Annons:
Etikettallmänt
Läst 772 ggr
colen
2015-08-30 16:40

Hona/hane vad tror du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Lade igår upp min kamfishona på BS här på iFokus då mina två kampisar ej är överens. Funderar nu på om denna kan vara en hane. . Den blåser upp sig emot den andra honan helatiden. Känns som att en lösning på detta problem måste ske snart. Att köpa flera honor är ju ingen garanti på att det kommer lösa sig. Akvariet blir svårt att dela då en rot ligger i princip hela akvariet. Inköpta för ca 2 veckor sedan, kanske går att lämna tillbaka utan kvitto? Vad tror du är detta en hane? Bukfenorna ser långa ut.. Akvariet är på 54 liter med mycket växter! Nicole

Annons:
[raichu]
2015-08-30 16:46
#1

Tror du att du kan ta en bild på när den blåser upp sig?

Ser man den i utspärrat läge så kan man se på gällocken vilket kön den har. 😎

ElinvBorg
2015-08-30 17:14
#2

Formen och de längre buk- och analfenan talar för att det nog är en hane

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

ElinvBorg
2015-08-30 17:19
#3

Synd att du inte har kvittot kvar men det kanske går att lämna tillbaka ändå om du förklarar att du köpte fisken i tron om att det var en hona men som nu inte är fallet

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[raichu]
2015-08-30 17:21
#4

#2 Misstänker även jag att det är en grabb, men vill ändå se utspärrade gällock för att känna mig säker. :P

#0 En sak jag glömde nämna, två honor i 54l är inte riktigt optimalt. 😎

Alla labyrintfiskar slåss och är det bara två stycken så är det lätt att den ena bli mobbad oavsett kön. 😎

colen
2015-08-30 18:05
#5

Jag tog spegeln. Det var inte lätt att få till något bra! hoppas detta duger:) Clara e arg nu… Läste mig till 20 liter per hona.. På djuraffären försökte dom med en äkta make till damerna också, men så långt var jag med! Tack för era svar!🌷 Ska försöka med djuraffären.

[raichu]
2015-08-30 18:09
#6

Kan inte komma åt bilden, du kan bifoga den som en fil. 🙂

Annons:
colen
2015-08-30 18:25
#7

Filmade då det var allt för svårt att håll spegel, stor mobil och knäppa samtidigt! Men det gick alltså inte vägen ändå🤪 Du kan inte säga vad det är jag ska kicka efter?😃

ElinvBorg
2015-08-30 18:57
#8

När hanar spänner upp sig så fäller de ut en "haklapp" som honor däremot inte har :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

colen
2015-08-30 19:14
#9

Tack!🌺 hade min aning om att det var "haklappen" det handlade om när jag tittade på vilka olika sätt det blåser upp sig. En sån har han! Han reagerar starkt på sin spegelbild.. Har hört av mig till djuraffären och detta skulle gå att lösa. Hoppas det innebär att jag från lämna tillbaka dom båda!😃

ElinvBorg
2015-08-30 19:57
#10

Varsågod och så bra att det verkar lösa sig :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Upp till toppen
Annons: