Annons:
Etikettallmänt
Läst 3848 ggr
[Jens]
8/24/15, 6:45 PM

Babbeltråden #9

Gamla tråden börjar bli lång och seg, så jag startar en ny :)

Tänkt på att våra  skrivregler gäller även här.

Välkommen att babbla om allt som ligger er om hjärtat Skrattar

Länk till gamla tråden :  http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/55b4a751ce12c4570b001100-babbeltraden-8

Annons:
[Jens]
8/25/15, 6:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kom hem igår från några dagar i Norge och det har varit fantastisk. Denna bild är på Thor Heyerdahl som trotsade havets vågor med Kon-tiki. Dock en bild där han är några år äldre än tiden då han styrde Kon-tiki mot Polynesien.

MonsterTrollet
8/25/15, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Kul med historia och annorlunda grejer, inte nåt man pysslar med hela dagarna här hemma.  :D

Här har jag just sörplat i mig mitt vaniljkaffe och rostbiffen står i ugnen, ska strax rigga upp för att fota reklam åt Klass Hundfoder.
Har mekat i karen och plockat upp en anubia, tror jag det är, som har växt i en cirkel och flutit omkring i ett kar länge, den är större än en hink i omkrets.  😃
Funderar på om man kan bryta av den i tre mindre delar och sätta i andra kar?
Är inte så hemma på det här med växter, vet att det finns ett superbra Lexikon här att kika i.
Slänger in en bild på eländet.

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

ElinvBorg
8/25/15, 12:13 PM
#3

Oj den var stor! MonsterTrollet du kan helt enkelt dela på rotstocken för att få flera plantor 👍 Kul med foto och reklamjobb förresten 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

MonsterTrollet
8/25/15, 12:28 PM
#4

😃 Ja den var lite stor, fnissade när jag såg den i pappas akvarium och runt den som en krans växte det småskott med valle.
Då ska jag peta isär den lite i rotsystemet och fixa ner i några kar.  Tack för svaret.

Ja vi fotar mestadels ärr på folk, men ibland blir det lite reklam åt hundmat mm. 🙂  men jag är värdelös på att fota fiskar i akvarium, det erkänner jag glatt!!
Ska se om jag hittar igen externa blixten i röran i kameraväskan så ska jag försöka mig på ett foto eller två.

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Mysan_
8/25/15, 5:41 PM
#5

Idag fyller min katt 3 år. Grattis lilla Mysan!

mimåne
8/25/15, 8:02 PM
#6

Grattis Mysan!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
mimåne
8/25/15, 8:48 PM
#7

Och just som man trodde att man skulle få en stund över till akvariefisk iFokus..

Så går frysen sönder. Klockan 8 på kvällen😕

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MonsterTrollet
8/25/15, 8:49 PM
#8

Grattis Mysan!  🙂

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lillyrod
8/25/15, 8:52 PM
#9

#7 Men så tråkigt. Ingen reserv har ni?

MonsterTrollet
8/25/15, 9:01 PM
#10

 #7   Åhnej vad jobbigt, alltid händer sånt tråkigt på kvällstid eller dumma tillfällen när man verkligen inte har tid med det.  😕
Hoppas det ordnar sig för er så inte en massa mat och grejer blir förstörd.

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

mimåne
8/25/15, 9:17 PM
#11

Nej tyvärr ingen reserv och vi har ringt till alla bekanta, ingen har någon plats. Vi har också ringt jouren som har hand om hyresrätten vi bor i, de kan heller inte hjälpa.. Vi har massor i frysen, det är mat för minst 1000 spänn där i😕
Och alla mina bär jag plockat i sommar 😭

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
8/25/15, 9:21 PM
#12

Håll den stängd så klarar den sig till i morgon. De flesta frysar av något sånär ny modell klarar iallafall 10 timmar.

mimåne
8/25/15, 9:45 PM
#13

Tyvärr har det redan börjat smälta i den och då kan den inte ha varit av särskilt länge. Kl 6 ikväll fungerade den. Fiskmaten har runnit bort.

Men tur i oturen så fick vi precis tag på en frys som är på väg hit här och nu. Hoppas det är en snabb rackarbajsare som får ner temperaturen snabbt 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
8/26/15, 8:31 AM
#14

Usch vad tråkigt Mimåne, men tur att de löste sig såpass snabbt ändå.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
8/26/15, 10:04 AM
#15

#13 Usch vad trist att frysen pajat men var glada att den gjorde det när ni var hemma!

Mina morföräldrars frys paja en sommar när de var på landet, de kom hem till en olidlig stank, miljoner döda och levande flugor över allt, fick sova hos mina föräldrar och sen hotell under sanering av hela huset och sängen fick de skicka på sanering tre gånger innan doften gick ur den!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
8/26/15, 10:53 AM
#16

Men oj! Det lät verkligen som en mardröm Maleficum. Så hemskt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
8/26/15, 10:55 AM
#17

Godmorgon förresten. Hur mår ni idag? ☀️
Jag ska ut på en powerwalk med hundarna och sen blir det städning resten av dagen.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
8/26/15, 4:18 PM
#18

#16 är inte det roligaste att komma hem till när man suttit 7 timmar i bil men det gick iallafall bra i slutänden.

Något mer positivt är att Sixten ska flytta in hit imorgon kväll (en skrattduva jag fött upp för några år sedan) och förhoppningsvis kommer han och Idun bra överens så de kan få lite sällskap av varandra. :) och det är första yogan för säsongen ikväll.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
8/26/15, 6:18 PM
#19

Jag skulle också vilja börja på yoga. Är det roligt Maleficum?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
8/26/15, 9:17 PM
#20

Det är härligt med yoga, man känner verkligen att man sträcker ut hela kroppen och man får ett inre lugn, sen beror det ju lite på vilken typ av yoga man gör, finns sorter som är mer inriktade på styrka och balans och andra mer inriktade på det mentala, finns även typer anpassade att göra sittandes på stol eller när man är gravid, mina morföräldrar går på en variant för äldre. Kan verkligen rekommendera det

Har försökt att bli bättre på att göra yoga hemma men är inte helt lätt när alla djur tycker det är riktigt intressant att se vad man gör och ska nosa och klänga på en så är rätt skönt att kunna gå iväg och göra det i grupp en speciell dag.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
mimåne
8/26/15, 9:41 PM
#21

Jag har aldrig varit på yoga förut så det skulle ju kännas tokigt att betala för en hel kurs om jag inte gillade det. Kanske finns det "prova-på-kvällar" ?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
8/26/15, 10:01 PM
#22

De flesta ställen brukar ha provapå. Vissa har att man får prova en gång gratis, andra har vissa provapå tillfällen. Där jag går nu har de alltid första veckan på vaje termin gratis att testa alla deras träningsgrejer (man betalar medlemskap sen kan man gå på vad man vill och hur många olika saker man vill och de har yoga, gympa, afrodans, zumba och massa andra träningsformer varje veckodag) och där mamma går får man alltid testa en gång gratis plus att de har speciella prova på helger (men dem är mest fokuserade på olika yogaformer så de har mer variation gällande yogan). Vissa ställen kan ju ha att man kan få betala bara för gången man går också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lojs
8/26/15, 10:54 PM
#23

Jag gick på den lätta yogan på friskis och svettis, där är det ju inga kurser eller så, man kan hoppa med när man vill. Jag har testat på ett par andra ställen med, men jag tyckte bäst om den avslappnade stämningen på friskis, alla gör efter sin egen förmåga, de förklarade var man kunde stanna om man inte klarade att göra positionen fullt ut, ingen utpekning alls utan den som leder talar hela tiden till hela gruppen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MonsterTrollet
8/27/15, 10:12 AM
#24

Kompisen som har gym försöker lura med mig på yoga och nåt annat tok. 😃
Kanske ska testa nån gång, har haft lite problem med ljumskbråck och operationer så träning av kroppen har inte funkat.
Får göra ett försök, för enligt kompisen är det super på stress, man släpper en hel del av den när man kör yoga.
Och stress har jag en hel del av. 

Godmorgon förresten, har nyss klämt i mig ett stort glas vaniljkaffe, dags att ta itu med dagens vedermödor nu då.

Simma lugnt!  🙂

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

ElinvBorg
8/27/15, 10:36 AM
#25

Godmorgon godmorgon 🙂 Ja, yoga har man funderat på ett flertal gånger på att man skulle testa, bra mot stressen som du säger och tror det skulle passa mig. 

Dagen har redan börjat här hemma, har hunnit iväg och haft min lektion för dagen och har också lämnat gammal kurslitteratur som jag fått sålt 🙂Ska göra mitt första riktiga vattenbyte till fiskarna idag då akvariet varit igång en månad nu och så måste jag också kolla över växterna, annars är det skolarbete på schemat 😛

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

mimåne
8/27/15, 10:39 AM
#26

Godmorgon ☀️

Jag måste nog kolla upp det där med en gratis prova på gång. Låter suveränt.

Nu ska jag ut på en löptur, duscha och sedan sätta mig i solen. Ha en trevlig dag allihopa :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

jollycox
8/27/15, 11:03 AM
#27

Jag går på yoga varje måndag. Dom passen jag går på kallas blandpass, det är styrka och balans och sen avslappning i slutet. Man blir rejält svettig :P
Där kan man köpa ett pass, ett 10-kort eller terminskort.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
MonsterTrollet
8/27/15, 11:08 AM
#28

Tjoho! Nu har vi mekat igång den externa blixten, var lite klurigt, har en komplicerad mojäng man sätter på kameran som styr blixten.
Testade på småfirrarna på firman men ska bli kul att testa hemma på mina papegojor.  🙂

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

mimåne
8/27/15, 7:49 PM
#29

Det där med blandpass lät ju roligt! Lite av allt :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
8/27/15, 10:02 PM
#30

Jag såg precis trolljägarna på tv3. Någon av er som såg det? Det var hemskt! Tänk att det finns människor här i landet som har så mycket hat. Jag vill bara krama om de utsatta personerna som tagit sig mod och ställt upp i programmet och berättat vad de varit med om.

Alla är vi lika värda oavsett ursprung och utseendeBlomma

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
8/27/15, 10:58 PM
#31

Idag kom min bror över och körde lien på gräsmattan så nu har jag massa gräs att torka inför vintern :) Sen har Sixten kommit, får hoppas han och Idun kommer överens nu bara. Han har inte träffat andra duvor sen han var liten bebis och flytta härifrån så han är mest van att vara med människor.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
8/28/15, 10:01 AM
#32

Lycka till med den nya duvan Maleficum. Hoppas han kommer trivas med idun :)

Här öser regnet ner idag. Väldigt mysigt. Ser det likadant ut i resten av sverige?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
8/28/15, 10:03 AM
#33

Här i sthlm är det inget regn, det skiftar mellan blå himmel å mulet.

Jag köpte en ny regnjacka och sen dess har det inte regnat..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
8/28/15, 10:12 AM
#34

Hahaha, kanske man skulle pröva det Lilolizeit! Nä men jag gillar regnväder när det kommer i måttliga mängder. Alla sysslor blir så mycket mysigare att göra när det är grått och smattrar mot fönstren. Jag tänker passa på och tända ljus och baka idag :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Lilolizeit
8/28/15, 10:17 AM
#35

Ja pröva det :) Jag har letat å letat efter en regnjacka som skulle vara lång å se bra ut och jag har gått igenom de flesta affärer har jag tyckte, de snygga kostar väldigt mycket så jag har avstått. Men var på ica maxi och hittade en både lång och o-ful för 299kr rekomenderas! 

Låter som en riktigt mysig dag mimåne!

Idag har jag bokat biljetter till gotland. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
8/28/15, 10:24 AM
#36

Oo det lät som ett kap. Jag fick en regnjacka i födelsedagspresent av mina svärföräldrar i fjol. Jag måste erkänna att jag inte tycker om den😊, den är för stor och ärmarna för korta.. Byxorna drunknar jag i. Men det gick inte att lämna tillbaka den då den var på rea. Så nu får jag svälja min stolthet och helt enkelt bära den ändå😐

Hoppas du får en trevlig dag på Gotland med lillkillen lilo :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
8/28/15, 5:39 PM
#37

Strålande sol och 24 grader. Det var väldigt nära att jag hoppade i sjön med kläder på nu i eftermiddag. Det var så härligt uppe på norra Öland.

[Jens]
8/28/15, 5:55 PM
#38

Det har varit fint väder ända fram tills jag åkte hem. Tanken var att klippa gräset men då kom regnet tyvärr med ett kort skur så…. Det får bli imorgon istället.

[Jens]
8/30/15, 11:36 AM
#39

Lugn söndag eller? Jag har städat i båda mina akvarium och fixat växterna så de ser okej ut också. Sedan passade jag på att klippa gräsmattan och nu äntligen får jag vila hela dagen för imorgon väntar jobbet och har tyvärr mycket att göra där också.

Hur blir er dag?

Lillyrod
8/30/15, 12:33 PM
#40

Lite pyssel idag med tvätt och inte städning men plock. Ett kar väntar på vattenbyte med. Just varit åt affären och nu är det kaffepaus : )

Maleficum
8/30/15, 12:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Har ridit nu på förmiddagen (kom precis hem från stallet), gick super. Fick Ginnie (en av unghästarna) och hon har verkligen utvecklats under sommaren.

Igår lyckades jag hitta vart min trasiga pusselbit ska vara på mitt 5000 bitars pussel (min förra kanin Lupin har ätit upp halva biten), börjar sakta men säkert närma sig slutet nu. Är mest bara mörkbruna bitar kvar och de fyra raderna på vänstersidan finns inte med på bilden så har ingen aning om hur det ska se ut och vissa bitar är solblekta så färgerna stämmer inte riktigt (köpte det begagnat så hoppas alla bitar är kvar). Hädanefter så blir nog 3000 bitar maxgräns för pussel. Lättare att förvara när man inte lägger det.

Så blir nog att fortsätta lägga lite pussel och spela klart sista banan av Settlers 2 idag och senare ta en promenad med Fjant och se om vi kan hitta nån pöl med lite goa småkryp att fiska upp till fiskarna.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
mimåne
8/30/15, 2:31 PM
#42

Här har vi haft klarblå himmel idag och jag har solat fram tills nu då molnen börjar dra in. Vattenbyte ska göras i karen, växterna ska få gödning och sen är vi bjudna på middag ikväll.

Det låter som att ni också har en härlig söndag :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
8/30/15, 7:04 PM
#43

Idag har vi hunnit med två stora baklucke-loppisar. Vattenbyte å tömning av akvarium blir det ikväll. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
8/30/15, 9:47 PM
#44

Vad trevligt med loppis lilo!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
8/30/15, 10:11 PM
#45

#45 Ja verkligen! jag älskar loppisar. :) Man kan verkligen fynda.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
8/31/15, 5:27 PM
#46

Och att göra fynd är ju i sig alltid lika roligt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MonsterTrollet
9/2/15, 2:59 PM
#47

Loppisar är jätteroligt, jag letar alltid efter krukor eller små syltkärl från förr som jag stoppar ner i akvariet, finns en i alla mina kar.  :D

Jag har just registrerat att jag sett en igelkott, de vill ha in info om var man ser dom så de kan forska lite.
Så söta små rackare. 😍

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lilolizeit
9/2/15, 3:31 PM
#48

#47 vad är de för register? Vem registrerar?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
MonsterTrollet
9/2/15, 3:50 PM
#49

Naturskyddsföreningen vill att man reggar igelkottar.  🙂

http://www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/efterlysning-har-du-sett-en-igelkott

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lilolizeit
9/2/15, 4:06 PM
#50

Tack för länken! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MonsterTrollet
9/2/15, 10:22 PM
#51

Vassego!  :) 

Nu blir det snart sova här, först ut med lillfisen som ska kissa.
Badade för en timme sen och klev i flanelljamasen, tur grannarna är van att se mig gå ut med hunden på kvällen iförd flanellpyjamas emellanåt.
😃

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lilolizeit
9/2/15, 10:26 PM
#52

Haha det är så det ska vara. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
9/2/15, 10:43 PM
#53

Ja så tycker jag också det ska få vara. Vad spelar det för roll vad man har på sig när man är hemma eller vid gården :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MonsterTrollet
9/3/15, 10:06 AM
#54

Jag bor i hyreshus och möter ibland folk i trapphuset som tittar knasigt på mig.  😃
Ena kvällen kom jag i en cerisrosa mysdress och håret på ända, utanför huset står två festuppklädda tjejer i 18 års åldern och tittar med stora ögon på mig.
De skulle nog inte ens vilja bli hittad död i en sån utstyrsel.
Men jag tycker det är lite småkul att se minen på folk, jag orkar inte hålla på att byta om när jag bara ska 50 meter ut och kissa hunden.
:P

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lillyrod
9/3/15, 5:12 PM
#55

Det är rätt MonsterTrollet. Kom som du är! Sånt gillar jag.

Annons:
Lillyrod
9/3/15, 5:15 PM
#56

Är det någon mer än jag som får konstiga meddelanden när ni ska in på iFokus.se? När jag bara klickar på min snabblänk så ser det ut såhär:

410 / Site Closed

The page you are requested has been removed.

Jag måste gå in direkt till senaste inlägg annars kommer jag inte in.

===

[Jens]
9/3/15, 5:18 PM
#57

Ser väldigt mysko ut Lillyrod. Vad har du för webbläsare? Kanske skulle du tömma cachen och försöka igen.

410-fel betyder att webbservern (ifokus webbserver) inte har någon möjlighet att vidarebefordra adressen som du önskar, dvs att den har ingen som helst omdirigering att ge. Helt kaputt!

Lillyrod
9/3/15, 5:25 PM
#58

Jag har chrome. Jag tömmer catchen med jämna mellanrum så jag tror inte det är problemet.

[Jens]
9/3/15, 5:27 PM
#59

hmm. jag använder inte chrome så vi får se om du är ensam om problemet eller om det är fler som har samma problem.

Lilolizeit
9/3/15, 6:22 PM
#60

jag får också så ibland. jag brukar bara vänta ut det..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
9/3/15, 6:31 PM
#61

Använder du också chrome Lilo ?

Lillyrod
9/3/15, 6:34 PM
#62

Nu tog jag bort all webhistorik och då funkar det igen. Om det beror på det eller om det rättat till sig av sig självt vet jag inte.

Annons:
Lilolizeit
9/3/15, 6:34 PM
#63

nää.. jag använder firefox. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
9/3/15, 6:35 PM
#64

chrome är väl en pc-grej? tjejen med kollen, 😃

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lillyrod
9/3/15, 6:38 PM
#65

Jag använder chrome i jobbmobilen med : )

mimåne
9/4/15, 6:50 PM
#66

Jag har inte stött på problemet.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
9/4/15, 6:54 PM
#67

Det går att använda chrome i mac men det är inte så vanligt utan man väljer safari i mac. Det gör jag i alla fall.

Lilolizeit
9/4/15, 7:15 PM
#68

aha okej. jo safari eller firefox använder jag..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fjordell
9/5/15, 4:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

I natt fick jag äntligen hem min efterlängtade sötnos från Danmark.❤️

Annons:
Lilolizeit
9/5/15, 8:48 AM
#70

#69 vilken skönhet! Jag hade råttisar för typ 8 år sen, kan verkligen sakna det!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MonsterTrollet
9/5/15, 11:22 AM
#71

Vilken söting!
Pälsen såg silkeslen ut.  :D

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

[Jens]
9/5/15, 1:40 PM
#72

Väldigt söt råtta . Är det något speciellt med just denna eftersom du köpte den från Danmark?

Mysan_
9/5/15, 2:54 PM
#73

Imorgon lämnar jag Sveriges regnväder och drar till Spanien!

Fjordell
9/5/15, 3:02 PM
#74

Han är alldeles bedårande! Råttor är fantastiska djur, och rejält underskattade överlag. Idag ska han få flytta ihop med mina äldre råttpojkar.

Nja, det var väl egentligen mest en trevlig stam bakom honom. Att han sen har en väldigt fin och ovanlig färg som knappt finns i Sverige, gjorde det förstås bara bättre. 🙂 Jag föder ju upp råttor, och har en tydlig vision om hur jag vill att råttor ska vara, så utvecklas han som jag hoppas så kommer han att få bli pappa en vacker dag, när han är gammal nog. Än så länge är han fullständigt underbar!

[Jens]
9/5/15, 4:06 PM
#75

Då var det inte lite saker som följde med den där pojken minsann Fjordell! Låter som en riktigt sköning i mångas ögon, speciellt i rått-sällskapet. 😉 När jag var liten så hade jag en guldhamster men efter det så har jag inte haft något liknande. Hur är råttor med tanke på allergiker? Jag är kattallergiker och vissa hundraser.

Mysan_ Lyllo där ! Perfekt att åka nu med tanke på det usla vädret vi har hemma. Njut av varje sekund!! 👍

Mysan_
9/5/15, 5:09 PM
#76

#75 Ja det var verkligen rätt år och tid att åka! 🙂

Annons:
[Jens]
9/5/15, 5:52 PM
#77

Nej jag skrev guldhamster men det var inte rätt utan vi hade ett virvelmarsvin !

[Jens]
9/7/15, 5:54 PM
#78

Det sämsta med att beställa saker till ett akvarium är att göra det på en lördag för man får vänta extra länge tills man får hem dem ! :/

mimåne
9/8/15, 10:50 PM
#79

Vad har du beställt för trevligt till akvariet jens? :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
9/9/15, 9:34 AM
#80

En nyare innerfilter som ska ha bättre kapacitet och man ska då inte behöva göra rent filtret så ofta som jag gör idag. Det är till mitt lilla akvarium på 63 L (guppy-karet). Fick rekommendation av usvead.

mimåne
9/9/15, 10:45 AM
#81

Hoppas det kommer ge resultat.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
9/9/15, 4:43 PM
#82

Nu har jag satt igång pumpen och det medföljer ett strilrör så nu får vi se hur pumpen sköter sig. Tyst är den i alla fall =) Det är en JBL CrystalProfi i80.

mimåne
9/9/15, 7:32 PM
#83

Strilrör gillas!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
[Jens]
9/9/15, 8:27 PM
#84

Ja verkligen. Det är inte ofta man får se det på innerfilter. Bra effekt och mina guppies leker mer också har jag märkt :) nu ska vi se hur länge det tar innan jag känner att jag behöver göra rent pumpen.

Maleficum
9/11/15, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Det tog "bara" 5 dagar denna gång att städa. Fick finbesök på tomten också men tyvärr upptäckte Fjant den lille kotten och skulle såklart försöka smaka :( Igelkotten fick sig en liten tröstlunch innan den gav sig vidare och Fjant blev bannlyst från tomten. Tycker Fjant borde lärt sig vid det här laget att det inte är så mysigt att tugga igelkott för det är inte första gången han fått tag på en, denna gång hade han iallafall inga taggar sittandes i munnen men obehagligt var det och det blev en del dregel.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
9/12/15, 8:16 AM
#86

Det var längesedan jag såg en igelkott i verkligheten. De är verkligen söta!

Mysan_
9/12/15, 9:20 AM
#87

Imorgon är sista dagen i Spanien. Fy, jag som har det så bra! Skulle gärna stanna en vecka till men samtidigt liiiite skönt att snart komma hem igen. :)

Maleficum
9/12/15, 11:21 AM
#88

Vi har fullt med igelkottar här! Självklart på kvällspromenaden igår så gick vi förbi en annan igelkott som Fjant såklart skulle äta! Han är verkligen seg på att lära sig att det bara ger obehag.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
9/12/15, 11:56 PM
#89

Är inte fjant en kanin och ändå vill äta upp igelkotten? :)

[Jens]
9/12/15, 11:59 PM
#90

Har börjat titta på serien 100 code och blev såld direkt. Mkt bra serie och ett tips till er som gillar serier. Har också beställt en större TV som jag får hemkörd och installerad om 10 dagar. Det ser jag fram emot. Är lite trött på min 42" nu …

Annons:
Maleficum
9/13/15, 8:54 AM
#91

Fjant är hunden :) Kenzie är kaninen, och Idun är duvan (som trots namnet är en hane).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
9/13/15, 9:27 AM
#92

Ahaaa 🙂

mimåne
9/13/15, 11:29 AM
#93

Vi har också mycket igelkottar. Jag har i dagarna sett många riktigt små ungar och jag är rädd att de är alldeles för sent födda för att överleva. Jag matar dem så gott jag kan och går jag ut på promenaden tar jag mat med mig, ifall man stöter på någon. Hjärtat brister när jag ser hur små och sköra de är vid den här årstiden.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
9/13/15, 1:35 PM
#94

Den som var på besök hos mig var också rätt liten, har mest sett småttingar ute just nu också, inte så många fullvuxna och tyvärr för många som blivit överkörda :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MonsterTrollet
9/13/15, 2:03 PM
#95

😂  Inte lätt att hålla koll på alla djur och deras namn.
Såg framför mig jättekanin som skuttar snällt i koppel på promenad och anfaller inget ont anande små kottar.
*asg*

Så söta men länge sen jag såg en också, blir bara på bild jämt.
Fast åt andra sidan så bor jag ju i en storstad.

#87 förstår att ni har det bra, här är det höst och rusk, i alla fall i Norrland. 😕

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

YellowKiwi
9/13/15, 2:14 PM
#96

Klar med de skolarbeten som skulle vara färdiga idag, skönt! Nu blir det vattenbyte och sedan ska jag sitta och njuta framför akvariet 😍

mimåne
9/13/15, 3:11 PM
#97

Ja hösten har verkligen kommit till norrland. En del björkar här har redan tappat alla blad. Det är ruggigt kallt också.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Lillyrod
9/13/15, 4:56 PM
#98

Jag har varit ute i lingonskogen idag. Det fanns ganska gott om dem men de är små så det blev inte så mycket. Mellan 3-4 liter fick vi ihop. Inte lika skönt väder som igår men inget regn iallafall.

mimåne
9/13/15, 5:04 PM
#99

Vad trevligt Lillyrod. Jag ska också plocka lingon någon dag tänkte jag och koka sylt på det. Jordgubbarna är klara, hallonen klara, hjortronen klara och blåbären plockade jag denna vecka. Så nu återstår bara lingonen sen är jag redo för vintern :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
9/13/15, 5:10 PM
#100

Det fanns massor med blåbär där vi var med och dottern plockade men det blev inte mycket. Kanske räcker till en paj. Hon var lat idag. Jag fryser ner lingonen och tar upp och kokar lite i taget. Alltid färsk lingonsylt. Det är sååå gott.

mimåne
9/13/15, 5:44 PM
#101

Det har jag aldrig tänkt på att man kan göra :) Fast det skulle nog inte fungera här, ibland blir sylten akut slut och behovet vill inte vänta. Då är det smidigt att ta fram en burk och tina istället för att ställa sig och koka ny sylt. Hade man inte varit så tankspridd däremot så hade det säkert varit toppen :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
9/13/15, 7:16 PM
#102

Det brukar gå bra. Man får se till att koka lite innan det tar slut : )

mimåne
9/13/15, 8:34 PM
#103

Men jag är glömsk så hade aldrig kommit ihåg det.. 😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
9/13/15, 8:39 PM
#104

Det händer här med. Ibland får man snabbt bestämma annan mat eller göra ett nödköp med en liten burk från affären. Vilket smakar pyton när man är van vid riktig ; )

Annons:
mimåne
9/13/15, 8:42 PM
#105

Haha!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fjordell
9/15/15, 5:50 PM
#106

Idag fick jag ett gäng trinidadguppys! Dvs originalguppyn. Jag är helt lyrisk, detta känns fantastiskt!👍 Nu ska jag hålla dem rena och låta dem gå ensamma. Sedan ska jag väl blanda in någon trinidadguppyhane till mina endlerhonor och få in lite nytt där på så vis.

[Jens]
9/15/15, 7:19 PM
#107

Meeeeen ! Hur får du tag i alla dessa fina fiskar.. blir ju avis ju !

Maleficum
9/15/15, 10:30 PM
#108

#106 Vad skoj att du fått tag på trinidader! Lyckas du få bilder på dem? Har hittills inte vetat någon annan som har några (känns som det börjar bli dags att försöka få in lite nya gener här hemma).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fjordell
9/16/15, 1:20 AM
#109

#107 Ibland har man tur! Jag blev faktiskt erbjuden dem av en akvarist här i stan, som dessutom råkar vara min gamla lärare i naturkunskap. Jag fick dem i samma veva som jag sålde honom ett gäng malar och lite växter tidigare idag, så det var riktigt trevligt :) 

#108 Åh, kul med en till som har dessa raringar! De jag har fått är yngel, och några av hanarna har nyss börjat färga ut. Så det dröjer väl ett tag ännu innan jag satsar på ordentliga bilder på dem, men givetvis måste jag fixa några snabba foton nu snart ändå.  Det tycks vara många som är nyfikna på dem. 

Jag märkte på en gång att de har ett annat beteende än dagens hårt odlade guppys. De är otroligt alerta och extremt kvicka! De tar liksom upp mycket mer yta bara av sättet de rör sig på.

Mysan_
9/16/15, 8:02 AM
#110

#95 Jag bor också i Norrland, här är det grått varje dag!

MonsterTrollet
9/16/15, 10:41 AM
#111

Ray Tomlinson 1971

ad betyder hos eller vid på latin

Tecknet @ uppfanns av munkar på 1400-talet

Ja jag flummar och funderar och snokar i finesser.  🤓

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Annons:
MonsterTrollet
9/16/15, 12:30 PM
#112

Är det fler än jag som får paltkoma och håller på att somna eller vankar runt som en zombie när man äter?

Jag blir alldeles groggy och pantad när jag äter lunch.
🧟‍♂️
Och nu vill jag ha sommar igen, det här höstrusket och kylan tar kål på mina leder, jag gillar inte kyla.
😕

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Maleficum
9/16/15, 12:35 PM
#113

#112 Beror lite på vad jag ätit men oftast inte. Däremot får jag ofta en trött dipp på eftermiddagen oavsett vad jag gör eller äter (runt 14-15 tiden) och oftast en vid 17 tiden och sen blir jag pigg som en mört runt 22 tiden.

Vi har sol och varmt idag fortfarande. Längtar inte till mörkret och kylan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MonsterTrollet
9/16/15, 2:29 PM
#114

Här regnade det som sjutton precis när jag var tvungen att gå ut med hundarna, så ena hunden som är långhårig han uppskattar INTE regnet.
Dessutom måste man mysa med matte och handduken efteråt, det är ren pest och pina ju.
😃

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

mimåne
9/16/15, 4:47 PM
#115

Trevlig lillördag allihopa 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ElinvBorg
9/16/15, 4:50 PM
#116

Ska ni göra något speciellt ikväll då? Själv ska jag gå på bio med pojkvännen 👍

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

mimåne
9/16/15, 4:57 PM
#117

Vad trevlig ElinvBorg, vad ska ni se för film?

Jag är ensam hemma med katterna ikväll så det blir inga större saker gjorda här. Tänker mig en promenad och sen mys framför tv.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ElinvBorg
9/16/15, 5:07 PM
#118

Maze runner 2 blir det den här gången, går på bio minst en gång i månaden 👍 Men det låter ju också mysigt mimåne 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Annons:
Draken
9/16/15, 5:10 PM
#119

Vi skall fira pojken som fyller 17 idag, usch vad tiden går, jag är ju bara 29, hur kan jag ha så stora barn 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
9/16/15, 5:10 PM
#120

Ska försöka komma iväg på yoga utan att somna först, sen ska jag nog krypa ner i soffan med te och en bok och lite hemgjord chokladglass.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
9/16/15, 5:17 PM
#121

Här pratar vi ofta om att gå på bio, men vi går väldigt sällan dit 😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ElinvBorg
9/16/15, 5:26 PM
#122

Skulle inte klara mig utan, det är ett av mina intressen och nöjen. Tycker folk går alldeles för lite på bio, som du säger att folk tycker det skulle vara trevligt men man kommer inte iväg 😉

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

MonsterTrollet
9/16/15, 5:38 PM
#123

Här blir det slöa  i fåtöljen med hunden på bädden bredvid.
Nåt onyttigt att tugga på och ett par avsnitt av Hawaii five-0, så ser min kväll ut.

#119  nä jag förstår inte heller hur sjutton det där går till, de var ju nyss små odågor som hittade på hyss.
De blir äldre men inte vi.  😛

Bio blir det sällan, trots att vi har en liten biogrupp som brukar försöka dra ihop gänget ibland, men sällan det funkar och att bara gå två när man brukar vara en 7-9 st blir lite tråkigt.
Ännu tråkigare att inte ha körkort och vara singel.  😟

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lilolizeit
9/16/15, 5:43 PM
#124

Ikväll blir det hemmamys med sonen och sambon. :) möjligt att jag hinner måla ett lager till på ett gammalt pottskåp jag påbörjat målning av..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lillyrod
9/16/15, 6:13 PM
#125

Mörker? Kyla? Här har det varit 20 grader och solen har varit framme nästan hela dagen. Natten som var regnade det ordentligt och Tor for fram som en vilde och framkallade både blixtar och dunder. Kan tänkas att han dyker upp i natt igen för det mulnar på lite nu. 

Kvällen blir lugn. Ensam hemma så jag kan t ex ta min bok och ligga i badkaret så länge jag vill ; )

Annons:
MonsterTrollet
9/16/15, 8:47 PM
#126

Klev just ur badet och lämnade boken kvar på kanten, älskar mitt badkar, det är livlinan när kylan kryper över en.
Höststormar och regn, och plötsligt solsken och 15 grader, vädret är ombytligt hos oss under dagarna. 
 Skulle inte ha nåt emot att kunna knäppa med fingrarna och tänka på en plats och vips vara där, utan bökiga flygresor och flygplatser mm.
Hawaii skulle inte vara så dumt just nu. :)

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Fjordell
9/16/15, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Chefen i 110an som snart, förhoppningsvis, ska få hem en fruga från Asplunds som nu äntligen kan skicka fisk lagligt!👍

[Jens]
9/17/15, 6:02 AM
#128

Asplunds? Är det en butik som kan skicka akvariefisk sverige runt? Vad har de för hemsida?

Lilolizeit
9/17/15, 8:25 AM
#129

#128 asplundsfisk.se om dom inte bytt :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MonsterTrollet
9/17/15, 9:42 AM
#130

#127  Oj vilken skönhet! :D

Här hänger tröttmössan långt ner på näsan, regnar och är mörkt och dystert.
Men det är lite rogivande att höra smattret på fönsterblecket och sitta här och sörpla te på kontoret.

Ha en bra dag allihopa!

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

[Jens]
9/17/15, 10:37 AM
#131

Tack Lilo =)

Lilolizeit
9/17/15, 10:57 AM
#132

Idag är det så grått så grått ute! Regn å rusk. Passar bra med en städdag.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Maleficum
9/17/15, 2:43 PM
#133

Ruskväder här också, har badat Fjant i förberedelse för lite frisering och förhoppningsvis ska jag orka med att ge Kenzie lite pälsvård också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
9/17/15, 4:50 PM
#134

Åh har de äntligen börjat skicka fisk lagligt nu! Toppen! Vet du om de har citronancistrus Fjordell?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
9/17/15, 5:44 PM
#135

Måste skryta med vädret. Sol och som mest 24 grader idag. När jag kom hem för ca en halvtimme sen var det fortfarande 22 grader. Mulnar nu så det ser ut som tredje natten med regn är i antågande.

mimåne
9/17/15, 6:08 PM
#136

Oj! Vilken vacker höstdag det låter som att ni haft där nere Lillyrod. Man får passa på och ladda batterierna ute sådana dagar nu inför den långa mörka vintern.

Är det någon av er som är drabbade av Henri (höststormen)?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
9/17/15, 6:41 PM
#137

Nej, har inte märkt av Henri alls. Blåste lite fjuttigt men inget man störde sig på.

MonsterTrollet
9/17/15, 7:21 PM
#138

Londondimma och regn just nu, ingen Henri i sikte som tur är.
Skulle inte ha nåt emot massa plusgrader och sol, kan man önska det som väder imorgon och över helgen? 
😛

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lillyrod
9/17/15, 7:30 PM
#139

Jag har beställt fram till jul….

Annons:
Fjordell
9/17/15, 7:44 PM
#140

#134 Ingen aning faktiskt! Mejla och be om att få deras lagerlista vetja :) hittar du något intressant där kanske vi t.o.m kan dela på frakten?

[Jens]
9/17/15, 8:48 PM
#141

Jag har fått deras lista men tyvärr inte Guppy som jag hade hoppats på. Inte många arter eller läste jag fel?

mimåne
9/17/15, 10:42 PM
#142

Absolut Fjordell! Jag ska höra med dem.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
9/18/15, 6:14 AM
#143

I förrgår kväll funderar jag på om inte henri (eller nån annan storm ) drog förbi. Satt på 5"e våningen, hos en vårdtagare och väntade på ambulans. Träden som man normalt kan se från parets balkongfönster såg man inte alls, de låg jäms med marken. Ambulanspersonalen berättade sedan att de hade känt av vinden ganska ordentligt (de hade lite bråttomt till oss,, så det gick ganska fort från sjukhuset) de hade lite känning av vattenplaning också, och det skall ganska mycket till på en så pass tung bil som de nya ambulanserna

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MonsterTrollet
9/18/15, 10:41 AM
#144

Ja det blåste rejält ena kvällen, då både regnade det enorma mängder och blåste men igår hade det lugnat ner sig som tur var, då var det "bara" regnet mest.

Idag hällregnar det också, börjar bli liiite trött på det, hundarna också som inte kan ha dragkamp som de brukar.
De har sina rutiner och vanor, skitväder säger det ena som inte gillar regnet.

Hoppas ni får en bra fredag och simma lugnt!  :)

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Maleficum
9/18/15, 1:52 PM
#145

Idag har vi fått blåst här, känns riktigt höstigt vilket det inte gjorde igår trots regn.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
9/18/15, 6:24 PM
#146

Vi hade det också lite blåsigt igår kväll och regnet stod som spö i backen. Kan tänka mig att det var ännu värre nere hos dig Rovfisk.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Lilolizeit
9/18/15, 6:26 PM
#147

Nu är det jätte blåsigt här, balkongen är ett kaos..!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
9/19/15, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Väldigt intressant tycker jag om typsnitt. Tittar man på vad Windows har använt så har de envisats med att använda Arial vilket är helt okej medan Apple byter typsnitt nästan lika många gånger som man byter underkläder.

På bilden så ser ni Windows - Arial. Nuvarande OS X-system Helvetica Neue och kommande operativsystem av OSX - San Francisco. Vilken tycker ni bäst om ?

Lillyrod
9/19/15, 1:15 PM
#149

Är det någon annan skillnad än bokstaven a?

Maleficum
9/19/15, 1:16 PM
#150

Tycker helvetica och arial ser ganska identiska ut förutom fnutten på a och inte så stor skillnad från san francisco mer än pricken över i och böjen på r

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
9/19/15, 1:21 PM
#151

Hehe Lillyrod =) Klart du ser skillnader om du tittar närmare på det. Titta på a och r igen så ser du skillnader och sedan så ser man också att avståndet mellan bokstäverna skiljer sig åt också.

Man kan tro att det är simpelt att skapa typsnitt men det är oftast väl genomarbetat för våra ögon ska kunna klara av att läsa dessa bokstäver utan att blir trötta av det. 

Jag gillade Helvetica Neue när det kom men San Francisco är ju ännu bättre. Arial är ju något som vi alla är väldigt vana vid.

[Jens]
9/19/15, 1:27 PM
#152

Ni som t ex använder er av iPhone och har uppdaterat till iOS 9 har nya typsnittet San Francisco installerad på enheten. iOS 8 hade Helvetica Neue. =)

Lillyrod
9/19/15, 1:36 PM
#153

Ja människan är väl ett vanedjur för jag tycker det är lättast att läsa Arial 🙂

Annons:
[Jens]
9/19/15, 1:44 PM
#154

Läser du dagstidningar eller böcker i pappersform så är den vanligaste typsnittet Times New Roman och Century Schoolbook. =)

Lillyrod
9/19/15, 2:12 PM
#155

Jo men utav de 3 du visade menar jag : )

MonsterTrollet
9/19/15, 2:43 PM
#156

Jag gillade san francisco den är behagligare med mjukheten och avståndet.  :D

Har varit ute och härjat med pappa på loppisar och så mitt i åkandet så stannade vi till vid en tjärn och hundarna fick bada och simma och ha skoj.
Mindre skoj var det att få långhåriga fan torr, han tror att hårblåsen och borsten ska äta upp honom, ett himla tjafsande och bråkande. 
😴  Helt slut nu och middagsplanerna med kompisar fick vänta tills imorgon, jaja blir väl pizza istället då.  :P

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

[Jens]
9/19/15, 2:54 PM
#157

Pizza! … Oh…. Får bli knäckebröd nu istället. :)

Maleficum
9/19/15, 4:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Här hemma blir det nyfångat godis (till fiskarna ;)). En fördel med allt regn när pölarna fylls upp med både vatten och lättfångad mat.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
9/19/15, 4:45 PM
#159

Här är det så dåligt med insekter i år så det blir knappt några larver. Jag har bara fångat en gång.

Maleficum
9/19/15, 4:54 PM
#160

Fånga en hel del innan sommaren men när jag kom hem efter sommaren var det för torrt så alla "mina" pölar var uttorkade och det är först nu de börjat fyllas på igen. vart förvånad att det faktiskt var så mycket larver i dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
MonsterTrollet
9/19/15, 5:16 PM
#161

Det blev inte pizza det blev nåt ännu godare.  :D
bättre än knäckebröd också.
Och jag måste säga att det ser bra mycket godare ut än det som samlades upp ur en pöl.
😂
#158  Vad är det för nåt och i vad för pöl fångar man såna krumilurer?
Diket eller skogen?
Gläää!

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Maleficum
9/19/15, 7:06 PM
#162

#161 Såg riktigt mumsigt ut! Om man bortser från löken.

Var mest mygglarver denna gång men en del annat skoj också, några små vattengråsuggor, om jag minns rätt nån form av märlkräfta och sländlarver, innan sommaren var de betydligt större i storlek och betydligt fler utav märlorna.

Finns ett lite sump område i skogen där jag bor som brukar bilda ganska stora pölar där det ofta finns små djur att fiska upp, brukar passa på att ta med en burk och hov när man ändå ska ut på promenad med hunden.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
9/19/15, 7:19 PM
#163

Vet du vad MonsterTrollet ;) Det blev en pizza ändå här …. =))

Lilolizeit
9/19/15, 8:21 PM
#164

#148 jag tycker San francisco var snyggast! Idag har vi varit på 31-års kalas. Å insåg att vår lille son redan är 3 månader! Pizzan är påväg :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
9/19/15, 8:38 PM
#165

Ja, San Francisco är riktigt snygg.

Mysan_
9/19/15, 9:35 PM
#166

#161 Mums! Jag gillar San Francisco mest.

mimåne
9/19/15, 10:03 PM
#167

Nu blev jag också sugen på pizza.. vaarför, vaaarfööör… 🤤

Jag gillade opera bäs.., nä jag mena, det andra teckensnittet..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
MonsterTrollet
9/19/15, 10:30 PM
#168

😂  det där var nästan smittsamt som en gäspning, lurade en hel hög att bli sugen på pizza. 

Misstänkte att det var ett sumphål i skogen de där kom ifrån, man kanske ska ta sig ut och plocka kusar istället för bär.
Mina kompisar skulle nog ringa efter kramande vit fin tröja isf.  *fniss*

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Maleficum
9/19/15, 11:32 PM
#169

Jag blev inte sugen på pizza =P men så är jag väldigt kinkig när det kommer till mat. Imorgon kommer min kompis med sitt ena barn så då blir det pannkakor.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
9/20/15, 9:50 AM
#170

Jag använder mig av Arial och Times new roman oftast, så jag tycker ju arial var det bästa typsnittet av de tre du visade upp Jens ;)

#146 Jo, det märktes att det blåste, det vill jag lova ;) Men nu har det varit bra ett par dagar, det har visserligen regnat till och från, men det har inte varit kallt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
9/20/15, 9:57 PM
#171

God kväll vänner🌛

Helgen lider mot sitt slut och en ny vecka knackar på. Här har vi ett födelsedagsbarn denna vecka så jag kommer stå mycket i köket med vispen och slickepotten i handen🎂

Önskar er alla en trevlig vecka!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MonsterTrollet
9/21/15, 10:22 AM
#172

Ååh måndag eländiga dag!!! 😕

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Fjordell
9/21/15, 5:31 PM
#173

När jag äntligen fått en seriös köpare på 375 literskaret och har sålt iväg alla ancistrusar som har bott där i…. när jag idag skulle börja tömma det på vatten… Så upptäcker jag något litet levande ting. En till. Och ännu en till. Japp. Där i finns en massa nykläckta ancistrusyngel! Varför just nu?! Hahaha. Just my luck.

[Jens]
9/21/15, 5:34 PM
#174

När jag skulle byta möbel till mitt stora akvarium så visste jag inte alls att jag hade några yngel överhuvudtaget men då kom alla ancistrusyngel fram. Jösses vad många det var men det ordnade sig men jisses vilket extraarbete det blev. =)

Annons:
MonsterTrollet
9/22/15, 11:12 AM
#175

#173  nä vad gulligt, det är väl nästan så att man lyckas hitta gömmor med fisk när man ska tömma, de är experter på att hitta nåt ställe att smyga på.
Kompisen hittade en stackare som blivit kvar trots att vi var två som tömde det, den upptäcktes flera veckor senare i en skvätt vatten som var kvar, tror pumpen gick tills vidare när hon skulle fixa helt.
Den rackaren levde trots varken mat eller lyse.

Tisdagen får vi hoppas blir bättre än måndagen, måndag är inte min favoritdag direkt.

Ha en fortsatt bra dag allihopa!

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Draken
9/22/15, 11:18 AM
#176

#173  De tycker inte att du skall sälja karet ;) Skall du skicka alla med karet eller ska du behålla dem själv :)

Ledig idag och det är så skönt :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Fjordell
9/22/15, 6:32 PM
#177

Vi får se, jag har lyckats håva in 5 yngel till mitt 54 liters räkkar som jag tänkte att de ska få växa upp i innan de får flytta vidare. Men de som ska ha karet var också intresserade av några så det blir väl ett gäng som får följa med där :)  De hade gärna fått bli till lite tidigare.. men det är för mycket begärt ;)

[Jens]
9/23/15, 6:42 PM
#178

Är det någon mer än jag ska se serien Modus ikväll? Enligt TV4 ska det vara den bästa serien de har gjort någonsin.. Låter ju bra!! http://www.tv4.se/modus

Maleficum
9/23/15, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Äntligen färdig med mitt 5000 bitars pussel! Var bara två bitar som saknades och den bit som Lupin ätit på.

Nästa pussel får bli ett snabbt 1000 bitars innan jag påbörjar något av mina 3000 bitars som står på tur :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
9/23/15, 7:40 PM
#180

Jag älskade pussel när jag var yngre men tycker dock de är så dyra nuförtiden.

Maleficum
9/23/15, 8:19 PM
#181

Har fått en hel del pussel, både nya och begagnade, köpt några på rea men majoriteten kommer från loppisar eller välgörenhetsorganisationer, har hittat en del som är helt oöppnade till och med. Detta pussel jag precis la är begagnat och betala väl 50kr för det. Köpt begagnat men oöppnade 1000 bitars pussel för ungefär samma summa. Tror inte jag själv betalat mer än 50kr för ett pussel och jag har en hel del vid det här laget :)

Har lagt flera där det saknats bitar (gör det lite svårare) och dem brukar jag ofta slänga efteråt, sen har jag lagt en del med tråkigt motiv men har de alla bitar brukar jag tejpa ihop dem och lämna iväg till myrornas eller liknande. De med motiv jag gillar spar jag och lägger ibland om dem.

Är dock ganska sugen på pussel med egen bild, man skickar in bild och kan få ett pussel upp till 2000 bitar med bilden men dem är rätt dyra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[Jens]
9/24/15, 6:04 AM
#182

Aha, jag tänker inte så långt för man glömmer lätt dessa loppisar, andra hands butiker m.m.

Lilolizeit
9/24/15, 9:14 AM
#183

Jag såg också modus. Verkar bra! Vad tyckte du Jens? Jag såg "bara" första avsnittet, ska hålla mig till nästa vecka tänkte jag.. Å loppisar är bäst! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Maleficum
9/24/15, 12:21 PM
#184

Min släkt älskar loppisar och andrahandsbutiker (speciellt min brorsa och ena kusin är mycket för återanvändning och gamla saker) så blir ganska självklart att springa in i såna butiker och platser så fort man går förbi, precis som man springer in i varenda zooaffär man passerar bara för att kika vad som finns.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
9/24/15, 5:29 PM
#185

Lilo, jag får skämmas lite för jag var sååå trött så jag somnade vid 20-tiden. Stendöd och sov ändå fram tills jag skulle gå upp. Turligt nog så hade jag satt den på inspelning så jag kan se den till helgen istället.

Lilolizeit
9/24/15, 5:37 PM
#186

#185 haha men Jens då! :) Då har du något att de fram emot :) Ikväll säger tv-tablån "bytt-är-bytt" någon dom brukar se det? Så svårt att gissa rätt!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
9/25/15, 4:40 PM
#187

Nu är det helg! 🎈

Jag känner för att babbla. Men vad ska vi prata om? Säg ett ämne någon! :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
9/25/15, 5:30 PM
#188

Ja helg igen. :) går så fort. Vad ska ni göra i helgen?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Lillyrod
9/25/15, 5:36 PM
#189

Det blir att försöka städa lite. Åka till apoteket åt mamma o sen försöka vara ute lite i det härliga vädret. Inget direkt planerat. Det lär vara tomt i stan här för alla är på Öland. Skördefest.

mimåne
9/25/15, 6:22 PM
#190

Det går verkligen jättefort. Så mycket som jag hade tänkt göra i veckan men som tiden inte räckt åt. Det är märkligt hur det blir så.

Ikväll ska jag se på idol och förmodligen blir det någon tur på golfbanan under lördag eller söndag.

Vad ska du göra Lilo? :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MonsterTrollet
9/25/15, 6:27 PM
#191

*dunkar huvudet i skrivbordet och jublar över helg*

Trött som en överkörd gnu, ska gå hem med vilden snart, måste bara vila lite först.
Sen har jag en massa att göra, men lär däcka i fåtöljen, jag behöver en karl som rycker upp mig och säger till att det är massa hundhår överallt, disken växer, jag måste en massa men orkar inte.
Tar det imorgon….

😴

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lilolizeit
9/25/15, 6:55 PM
#192

Jag har faktiskt inget planerat. Sambon jobbar hela helgen. Antar att de blir en del promenader. Kanske borde ta å rensa ur den där garderoben nån gång.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fjordell
9/25/15, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Jag känner på mig att det är en hona… haha😃

mimåne
9/25/15, 7:44 PM
#194

Jag hade också tänkt rensa garderoberna denna vecka och slänga ut allt gammalt. Men jag sparade det till kommande vecka 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
9/25/15, 9:00 PM
#195

ÄNTLIGEN har jag fått tillbaka min dator 😃 Den har varit inne på "verkstan" i över en vecka, men killen lyckades rädda alla kort och dokument efter att hårddisken var på väg att krascha 😃

Jag har varit jätteinaktiv på sistone, men nu är jag tillbaka 😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Jens]
9/25/15, 9:48 PM
#196

Just nu är jag väldigt busy. fick gäster i eftermiddag (småbarnsföräldrar) och efter det kastade jag mig framför tvn och tittar nu på Mission impossible Rouge Nation. =)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: