Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1198 ggr
elinjosefiine
2016-06-24 22:29

Silvermolly yngel?!

Har sedan innan Guppy yngel (ca. 1,5 vecka gamla i dagsläget) i ett kar. Varje kväll räknat in ynglena och fått det till Max 10 st varje kväll. Sen i morse har de gått tillsammans med en dräktig silver Molly hona då vi höll på och förflytta fiskarna till ett större akvarium. Silver mollyn var väldigt svart baktill och lite småtjock men inte smällfet. Nu på kvällen skulle resterande yngel + silver mollyn förflyttas. Ser att honan ser smalare ut men ser inga direkt "små" yngel. Börjar fånga in ynglena som helt plötsligt blivit närmare 20 st! Kan ju knappast ha räknat fel varje kväll i över en veckas tid, MEN samtidigt så kan jag inte få det till att vara silver Molly yngel! De är jämstora med guppysarna på 1,5 vecka, vissa är ljusare än andra men inga direkt "vita". Kan ni skicka bilder på silver Molly yngel, helst nyfödda och första tiden. Ska de verkligen vara så stora "från start"? När kommer den ordentliga vita färgen så jag ser om det är mollys eller bara jag som räknat tokigt på Guppy ynglena?

Annons:
Hells Angel
2016-06-24 22:36
#1

Har du någon bild på dem?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

elinjosefiine
2016-06-24 22:50
#2

De är just nu längst bak i akvariet, så omöjligt att få en tydlig bild :( men finns det någon märkbar skillnad emellan Guppy och silver Molly yngel?

elinjosefiine
2016-06-24 23:07
#3
elinjosefiine
2016-06-24 23:07
#4
elinjosefiine
2016-06-24 23:16
#5

Tredje försöket, vill bilden följa med?

Ghostbuster_99
2016-06-24 23:20
#6

Nein- ingen bild. 😐

Annons:
coffeeaddicted
2016-06-25 09:19
#7

När våran Molly fick yngel så var dom lika stora som 2v gamla platyyngel. Så Molly kan släppa tämligen stora yngel! Sen kan färgen variera på dom med som med alla andra. Ur en dalamatiner fick jag nog regnbågens färger med yngel. Har ju lite att göra med gener bakåt, samt hanens gener.

SajberFina
2016-06-26 20:49
#8

Molly är ju större än Guppy som fullvuxna så då blir ju även ynglena större vid födsel.
Jag hade ett molly-yngel som föddes i stora karet och det var lika stort som ett flera veckor gammalt yngel. Men det syntes att det inte var Guppy för det var randigt. Guppy är ju typ genomskinliga som yngel.

Är det här jag ska skriva något smart och genomtänkt? 

elinjosefiine
2016-06-26 21:06
#9

Redan dagen efter inlägget gjordes så kunde man se skillnad på ynglena, mollyn har sin "runda" kroppsform och blekare, så nu vet jag med säkerhet att det är Molly bebisar :)

Upp till toppen
Annons: