Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 4509 ggr
Lillyrod
2/11/16, 9:14 PM

Babbeltråden #15

Gamla babbeltråden börjar bli så seg så här kommer en ny 🙂

Sååå fortsätt babbla!

Länk till förra tråden : http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5684276f8e0e746c17000069-babbeltraden-14?discussions-1

Annons:
Lillyrod
2/11/16, 9:16 PM
#1

Sista inlägget i förra tråden handlar om Alla hjärtans dag på söndag.

Ska ni göra något? För mej är det bara en helt vanlig söndag : )

Tigerlanden
2/11/16, 9:36 PM
#2

Jag ska faktiskt gå på haninge akvarieförenings akvarieauktion, det var vad jag tänkte🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Lillyrod
2/11/16, 9:42 PM
#3

Det låter som en bra aktivitet en söndag ; )

Maleficum
2/11/16, 10:08 PM
#4

Kanske ska följa med pappa och gå på visning av beridna högvaktens stallar på söndag. På lördag ska vi fortsätta med köket.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Emel
2/12/16, 3:40 AM
#5

Ska bjuda hem min mamma och pappa. De har aldrig varit hemma hos mig trots att vi bor 15min promenadväg från varandra.

Flyttade hit för två år sedan men inte varit så motiverad att "piffa till" huset så hängt upp lite tavlor, en spegel i badrummet på bottenvåningen samt mutat min bästa vän att komma och städa på lördag.

Varit riktigt händig idag. Förutom det jag skrev ovan har jag tvättat vovven, tömt och fyllt diskmaskinen och bytt sängkläder. Hade en lugn dag på jobbet så hade energi över vilket jag aldrig har annars.

Imorgon (idag…) ska jag raka ner min vovve så jag slipper sandgolv och en hund med pinnar i pälsen.  Ska nog låta praktikanten på mitt jobb klippa delar av vovven. Klipper/badar andras hundar dag ut och dag in så har aldrig ork eller lut at ta itu med min hund :P

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[Jens]
2/12/16, 5:46 AM
#6

På söndag ska jag på barnkalas när en lite flicka fyller 2 år. Vad köper man till en 2-åring!? Jättesvårt ju !

Annons:
ElinvBorg
2/12/16, 6:26 PM
#7

Jag älskar alla hjärtans dag! Har varit iväg och köpt kort och choklad till min älskling idag. Köpte också röda rosor som jag plockar bladen ifrån och strör dem i hela rummet dagen till ära. Jag och pojkvännen myser väl hemma under dagen och på kvällen ska vi ut på en av favorit restaurangerna. Vet redan vad vi ska äta då deras alla hjärtans dag-meny ligger uppe på nätet ;) 

 Förrätt: vispad mandelpotatiscreme, najadlax, stenbitsrom, tryffel 

 Varmrätt: pepparstekt kalvrygg, blomkål, rökt purjolök, rödvinssky 

 Dessert: karamelliserad mjölkchokladsmousse, pistagenötter, körsbärssorbet 

 Sen blir det väl champagne och vin till det, längtar!

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Lillyrod
2/12/16, 6:31 PM
#8

🤤

ElinvBorg
2/12/16, 6:33 PM
#9

Jag känner samma sak Lillyrod!

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Draken
2/13/16, 9:53 AM
#10

Nu skall v snart på roadtrip med akvarieföreningen, vi är uppbjudna till Sollefteå, till Timmy och Hibbes akvariebutik. Bra rabatter och gott fika får vi av dem :D

Får se om man kommer hem med något trevligt, har faktiskt inte planerat att handla något idag, men i får se vad som händer ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2/13/16, 9:59 AM
#11

Det låter som en rolig dag. Här blir det vattenbyten och lite städning. Inte fullt så kul ; )

Maleficum
2/13/16, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag äger på tok för mycket glas (och detta är enbart "fin"glasen). Majoriteten har nog aldrig använts.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
2/13/16, 3:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vad ska jag säga dårå Maleficum. Bilden visar 'bara' ett av skåpen vi har här hemma och vi har många många fler ;)

Annons:
ElinvBorg
2/13/16, 3:19 PM
#14

Åh älskar champagneskålarna på tredje raden till vänster, ser ut som det i alla fall ;)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Maleficum
2/13/16, 3:20 PM
#15

Inte illa med glas det heller =D och vilken söt kaffeservice längst ner till vänster!

Har ju iallafall precis fixat ett vitrinskåp nu till köket så man faktiskt kan se alla fina glas. Annars har de bara stått utom synhåll utan att användas.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
2/13/16, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Nu ska det rättas lite Elinvborg :) Bilden är suddig men tog en bild med ipad och även denna fast man ser lite bättre. Längst till vänster: rött vinglas, Cointreau-/likörglas, vattenglas och sist vinglas. Champagneskålar var populärt förr men används inte längre. Hade dessa 'röda vinglas' varit hälften så höga så hade du prickat rätt men visst är det lätt att gissa fel med tanke på den dåliga bildkvaliten.

[Jens]
2/13/16, 3:38 PM
#17

Kaffeservicen till vänster är från Royal Copenhagen, maleficum.

ElinvBorg
2/13/16, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

De såg större ut på första bilden ;) fina var de i alla fall! Används inte längre? Dessa fick jag i julklapp av min pojkvän, jag älskar champagneskålar! Och glas överlag ;)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[Jens]
2/13/16, 3:54 PM
#19

Näe, det är inte vanligt i alla fall. Fint glas. Joo, vi gillar glas o porslin också :))

ElinvBorg
2/13/16, 3:56 PM
#20

Tack, champagneskålar är underskattade :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Annons:
[Jens]
2/13/16, 4:00 PM
#21

Min favoritglasmålare är Bertil Vallien. Har massor utav honom i hemmet. ;)

Tigerlanden
2/13/16, 4:01 PM
#22

Det var inte dåligt Elinvborg, ska jag vara ärlig så firar jag inte alls alla hjärtans dag. Eller ifall jag tar i så går jag och köper lite gelehjärtan och ger bort, men då så tar jag verkligen i😝

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

ElinvBorg
2/13/16, 4:08 PM
#23

Vi alla är olika och bara man trivs med situationen så räcker det :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Maleficum
2/13/16, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Fått in sakerna i nya vitrinskåpet nu. Glasen på andra våningen och tekannan har jag målat, övriga målade saker har min mormor gjort. Ska få in ljus sen också så det kan lysa upp lite fint på kvällen :) Nu ska jag bara klura ut vad jag ska göra av alla målade fat som inte fått plats varken på väggen eller i vitrinskåpet. Så skönt att få nya djupare skåp som faktiskt rymmer något.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
2/13/16, 5:48 PM
#25

Visst är det skönt att få det gjort. =)

Lillyrod
2/13/16, 5:51 PM
#26

Hmmm finporslin. Det är många år sedan jag kasserade vardagsporslinet och tog fram finporslinet. Även det är utbytt nu. 

Jag insåg att jag inte ville ha en massa saker som stod i ett skåp och knappt aldrig kom till användning. Jag har några glas i ett skåp som kanske kan kallas lite finare men jag använder dem ofta så det hör till vardagen det med : )

[Jens]
2/13/16, 5:55 PM
#27

Jag är som du Lillyrod. Här finns det inget finporslin utan vi använder allt.

Annons:
Maleficum
2/13/16, 6:02 PM
#28

Gjorde faktiskt samma sak för nåt år sen, börja använda mitt ostindia porslin som vardagsporslin eftersom jag ändå aldrig bjuder hem någon på middag så det stod det bara i skåpet. Däremot använder jag själv nästan aldrig glas utan dricker mest ur mugg.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
2/13/16, 6:17 PM
#29

Ostindia-serien är jättefin. Köpte många delar till mina föräldrar och sedan blev den komplett. Väldigt fin serie.

Maleficum
2/13/16, 8:33 PM
#30

Alla vi barnbarn har fått välja en serie vi gillat och sen fått delar av den i julklapp och födelsedagspresent av mormor och morfar och har alltid gillat ostindia, speciellt formen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
2/13/16, 8:35 PM
#31

Hehehe Maleficum, den serie som du ser på höger sida i inlägg #13 är en serie som jag fick av min mormor i julklapp och födelsedagspresent. 🙂

Lilolizeit
2/13/16, 9:12 PM
#32

Så mycket vackra glas ni har! Älskar din kaffeservis (Royal Copenhagen) Jens, har några liknande koppar hemma, fast märkta DDR (östtyskland) har jag för mig. :)

Själv är jag lite av en sucker på snapsglas, äldre å gärna handblåsta.

Anledningen vet jag inte, då jag inte alls dricker snaps. Haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
2/13/16, 9:16 PM
#33

Då ska du få se min favoritsnapsglas Lilo ! Kommer en bild strax ….

Lilolizeit
2/13/16, 9:17 PM
#34

Ooh, gärna. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Lilolizeit
2/13/16, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Här är några från mina glas, står för högt upp, så får ta bättre bild när jag orkar få fram pallen :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
2/13/16, 9:22 PM
#36

Dom mörka är gjorda i ben eller horn (minns inte) och från etiopien.. Inte ens när jag är där kan jag sluta köpa snapsglas. haha 😟

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
2/13/16, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Dessa som vi har fler av hemma är av Erik Höglund och heter Led.Rovne och är så grymt snygga men 'klumpiga'. Inget att rekommendera att dricka ur men jag älskar dem. =)) Finns väldigt få exemplar utav dessa.

Lilolizeit
2/13/16, 9:34 PM
#38

Å så häftiga! Verkligen unika.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
2/13/16, 9:41 PM
#39

De finns att få tag i men inte så lätta i och med att de gjordes i få antal. Jag sökte lite på internet och såg deras ölglas och vinglas till salu och dessa har vi också men dricker aldrig ur dem.. Jo ölglasen har jag använt när jag har tagit en trappistöl men de andra är för 'klumpiga' att njuta ifrån men kul att ha.

Lilolizeit
2/13/16, 9:51 PM
#40

Ja men man kan ju samla eller vilja ha även om de inte används. :)

Vad är en trappistöl?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Lilolizeit
2/13/16, 10:32 PM
#42

Aha coolt! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

usvead
2/14/16, 8:03 AM
#43

Happy Valentines Day 👋❤️

Lilolizeit
2/14/16, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Glad alla hjärtans dag! <3

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Maleficum
2/14/16, 10:51 PM
#45

Har varit på visning i Beridna högvaktens stallar idag, tyvärr fick man inte klappa pga Kvarka risken :( men de hade kört in Thor och Oden (pukhästarna) som normalt spenderar sina vintrar på annat håll.

Sen tog vi en snabb sväng förbi Södermalms Akvarieaffär eftersom jag aldrig varit där tidigare, massor av små söta fiskar man blev riktigt sugen på att skaffa till 30 liters burken! Men hade tyvärr inte så lång tid på mig att kika runt ordentligt.

Alla fiskar såg friska och pigga ut men var tyvärr en hel del alger i vissa av karen (en var vattnet helt grönt då man såg inget i det) och en del kar var helt tomma så vet inte om det håller på att göras om där.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tigerlanden
2/15/16, 6:52 AM
#46

#45 Dom håller på att göra om men han som jobbar där och äger den jobbar ju igentligen med ett annat jobb så han hinner inte fylla alla karen. I dom gröna karen tror jag att han hade hällt i nåt medel av någon anledning, och så är det ju tyvärr lite alger.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Maleficum
2/15/16, 9:56 AM
#47

#46 Misstänkte väl att det var något sådan anledning :) Han var upptagen med en annan kund när jag var där så han aldrig fråga.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
2/15/16, 11:13 AM
#48

Oj så mycket fina glasprodukter ni har. Som den äkta finlandssvenska jag är så har jag mest bara Iittala här hemma😛 Fast då har jag inte hunnit samla så länge ännu heller.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
mimåne
2/16/16, 8:00 PM
#49

Är det någon som har tips på en bra, spännande serie? Jag och sambon vill se något nytt. Vi vill inte ha fantasy eller science fiction.. 😛

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Sofi_79
2/16/16, 8:29 PM
#50

#49 The Americans är bra

Februarias
2/16/16, 9:15 PM
#51

Jag har också iittala men allt används som vardagsporslin. Jag får det ibland i present men rätt sällan då dem jag får av bor uppe i Haparanda o Finland :) Och Muminmuggar.  :) 

#49 nu vet jag ju inte vad ni sett men Breaking bad var bra. Sen finns ju Criminal minds, Bones, Dexter bland annat.

Maleficum
2/16/16, 9:30 PM
#52

Tur man bor nära stallet. Kvart över fem ringde min kompis och undra om jag ville rida då hennes kompis glömt avboka sin ridning (dem rider klockan sex). Nyligen hemma från stallet och ny duschad var det bara att slänga på sig ridkläder igen och åka.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
2/17/16, 6:18 AM
#53

Inte fantasy eller sci-fi säger du mimåne. Då finns det massor att välja mellan men vad gillar du egentligen? Drama vet jag ju så varför inte lägga in lite action så kommer din kille säkert sätta sig framför tv-rutan och då tänker jag på serien Banshee och eller Strike Back. Banshee är nog min favoritserie idag.

Nicke_nice
2/17/16, 7:54 AM
#54

Det finns en serie på Netflix som heter "Lie to me" den är min favorit bland serier :)

mimåne
2/17/16, 11:53 AM
#55

#51 Jag använder också varor från Iittala som vardagsporslin. Och muminmuggarna från arabia finns här hemma också, haha. Min mamma samlar på dem och ibland råkar hon få dubbletter i present eller liknande så då skänker hon den ena till mig😛 Kul att du har bekanta i haparanda, det är ju inte långt härifrån.

Tack för alla serieförslag, vad många som kom in!
Det vi gillar är serier man måste följa för att hänga med i. Där varje avsnitt hör ihop med varandra. Inte serier där du kan hoppa in i avsnitt 24 och ändå förstå allt. Vi vill ha spänning och det får gärna vara komiska inslag =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Februarias
2/17/16, 12:32 PM
#56

#55 Ja jag har bott i Haparanda 2 gånger innan. Men jag känner mig bäst hemma härnere på västkusten. :) Jag råkade få en likadan muminmugg för dom kom inte ihåg vilka dom gett mig.  :) Har du vart på iittala outleten i hpda?

mimåne
2/17/16, 2:58 PM
#57

Jag är också hemma länge söderut närmare sagt österbotten i finland, men idag bor jag uppe i piteå ändå. Jag har inte varit inne på iittalas outlet i haparanda men passerat där många gånger när jag skyndat mig till djurmagazinet och ikea. När man har sambon med sig får man dra ner på butiksbesöken och göra endast de nödvändigaste.. 😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Februarias
2/17/16, 2:59 PM
#58

#57 haha så sånt så!

Maleficum
2/18/16, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#59

Så har jag äntligen bytt bottenmaterial i vardagsrums akvariet. Tog som vanligt längre tid än vad man tänkt sig (inte lätt att fiska upp alla yngel och små räklingar) och har nu en hink överfull av överblivna växter (främst anubias) jag inte vet vart jag ska göra av.

Nu har det gått från att se ut som en övervuxen djungel till att se gigantiskt ut (och man ser faktiskt fiskarna! Får se om det är nåt som behöver ändras när allt dis lagts sig.

Nu är det bara sovrums akvariet kvar som ska fixas men vet inte än om jag ska byta bottenmaterial där också eller inte.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2/18/16, 8:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#60

#49  Om ni gillar deckare, så kanske nån av CSI serierna skulle vara något ?

Nu blev det lungt ett tag, alla ungar är i skolan men mornarna här hemma är händelserika måste jag säga 😛 Ungarna är trött och vill inte kliva upp, hår skall borstas och fixas, tänder skll borstas, frukost skall ätas. Och det blir ju inte lättare av att man vissa mornar får "jaga" vissa ungar med tandborsten .

Det har gått ut varning från lågstadiet igen, lössen härjar i klasserna, så det blir förebyggande behandlingar i håret på flickorna. Vill inte ha de små kräken i det här håret 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Tigerlanden
2/20/16, 8:24 PM
#61

Tittar ni på melodifestivalen, egentligen tittar jag inte men det är på ändå.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

mimåne
2/21/16, 1:11 PM
#62

Jag och sambon tittade, som vanligt🙂

Idag är det söndag och sista dagen på helgen. Jag hade planerat att sätta en älgstek på spisen i några timmar idag men kom precis på att jag helt har glömt bort det. Älgen ligger fortfarande i frysen.. 😛

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Lillyrod
2/21/16, 3:46 PM
#63

Så det kan bli. Jag har haft trevligt besök av en kompis och hunnit med affären också. Nu blir det bara lugnt resten av dagen.

Sportlov här nästa vecka så det lär bli lugnt på jobbet med.

Maleficum
2/27/16, 8:17 PM
#64

I morse dog tyvärr min kanariehona Winifred :( Hon har verkligen kämpat på sen jag fick hem dem. Malte är än så länge riktigt pigg och alert men han har ropat och letat efter Winifred stor del av dagen. Hon blev bara 3 år.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2/27/16, 8:32 PM
#65

Åh vad tråkigt för både dig och Malte. Det är det värsta med djur att man inte får behålla dem så länge.

Boson
2/29/16, 4:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Ska göra mig av med mitt Juwel Trigon 190 liter. Pump, doppvärmare, lampor och anpassad möbel. Bakgrunden är vitaktig åt beigt håll, det är en sån som sitter fast och ska se ut som äkta sten. Bra skick. Vad skulle ni sälja det för? 

Vad tror ni om 2500kr? 

Ser ut ungefär såhär fast med mer växter.

Också, min sambo låter mig inte skaffa en hund till, hans enda argument är att den nya hunden kommer springa runt massa och kanske skälla så den andra hunden skäller. 
Funderar på att låna någons valp i 2 dagar och se om han verkligen gör slut över en sån grej. Vilket jag tycker säger en hel del om vad jag betyder för honom!

Boson
2/29/16, 5:06 AM
#67

Hittade ett likadant fast utan (fejk)-stenbakgrunden. 3500 ville de ha. 
Kostade lite över 4500kr nytt om jag inte minns fel, kan kostat nästan 5000kr. Så det kanske är värt lite mer än 2500, kanske 3000kr?

100 l helglas utan lock eller något. värda …150-200kr?

mimåne
3/2/16, 8:12 PM
#68

Åh vad tråkigt maleficum, beklagar.

Boson, försök att se det från hans sida 🙂 Du skriver "Funderar på att låna någons valp i 2 dagar och se om han verkligen gör slut över en sån grej. Vilket jag tycker säger en hel del om vad jag betyder för honom!" Men vad säger det om vad han betyder för dig om du skaffar en till valp? 😉

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
3/2/16, 11:45 PM
#69

Tyvärr verkar Fjants hjärta blivit sämre också :( hans matte ska ringa veterinären imorgon så hoppas det finns tid snart. Inte lätt när dem blir gamla men är iallafall bättre än när de dör på tok för unga.

Kenzie är iallafall pigg och fiskarna är pigga och verkar trivas trots min stora framfart i akvarierna nyligen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
mimåne
3/3/16, 11:04 AM
#70

Fy så jobbigt.. Hoppas allt är bra med fjant🌺

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
3/10/16, 9:46 AM
#71

Här är det strålande solsken idag, Jag ska ta en promenad med hundarna på isen tänkte jag. De kommer bli sååå glada att få släppa loss och springa allt vad de orkar och jag ska tanka massor med d-vitamin och kanske även få fram en fräken eller två! 🙂☀️

Vad är det för väder i övriga sverige idag?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
3/10/16, 10:49 AM
#72

Här är det ljust idag men tunt lager moln så förhoppningsvis kan solen orka sig fram lite under dagen.

Ska till stallet och jobba lite så jag och Fjant kommer vara ute ett tag.

Var hos veterinären i förrgår och hjärtat har inte blivit sämre som tur ät och lungorna såg bra ut så nu väntar vi bara på blodproverna. Hoppas på att medicinen kommer idag också för han propaline är slut så han har läckt som ett såll inatt *sucka*

Har två nätter nu vaknat mitt i natten av att Kenzie suttit på min mage. Av någon anledning älskar han att hoppa upp i sängen de första dagarna efter att han är nyklippt. Är bara jag som är livrädd han ska slå ihjäl sig när han hoppar ner igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
3/10/16, 2:18 PM
#73

Det kanske är lite ovant att inte ha den tjocka varma pälsen och därför skönt att ligga och värma sig på din mage? 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
3/10/16, 5:29 PM
#74

Halva dagen med sol här och tempen orkade upp till 5 plusgrader. Igår var det 7 som mest. 

Hittade ett träd som stod skyddat som bladen spruckit ut på. Jag blev lika glad som alla andra år när jag såg det. Det måste vara rekordtidigt.

Maleficum
3/10/16, 5:47 PM
#75

Fast han ligger ju inte ens, han bara sitter och "stirrar" på mig och så fort han märker att jag vaknat så hoppar han ner från sängen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
3/13/16, 10:07 AM
#76

Godmorgon!👋☀️

Såg ni melodifestivalen igår kväll? Vad tyckte ni? Jag tittade och tyckte i princip att alla var bra =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Lillyrod
3/13/16, 10:24 AM
#77

Jag hade faktiskt tvn på igår kväll. Brukar inte titta annars men enligt mej och en stor del av svenska folket vann rätt låt 😉

Jag tyckte faktiskt att rätt låt kom sist också.

mimåne
3/13/16, 9:09 PM
#78

Haha Lillyrod😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
3/14/16, 8:44 AM
#79

Godmorgon 🙂

Såg nyss på morgonnyheterna. Det kan komma att bli årets varmaste dag hittills löd det för idag. Det lät ju spännande, och välkommet. Kanske är det för mycket att hoppas på lite sol också men det hade inte varit helt fel heller =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
3/14/16, 5:11 PM
#80

11 grader som mest här idag och det utan sol. Kallt i morse men sen steg det snabbt. Klockan 16.30 var det fortfarande över 9 grader så det bådar gott 👍

mimåne
3/14/16, 6:58 PM
#81

Oj har ni det så varmt där nere. Här hade vi +3 grader idag och det tyckte jag kändes varmt och behagligt. Imorgon har de sagt att det ska kunna bli upp emot +8grader men det låter helt otroligt så jag har mina tvivel.

Väldigt brun har jag blivit också av solen som lyst på mig nu om dagarna🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
3/15/16, 9:51 AM
#82

Hej och hå, var ett tag sen jag var inne och skrev i den här tråden nu. Här är våren i anmarsch, vi har varma soliga dagar, och det är dropp från taken. Fast till helgen skulle det visst komma en kallperiod med snö igen 😓 Men det är väl normal vår i Norrland det 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lilolizeit
3/17/16, 9:50 AM
#83

Strålande sol! Igår vare jag å sonen ute i 4 timmar och gungade och var å tittade på djuren på en 4Hgård. Idag är det lika fint väder igen. Undra vad man ska hitta på idag. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
mimåne
3/18/16, 9:47 AM
#84

Vi har också haft så vackra dagar här och snön smälter i rasande fart🙂
Jag har fått så mycket vårkänslor☀️

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
3/18/16, 10:00 AM
#85

Det är så härligt, blir uppriktigt lycklig av sol! :) Idag är de kallare, men sol.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lillyrod
3/18/16, 12:40 PM
#86

Om vi ska fortsätta prata vårväder och det ska vi väl för det är så härligt. Igår var det sol och 16 grader som mest dock inte i Kalmar för där kyls luften av sundet litegrann men inåt landet.

Idag har solen försvunnit och det blåser iskallt 🥶

Lilolizeit
3/18/16, 6:43 PM
#87

Här är det också is-vindar, men en del sol. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Nicke_nice
3/18/16, 7:08 PM
#88

Idag har vi haft 11+ som varmast :) Jag passade på att gå ut med hunden och köra agility ;) Det har börjat komma blommor också! :)

Lillyrod
3/18/16, 7:09 PM
#89

Blommor har vi här med. Snödroppar och vintergäck har varit uppe ett tag men nu kommer krokusarna med 👍

mimåne
3/18/16, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Här är blommorna bara inomhus än så länge. Jag har satt några uppsättningar med påskblommor den här veckan och även min doftranka har börjat skjuta blomknoppar🙂

På tal om påsk så har jag "målat ägg" också. Det här har fått färg av gurkmeja och lökskal av gullök.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Maleficum
3/31/16, 11:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Någon av er här som vet vad detta kan vara för något? Är min bror som söker svar.

"Det flyter iland hiskeliga mängder skräp på bohuskusten och vi kämpar med att försöka städa rent så gott det går.
Varje år hittar vi nu ett antal av dessa märkliga små plastgrunkor. Cirka fem mm tjocka och som synes med ett flertal hål i.
Vad sjutton är detta? Vad används det till och varför hittar vi så förvånansvärt många varje vårstädning?
Finns det någon som kan hjälpa oss att få klarhet i detta mysterium som gäckat oss i flera år."

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
3/31/16, 4:27 PM
#92

Någon sådan har jag aldrig sett. Något som används på båtar och som de slänger när de inte behöver det mer?

mimåne
4/2/16, 9:53 AM
#93

Jag prövade att söka med bilden på google för att hitta liknande bilder men utan resultat. Om jag vore ni så hade jag tagit med mig den där prylen in på ett byggvaruhus och frågat om de visste vad det var. Om inte så hade jag prövat på en vildmarksbutik ifall att det kan vara kopplat till fiske. Vore väldigt intressant att veta vad det var för något.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
4/2/16, 10:04 AM
#94

Det används för vattenrening. Om du kollar ifokusbloggen så finns ett svar där ; )

Maleficum
4/2/16, 12:44 PM
#95

#94 Fast de som används till rening är runda och har inte slät yttersida om man söker på det men det är väl det närmsta troliga vi har hittat att det skulle vara.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
4/2/16, 2:30 PM
#96

Jaså vattenrening.. Alltså från ett vattenverk? Men hur kommer de ut i sjön?🤔

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
4/10/16, 9:03 AM
#97

Någon fler som har börjat längta galet mycket till sommaren? Ifjol hade vi ingen sommar alls här. Det var den sämsta sommaren jag varit med om så nu jag har två års väntan och längtan efter sommaren vilandes på mina axlar🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Lilolizeit
4/10/16, 9:07 AM
#98

Jag har längtat sen i höstas ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lillyrod
4/10/16, 9:14 AM
#99

Ja jag med. Vinter är bara en pina även om det varit en väldigt bra vinter här med mina mått ; ) Just nu är nog den bästa tiden. När man väntar och ser alla blommor komma upp och man vet att SNART är den här. 

Jag var hemma hos mamma igår och där var påskliljorna och hyacinterna i blom och tulpanerna på väg.

mimåne
4/10/16, 1:17 PM
#100

Strosa runt i bikini barfota i gräset. Somriga nymålade naglar. Radion svagt i bakgrunden och ladusvalor som leker och kvittrar. Tomatplantorna man satte i våras som nu står med fulla klasar och väntar på att bli plockade. Ett läskande glas färskpressad apelsinjuice, min solstol och ett korsord =)

Vad längtar ni till?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
4/10/16, 2:25 PM
#101

Gå barfota i mossa och gräs. Att få äta frukt, bär och grönsaker direkt från trädgårdar. Doften av kaprifol. Att få leka vid vattnet med min son. Varma sommarkvällar, grilla och ha picknick. Att springa in å ut, utan att krångla med ytterkläder.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Maleficum
4/10/16, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Så trist att åka hem från landet när det är sånt här väder! Längtar redan tillbaka!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/10/16, 7:34 PM
#103

Åh vad härligt det ser ut!

mimåne
4/11/16, 8:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Såå härligt. Låt oss posta fler somriga bilder som får oss att längta ännu mer! Här kommer en från mig. ☀️

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
mimåne
4/11/16, 8:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Och en till🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/11/16, 8:24 AM
#106

#105 Mumsigt med hallon!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
4/11/16, 8:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Och en sista.. 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
4/11/16, 8:28 AM
#108

Hallon är inget favoritbär för mig men jag älskar att plocka alla slags bär. Att sedan sitta ute i solen och rensa dem såhär hör för mig en riktig sommar till.
Jag älskar det🙂 Hallonen portionerade jag upp i lådor och frös in till vintern. Det har blivit goda pajer, krämer och bakverk av dem.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
4/12/16, 2:58 AM
#109

Sitter på Blocket och kikar lite på vad en begagnad bil kostar då jag blir myndig i höst… Jag sålde faktiskt min häst för mer än vad man kan få en vettig bil för, tror ni det går att få bil istället för ny ponnyhäst? 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

mimåne
4/12/16, 8:22 AM
#110

När du är 18 behöver du inte fråga om du får =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
4/12/16, 10:06 AM
#111

Hade det bara gällt själva köpandet så hade det inte varit några problem, nu måste det finansieras också! Men har inte fått någon ny ponnyhäst sen den vi sålde så kanske :3

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
mimåne
4/12/16, 12:11 PM
#112

Ja det är klart. Det är mycket kostnader som tillkommer med en bil men så är det ju även med en häst =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/13/16, 9:01 PM
#113

Idag har jag fått hem massor av fiskmat =D Fyra olika sorter (varav en är speciell för räkorna).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
4/14/16, 9:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Ingen som vill hänga på mig med bilder på saker vi längtar till i sommar? 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/14/16, 10:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Vakthundarna på landet :) Är så härligt när (iallafall Gletta och Fjant) kan springa lösa ut och in på tomten som de vill.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/14/16, 5:36 PM
#116

Här har vissa björkar fått musöron. Det är nu det händer i naturen här. Så underbart. Varje år ; )

Draken
4/14/16, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Tja vad längtar man till i sommar, det är mycketdet :p Postar en liten bild på en av de sakerna jag längtar till i sommar

😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
4/14/16, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Längtar efter härliga promenader i grön bokskog.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
mimåne
4/14/16, 7:47 PM
#119

Vetetusan om jag någonsin sett ett bokträd men det såg väldigt vackert ut på bilden. Här är det barr som gäller i skogarna.

Rovfisk, du ska inte upp till umeå i sommar på bilträff där, eller ner till västerås?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/14/16, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Något jag däremot INTE längtar till är ju dessa små krabater :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
4/14/16, 7:53 PM
#121

Så läcker!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
4/14/16, 8:01 PM
#122

#118 "Mutha-fuckah! Värsta bästa dejtingstället ju!" - Lillebrorsan, 15 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
4/15/16, 7:37 AM
#123

#119 Det är mycket möjligt att vi åker till träffen i Umeå, det beror lite på datumen. Skall till Norge i Juli och hälsa på mina föräldrar, men då passerar jag dock Umeå ;)

Skall dessutom dit nu den 10-12 Maj  ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
4/15/16, 8:10 AM
#124

Jag ska också ner till umeå på bilträffen där i sommar. Eventuellt också ner till västerås efteråt.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
4/15/16, 8:22 AM
#125

Vu kanske träffs där då, om vi åker dit :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lilolizeit
4/17/16, 1:42 PM
#126

Längtar så till sommaren nu. Precis bokat biljetter ner till Gotland, näst yngsta brorsan tar studenten så ska ner till det såklart.
Planerat hela sambons sommarsemester precis också, lätt att drömma sig bort. Själv är jag ju föräldraledigt tom 1 september så jäklar vad det ska njutas i sommar. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
4/17/16, 8:40 PM
#127

Vi har faktiskt också planerat lite inför sommarens semester. Vi brukar ta allt som det kommer annars och aldrig planera något på förhand. Förutom i år då vi har bokat en resa. Sambon får sin semester rekordtidigt och det är ingen sommar här i norrland vid den tiden så vi kommer åka till sommaren istället.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/20/16, 10:30 AM
#128

Måste bara få klaga lite.. Hatar verkligen att vara sjuk! Fått nån elak småbarnsbacill från min brorsdotter så har varit superförkyld sen i lördags och dessutom fått ögoninflammation (något som även smittat Fjants matte efter att hon "råka" stoppa ner ansiktet i hans päls för att gosa). Och planen är att jag och pappa ska ha födelsedagsfirande på söndag men just nu känns det inte som jag kommer hinna bli frisk tills dess.

Nåt positivt är iallafall att veterinärbesöket i måndags gick bra och Fjants urinblåsa ser mycket bättre ut nu och han är mycket piggare igen! Nu väntar vi bara svar på urinodlingen så vi vet att urinvägsinfektionen är helt borta också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
4/20/16, 10:33 AM
#129

Jag hatar också att vara sjuk i förkylning och liknande. Det är hemskt hur jobbigt det är. Lider med dig Maleficum, hoppas du blir frisk supersnabbt nu så att du kan ha en bra dag på söndag med födelsedagsfirande. 🤗

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/20/16, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Börjar komma in i hostnings fasen vilket är extra jobbigt eftersom Fjant tycker det är jätteläskigt när någon hostar och försöker springa och gömma sig så fort man hostat (även om man försöker göra det så tyst som möjligt). Tur det är soligt och fint ute för han har spenderat större delen av dagen ihopkrupen som en liten boll längst bort på gräsmattan :(.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
4/20/16, 8:09 PM
#131

Nämen stackars lilla fjant. Jag kan tänka mig att det är jobbigt, vår ena hund skäms inför vissa saker också t.ex om vår andra hund hostar. Då hukar hon sig och går iväg långt bort och lägger sig i skamvrån.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/21/16, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Det är bekvämt med självgående klippmaskin ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lizelda
4/21/16, 9:07 PM
#133

Åååh, har du också en sån? Jag har en vit ponny till det 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

mimåne
4/22/16, 9:39 AM
#134

Lilla söta kenzie. Den där bilden får mig att sakna tiden då jag hade kaniner🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/25/16, 12:57 AM
#135

Nu på kvällsrundan såg jag årets första igelkottar! Två stycken! Fjant blev såklart helt till sig men han måste ha lärt sig något från den gången han faktiskt försökte bita en igelkott för så fort han sprungit fram och satt nosen till den stanna han upp och sen sprang därifrån.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lizelda
5/2/16, 1:20 AM
#136

Två små valpar har vi kvar från ännu en olycklig kull.. Men de växer äntligen! Och nu på kvällen så var vi nere i köket och vägde dem och när vi kom upp igen så satte jag mig framför mitt stora kar med dem innan släckning och som de tittade 😍

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

mimåne
5/2/16, 9:53 AM
#137

Jag hoppas att igelkottarna här uppe stannar kvar i sina iden ännu ett tag för vi har fortfarande minusgrader om natten. Deras kropp går i dvala vid en viss temperatur och är de då inte i sina iden finns det risk att de går bort.

Har ni fått några svar Lizelda på vad som är fel med kullarna?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
5/2/16, 12:51 PM
#138

Nej, inget än och det är väldigt bekymrande då vi behöver veta inför hösten när vi ska ha fler kullar.. Den senaste kullen skickades till England istället för Sverige i hopp om snabbare svar men ännu vet vi inget alls. Risken finns att dessa inte heller klarar sig då de blir fyra veckor på onsdag och är i storlek med veckogamla valpar.. Men de ökar markant i vikt nu i alla fall så hoppet är inte ute än!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Maleficum
5/2/16, 1:16 PM
#139

Hoppas ni får svar snart! Aldrig skoj när man inte vet vad som är fel med sina djur :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lizelda
5/2/16, 1:23 PM
#140

Verkligen inte :( Vi funderade på om det var herpes, hälften av alla hundar har det och lider inte det minsta av det men Lynette vaccinerades mot just det så om det är felet så blir det ju en fråga med vaccintillverkaren..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Maleficum
5/2/16, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Jag har funderat lite de senaste dagarna över varför Kenzies toalåda sett så otroligt ren och fin ut, tror jag fick mitt svar idag :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
5/2/16, 7:47 PM
#142

Givetvis maleficum😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
5/4/16, 8:34 PM
#143

Har gjort ytterligare ett försök att filma Kenzie när han skuttar runt ute på gräset men det gick inte speciellt mycket bättre denna gång än tidigare gånger.  Men man kan se vid ca 16 sekunder hur han använder lukt, känsel och hörsel för att lokalisera sig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
5/5/16, 9:11 AM
#144

Men så himla söt han är. Man kan verkligen se hur han använder sina sinnen för att lokalisera och han är så medveten om dig och var du är. Skuttar omkring en stund och tar några tuggor gräs, sen kommer han tillbaka för att kolla att du är där🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
5/5/16, 11:26 AM
#145

Det är fascinerande vilken koll han har på sin omgivning (och riktigt intressant och studera). Han hör direkt när jag går upp på morgonen och springer direkt till altandörren och väntar på att jag ska komma och öppna den så han får springa ut på tomten :P och på kvällen så kommer han direkt jag går in i köket för han vet att det är dags för hans groddar (och dem har jag ju där) och sen springer han före mig ut till vardagsrummet för han vet att det är där han får dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
5/5/16, 5:29 PM
#146

Hur gammal är Kenzie och hur gamla brukar de bli ? Genomsnittålder?

Annons:
Maleficum
5/5/16, 5:48 PM
#147

Kenzie blir 2 år i slutet av juni och han har varit helt blind i lite mer än ett år nu. Man brukar väl säga att medelålder för en kanin är 8 år men som med hundar kan dvärgraser bli betydligt äldre (ofta 10-12 år) medan jätteraser och angoror (som ju måste lägga så mycket energi på pälsen) ofta blir yngre. Min förra angora hane blev straxt över 6 år medan hans syster dog när hon var ca 5-5,5 år deras mamma sprang bort (troligen för att dö) när hon var runt 5 år också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
5/5/16, 5:54 PM
#148

Jag hade en dvärgkanin som blev 13 år. De hade ett eget rum i källaren på vintern och utebur på sommaren. Pappa satte tom myggnät på den buren så de inte skulle bli bitna 😃

[Jens]
5/5/16, 6:14 PM
#149

Fantastisk att de lever så länge! Kenzie är jättefin!

mimåne
5/5/16, 7:00 PM
#150

När jag hade kaniner var vi tvungna att lägga myggnät runt deras burar och hagar också för annars blev de helt sönderbitna av myggen. Utan nätet fick de stora sår och öronen blev som två stora sårskorpor. Det var riktigt allvarligt. Helt seriöst så tror jag att de hade kunnat dö utan myggnätet.. 😐

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
5/5/16, 8:34 PM
#151

#149 Tack :) Var egentligen inte meningen att jag skulle ha en hane eller en viltgul men när jag väl träffat honom kunde jag inte låta bli! Tyvärr är det väl många som skaffar kanin till sina barn som inte inser att de kan leva lika länge som en hund.

#150 Min förra hane Lupin hade alltid problem med mygg på sommaren, blev alltid sårig på nosen, men honorna hade aldrig såna problem konstigt nog.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
5/7/16, 6:23 PM
#152

Trevlig lördagkväll allesammans 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

-Cissi-
5/7/16, 6:38 PM
#153

Maleficum det där såg trevligt ut :) min hona har fått gå på grönbete första gången idag med sina små bebbar :) glömde dock ta några bilder :( hon är välldigt lik Kenzie. Förutom öron tofsarna :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Jens]
5/7/16, 6:44 PM
#154

Har plockat stenmurklor idag och vi hade det i svampsåsen till maten . Himla gott var det !

mimåne
5/7/16, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Där sa du något jens. Jag längtar sååå till svampsäsongen. Den här bilden tog jag ifjol.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
5/7/16, 6:57 PM
#156

Ooj så fina kantareller ! Ja den säsongen får jag vänta lite på . nu är det murklor som gäller. Ni har väl toppmurklor i norrland om jag förstår det rätt?

mimåne
5/7/16, 7:03 PM
#157

Murklor brukar jag tyvärr inte plocka så jag kan inte säga hur dem är här i norrland. Jag plockar mest kantarell och trattkantarell. Stensopp om jag kommer över. I vilken slags terräng trivs stenmurklor?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
5/7/16, 7:10 PM
#158

Torr barrskog med stenrösen brukar man finna dem.

mimåne
5/7/16, 7:19 PM
#159

Jamen torr barrskog har vi gott om hehe..

(annat finns väl inte)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
5/7/16, 7:26 PM
#160

#153 Vad synd du inte fick bild på dem, fast kanske bara blivit bebissjuk då så det kanske var lika bra! ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
-Cissi-
5/7/16, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

#160 Har ju andra bebis bilder ;) inbillar mej att dom är fluffigare än korthåriga kaniner. Men det kanske bara är för att dom är så mjuka! ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
5/7/16, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Maleficum
5/7/16, 8:34 PM
#163

Så söt! 😍 vad är det för ras?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

-Cissi-
5/7/16, 8:46 PM
#164

Satinangora ;)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Maleficum
5/7/16, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Har varit lite sugen på att testa satinangora, har ju hittills bara haft vanliga angoror.

Min Lupin blev lite småkär i sin satinangora granne under en av utställningarna vi var på (2009), vart lite sugen på satinangora då (och belgisk jätte för det var med en jättefin viltblå). Lupin satt och putsa på henne och de satt bredvin varandra nästan hela dagen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

-Cissi-
5/8/16, 9:08 AM
#166

Vilket gulligt par :) <3 Jag hade faktiskt tänkt köpa vanlig angora men hittade en tjej som hade massvis och sålde satiner som även var obesläktade. Så blev att köpa dom ist. Nala och Simba :) men tycker allt att dom "vanliga" är så söta i sina öron tofsar ^^ Hmm undrar hur en korsning hade blivigt :P kanske får leta reda på en till hona  Min chef har en belgisk jätte :) han är välldigt trevlig. Själv har jag varigt lite inne på stora silver så fina. Men utan Facebook värkar det vara snudd på omöjligt att hitta en uppfödare. :/

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
5/8/16, 9:14 AM
#167

Hatar iFokus nu :( dom tar ju bort hälften av vad jag skrivit i webveritionen. Här är det iaf. Vilket gulligt par :) Jag hade faktiskt tänkt köpa vanlig angora men hittade en tjej som hade massvis och sålde satiner som även var obesläktade. Så blev att köpa dom ist. Nala och Simba :) men tycker allt att dom "vanliga" är så söta i sina öron tofsar ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
mimåne
5/8/16, 10:50 AM
#168

Såå söta kaniner!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
5/8/16, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

#166 Tror det är fler uppfödare som fortfarande korsar vanliga angoror med satiner för att få till pälsen bättre på satinerna. Älskar också örontofsarna eller "partystrutarna" som min kusin kalla min första angoras öron. Är du med i kaninföreningen? För isåfall borde du ju kunna få hjälp att hitta en uppfödare utan att behöva Facebook.

Stor och liten :) Häftigt vilken storleksskillnad man avlat bland kaninerna egentligen. Liten dvärghare bredvid en tysk jättescheck.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

-Cissi-
5/8/16, 12:36 PM
#170

Ah :) det har jag nog inte hört. Haha partystrutsarna :P är faktiskt inte med i kaninföreningen. Det skulle ju vara praktiskt faktiskt. Gud så söta brevid varandra :D är riktigt intressant hur man har tagit fram olika storlekar.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Maleficum
5/8/16, 5:22 PM
#171

#170 En gång om året brukar de ha med uppfödarlista med kanintidningen också. Sen kan det ju vara bra att besöka nån utställning och prata med folk där för det brukar alltid finnas nån uppfödare som har koll på vad andra föder upp för något (om inte rasen man är intresserad av finns med på utställning. Eller helt enkelt bara höra av dig till någon i styrelsen i den förening som kan tänkas vara närmast där du bor och höra om de vet någon uppfödare http://www.skaf.info/foumlreningar.html sen finns ju alternativ.nu där kan det ju vara lättare att hitta uppfödare för de större raserna (men inte alltid med stamtavla) http://www.alternativ.nu/index.php?topic=179620.0

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

-Cissi-
5/8/16, 6:42 PM
#172

Tack så mycket :) har inte ens tänkt att kolla på alternativ :) där brukar jag ju läsa ibland :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Maleficum
5/13/16, 9:15 PM
#173

Längtar till landet!

Är min brorsa som filma för två somrar sen när jag och pappa var ute och seglade (varför vi seglar så konstigt är för att brorsan skulle "nå" att filma oss :P).

Hoppas det blir lika bra badsommar som det året. Varmt i vattnet och minimalt med maneter.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
5/14/16, 10:08 AM
#174

Den sommaren kommer jag aldrig att glömma Maleficum. För att vara i norrbotten var den otrolig. Tropisk värme. Jag längtar tillbaka när jag ser videon. Det känns mycket att hoppas på att det ska kunna bli lika bra igen, men jag hoppas =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Maleficum
5/14/16, 10:56 AM
#175

Jo, hoppas kan man alltid. Förra sommaren kom vi aldrig ut med segelbåten för det var aldrig riktigt bra väder för det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
5/14/16, 11:00 AM
#176

Så tråkigt det 😕

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
5/14/16, 6:54 PM
#177

Ikväll är det eurovision! Jag har bunkrat upp med "ost och kex" och en flaska vitt. Någon fler än jag som ska kolla? 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
5/14/16, 6:58 PM
#178

Nope. Hinner kanske se röstningen. Det är speedway gp ikväll från Polen. 😃

Maleficum
5/14/16, 7:00 PM
#179

Jag har helt missat att det ens håller på :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
5/14/16, 7:13 PM
#180

Och hur i hela världen kan du ha missat det nu när det är i sverige och allt. En bedrift i sig! 😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

jollycox
5/14/16, 7:22 PM
#181

Absolut att jag ska kolla på eurovision. Har laddat hela veckan! 🥳
Ska snart gå och göra chokladfondant.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Maleficum
5/14/16, 8:01 PM
#182

Äger ingen TV och kollar aldrig nyheter eller läser tidningar :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
5/15/16, 10:11 AM
#183

Vilken eurovision det var igår, jag tyckte nästan alla bidrag var bra =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
5/15/16, 11:41 AM
#184

Tittade jag med, men jag kan inte påstå att det var bra 😊 Det var endast två låtar jag tyckte var något att ha, och det var Ryssland och Australien. Vinnarlåten var inge bra alls tyckte jag, den var bland de sämsta 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
5/15/16, 9:15 PM
#185

Jag tyckte vinnarlåten hade ett väldigt vackert nummer som var gripande när man kände till historien bakom det. Även om man inte förstod språket hon sjöng refrängen på, så kändes det ändå som att man förstod vad hon sjöng. Väldigt starkt. Sen kanske man hade föredragit att en lite gladare låt vann men för mig är det egentligen sak samma. Alla är vinnare så det betyder inte så mycket för mig =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
5/18/16, 9:41 AM
#186

Mulet idag. Då blir det en perfekt dag till att baka en kaka, träna och pyssla med akvarierna! 🙂

Vad gör ni en dag som denna?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
5/18/16, 10:32 AM
#187

Sol än så länge men svarta moln i antågande. Jag ska se om jag klarar att plocka lite ordning på den främre balkongen. Om det inte börjar regna förstås : )

Maleficum
5/18/16, 12:44 PM
#188

Färgat håret och ska väl försöka fixa lite i trädgården och lyssna klart på min bok.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
mimåne
5/18/16, 6:00 PM
#189

Färga håret behöver jag också göra.. Ursch så tråkigt det är😕

Vår balkong städade jag i söndags. Det blev så rent och snyggt. Nu har jag bara kvar att tvätta fönsterna där. Vi har inglasad balkong. Jag drar mig från att behöva tvätta dem. Sååå höga och det blir aldrig bra..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
5/18/16, 6:08 PM
#190

Det blev ingen balkongstädning här idag. Min nacke vill inte att jag håller på och böjer mej. Jag har en öppen balkong på framsidan och en väldigt stor inglasad på baksidan. Där förvarar jag bl a hö och spån så det är ett elände att städa tack vare att det ligger heltäckningsmatta där ute. Något bostadsrättsföreningen lade in när balkongerna var nya. Inte särskilt smart men golvet under är så ojämnt så jag vill inte ta bort den. Håller verkligen med dig om fönstren på balkongen mimåne.

Hells Angel
5/18/16, 6:10 PM
#191

Hörni, kolla in det här: https://www.youtube.com/watch?v=EOK5stRPq1E 

Det är 750 otocinclusar i ett 10.000 L akvarium!

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Maleficum
5/18/16, 6:10 PM
#192

Blivit lite tvätt av nedkissade hundfiltar och vinterjackor också. Blev superavancerat trädgårdsarbete… (plocka bort maskrosblommor :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
5/18/16, 6:12 PM
#193

#191 Där ser man verkligen att ottosar är stimfiskar 😃 Vad härligt det såg ut.

mimåne
5/18/16, 6:32 PM
#194

Städningen försvinner ju ingenstans lillyrod 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
5/18/16, 6:42 PM
#195

Nä tyvärr

Annons:
Draken
5/19/16, 8:22 AM
#196

#191 Läckert :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
5/19/16, 9:42 AM
#197

Haha, det var menat som något positivt Lillyrod, men förstår hur du tänker när du säger nej tyvärr. Jag menar att du behöver inte stressa med det, behöver du vila och nacken säger ifrån så är det ju ingenting du går miste om.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
5/27/16, 2:53 PM
#198

Hitta bladlöss på min pil till Maltes stora glädje!

Själv har jag haft problem med datorn så det blir att ominstallera hela kalaset och hoppas på att den blir lite piggare efter det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
5/28/16, 5:21 AM
#199

#191 Dom är ju för söta ! 😍

Maleficum
5/28/16, 9:54 PM
#200

Så, idag har jag fortsätt bråka med datorn (något är inte friskt med den), bakat surdegsbröd på dinkel och surdegs kanelbullar på dinkel och äntligen lyckats klippa Kenzie och fick till och med använda rakaparaten på de värsta tovorna så jag slapp riskera att klippa honom i skinnet! Och behövde enbart en paus. Däremot förstår jag inte hur han vet att det är klippdags när han inte ser men han måste väl höra att jag tar på förklädet jag alltid använder vid klippning för han sprang så fort jag närma mig (normalt så kommer han till mig så fort jag är nära för att få groddar eller kel).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

-Cissi-
5/28/16, 11:07 PM
#201

Djur har en tendens att veta när man vill nått särskilt ;) snart med förkläde! Det ska jag ha nästa gång det klipps kaniner :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Maleficum
5/29/16, 8:19 AM
#202

Min mamma har sytt ett speciellt förkläde till mig just för klippning (ett som är lite längre och framför allt bredare så man verkligen kan täcka benen när man har dem i knät för att klippa). Sen använder jag min "kard borste" fär att få bort det värsta ullen från den när jag är färdig.

Idag är han jättepigg och glad och som alltid efter han är nyklippt har han varit uppe och "bäddat" i soffan under natten :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
-Cissi-
5/29/16, 10:07 AM
#203

Fiffigt! :) mina brukar alltid bli busiga och befriade när man klippt dom :P och busa runt som tokar efteråt.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

mimåne
5/29/16, 10:51 AM
#204

Han har inte sovit på din mage inatt då Maleficum? 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
5/29/16, 12:04 PM
#205

Nej, faktiskt sluppit att ha honom uppe i sängen inatt! Iof mysigt med gosbesök men är så rädd han ska skada sig när han försöker hoppa upp och ner för sängen så är glad när han inte försöker. Soffan är iallafall inte lika hög och inte lika mycket saker han kan råka hoppa in i när han ska ner (även om han har råkat hoppa in i Fjant när han stått ivägen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
5/30/16, 10:38 AM
#206

Haha, stackars fjant. Bli påhoppad mitt i natten.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
6/4/16, 9:12 PM
#207

Alltså, min ömma moder är akvarist i grund och botten men har inte haft eget akvarium på en herrans massa år. Så ofta kommer hon hem med någon fisk hon hittade i djuraffären och idag när vi var där så köpte jag fem fiskar medan hon köpte tolv, till mitt kar… Jag har ju inga som helst problem med att få nya, spännande fiskar! 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: