Annons:
Etikettallmänt
Läst 1295 ggr
[SnorpansSnorkfröken]
2016-08-19 08:45

Våra akvarium

Tänkte att jag skulle skapa en ny tråd med bilder och diverse på våra kar. Nu har vi ett tredje akvarium på 60liter som ska startas upp så jag tyckte det var passande med en ny tråd! Just nu har vi ett 275liter med kopparbarber, garra flavatra och cichlasoma amazonarum och ett 96liter med fjärilsciklider, svarta neontetror och trebandade pansarmalar. Bor även en Ancistrus tillfälligt som ska flytta över till det stora karet snart.

Igår lekte våra amazonarum så nu har dom en sten full med rom som dom vaktar med livet som insats. :) Får se om den blir några yngel eller inte.

Annons:
[SnorpansSnorkfröken]
2016-08-19 08:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

Lillyrod
2016-08-19 10:45
#2

Så roligt. Jag älskar bildtrådar med info om vad som händer i karen med. Följer med spänning : )

[SnorpansSnorkfröken]
2016-08-19 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mitt kar idag innan matningen. Satt dit en bakgrund nu så det ser lite bättre ut. 😊 Satt dit två stora anubis där fram lite tillfälligt. Dom ska sitta i det nya karet men dom är fulla med alger så tänkte att ancistrusen skulle få käka upp algerna sålänge. 😁

[SnorpansSnorkfröken]
2016-08-21 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Rommen kläcktes igår och blev flyttat till en grop som dom hade grävt så nu ser man massa små bebisrumpor som viftar i gropen. Får se om det blir några frisimmande yngel eller inte. Dom håller ganska bra vakt men verkar vara som ett typiskt "nya föräldrar par" och smågnabbas hela tiden. 😁 Katten wilda är väldigt intresserad av allt liv och rörelse och spanar på fiskarna med husse! 😍

[SnorpansSnorkfröken]
2016-08-25 12:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Massa yngel! :) På lördag när jag går av mitt jourpass så ska vi åka och shoppa bland annat ny byrå till sovrummet och då kan jag äntligen sätta upp 60liters akvariet! :)

Qurex
2016-08-25 12:45
#6

Är de bra på att vakta yngel? Du kanske inte behöver ha så brottom att fixa nytt akvarium så länge föräldrarna vaktar..alltid kul med yngel! (Sen kommer problemet vad man gör med de som blir stora..)

Annons:
Qurex
2016-08-25 12:50
#7

Läste att de är mycket aktiva i sin yngelvård. Så du behöver kanske inte vara så snabb på att rädda yngel som man verkar behöva med fjärilsciklider..

[SnorpansSnorkfröken]
2016-08-25 13:26
#8

Det är inte till yngel utan där hade vi tänkt låta naturen ha sin gång! Klarar dom sig så gör dom och klarar dom sig inte så får fiskarna se det som en träningsomgång! :) Dom vaktar ganska bra just nu men är inte så bra på att samarbeta och har bitit sönder varandra ganska mycket. Blir det några yngel som blir stora kommer vi lämna dom till akvarieaffären där vi köpte fiskarna! :) Tanken var att vi skulle flytta över fjärilarna till 60liters akvariet och sen ha sambon garra flavatra i 96liters akvariet eller om jag vill ha nån annan fisk.

Lillyrod
2016-08-25 18:22
#9

Det är så roligt att få yngel. Jag har aldrig lyckats få några överlevare av mina romläggare jag har nu tyvärr.

[SnorpansSnorkfröken]
2016-08-25 18:35
#10

Ja, det är jättekul med yngel! :) både jag och sambon sitter klistrade vid akvariet och tittar på dom. Det är spännande att se hur dom utvecklas och om det konmer bli några överlevare.

mimåne
2016-08-25 20:29
#11

Det här vill jag gärna följa. Bildtrådar är skoj. Tack för att du delar med dig 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[SnorpansSnorkfröken]
2016-09-09 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Andra omgången yngel. Förra omgången blev uppätna ungefär när dom blovit frisimmande så vi får se om dessa klarar sig. :)

[SnorpansSnorkfröken]
2016-09-09 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

Skaffat lite roliga linser till mobilen också! :)

Annons:
mimåne
2016-09-09 18:23
#14

Kul! Hoppas det går vägen nu då =) Med de nya linserna kan du ju också fota ynglen om de klarar sig =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

63Liter
2016-09-09 18:39
#15

Fint akvarie.

Upp till toppen
Annons: