Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 1832 ggr
Kirnzy
5/2/16, 9:05 PM

Skivsnäcka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ja, en liten snäcka :) vet inte riktigt hur man ser skillnad på tex skivsnäckor och posthorn så därför frågar jag här. Inte så bra bilder men lite svårt när den är så liten :)

Annons:
Lillyrod
5/2/16, 9:14 PM
#1

Skivsnäckor är betydligt mindre som vuxna och håller sitt skal åt sidan. Posthorn har sina skal rakt upp från kroppen : )

Kirnzy
5/2/16, 9:24 PM
#2

Har dom alltid sitt skal åt sidan? Och har båda snäckorna skalet så när dom är så små också? :) isåfall tror jag att det är en liten Skivsnäcka.. Hur snabbt växer dom ungefär?

Lillyrod
5/2/16, 9:48 PM
#3

Ja de har alltid skalet åt sidan men det är svårt att se när de är riktigt små. Alla ord som är understrukna t ex Skivsnäcka kan du klicka på så kommer du direkt till beskrivningen i vårt Lexikon. Där får du reda på lite mer ; )

Kirnzy
5/2/16, 10:17 PM
#4

Får väll vänta tills den har blivit lite större då. Kommer antagligen ha kvar den även om det är en Skivsnäcka med det skulle vara trevligt med ett litet posthorn :D

Äppelsnäckan
5/3/16, 8:13 AM
#5

Vill du ha posthorn så säljer jag. Röd/röd leopard/brun leopard. PMa om det skulle vara intressant.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Äppelsnäckan
5/3/16, 8:13 AM
#6

Vill du ha posthorn så säljer jag. Röd/röd leopard/brun leopard. PMa om det skulle vara intressant.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
Äppelsnäckan
5/3/16, 8:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7
Upp till toppen
Annons: