Annons:
Etikettallmänt
Läst 3133 ggr
[Jens]
6/28/15, 9:07 PM

Babbeltråden #7

Gamla tråden börjar bli lång och seg, så jag startar en ny :)

Tänkt på att våra  skrivregler gäller även här.

Välkommen att babbla om allt som ligger er om hjärtat :D

Länk till gamla tråden : http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/55733adfce12c47b77001ac3-babbeltraden-6?discussions-1

Annons:
Lojs
6/28/15, 9:10 PM
#1

Först! ^^

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

kirshim
6/28/15, 9:13 PM
#2

grattis..=)

ElinvBorg
6/28/15, 9:14 PM
#3

Vad gör alla denna söndagskväll då? :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Lojs
6/28/15, 9:14 PM
#4

Haha, kunde inte låta bli. =)

Nu är agility-SM över för i år och jag kan släppa datorn igen, jag har varit klistrad både lördag och söndag. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
6/28/15, 9:22 PM
#5

Jag har trimmat lite i trädgården, köpte ju en ny röjsåg i fredags så jag var tvungen att prova den och det funkade riktigt bra och jag trimmade mer än vad jag borde göra men så blir det ju i början när man har kul. 🙂

ElinvBorg
6/28/15, 9:27 PM
#6

Har du mycket kvar att fixa i trädgården Jens? Eller är det som för många att trädgården aldrig blir färdig :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Annons:
kirshim
6/28/15, 9:28 PM
#7

handlat resväska, lysrör till akvariet i källaren, lås till mitt halsband, solbrillor, käkat sushi, allt tillsammans med min son, en rätt trevlig tripp in till stora staden….=)

ElinvBorg
6/28/15, 9:30 PM
#8

Låter som en skön dag kirshim, ska du ut och resa? :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

kirshim
6/28/15, 9:32 PM
#9

japp, v31 blir det Den blå planet, Tivoli och Zoo i Köpenhamn med familjen, behövde en kabinväska till inför det…hoppas jag inte är helt död efter fiskeresan jag kommer hem från dagen innan vi ska till Danmark…;P

[Jens]
6/28/15, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#6 Elin vBorg: Vår trädgård är inte en pytteliten så det blir inte en sån där pluttinutti-trädgård utan man tar bort det man inte vill se helt enkelt. Trädgården är på 5500 kvm. Du ser trädgården på bilden.

ps. en sak som är säker och det är att jag ska bada den kommande veckan (första gången i år) för det ser ut att bli riktigt fint väder ds.

kirshim
6/28/15, 9:40 PM
#11

Jens du behöver en större brygga med en skön bänk man kan sitta på och meta ifrån och njuta av en kall dryck…=)

Lillyrod
6/28/15, 9:41 PM
#12

Mmmm kall vaniljglass med varm hemmagjord chokladsås. Fick ett sånt sug efter det så jag kunde inte låta bli 😊

Din tomt är verkligen fin Jens.

[Jens]
6/28/15, 9:42 PM
#13

Kirshim, jag brukar åka ut med båten med några burkar men bara få. Det finns ädelfiskar i sjön också. Nu för tiden så har jag en elmotor som jag kan ta mig fram på sjön och det håller i 4 timmar och det gör att jag åtminstone kan köra nästan hela sjön runt en kväll.

Tack Lillyrod. Ja, vi gillar huset, tomten och läget.

Annons:
kirshim
6/28/15, 9:51 PM
#14

Vilken dröm att ha ädelfisk bakom knuten, själv åker jag 3,5mil enkel resa för sån lyx….

[Jens]
6/28/15, 9:52 PM
#15

Lillyrod! Jag har ätit glass både fredag kväll och lördag kväll! Himla gott men idag får jag skippa det. Tycker det har blivit lite för sent för det.. eller? 😛

[Jens]
6/28/15, 9:53 PM
#16

Lojs, agility-SM? Har man kunnat följa det LIVE via datorn?

Lillyrod
6/28/15, 9:56 PM
#17

Ja det var för sent men jag kunde inte låta bli. Det är så gott! Har inte ätit glass eller godis på flera veckor så det var dags ; )

Lojs
6/28/15, 10:04 PM
#18

#16 Japp, de har livestream varje år. =) Även vissa större tävlingar har det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
6/28/15, 10:16 PM
#19

Det hade jag ingen aning om…. hade varit kul att se Lojs. 🙂

Fjordell
6/28/15, 10:21 PM
#20

Tung dag idag. En mycket nära vän till familjen har idag somnat in i sviterna av bröstcancer.

Annons:
[Jens]
6/28/15, 10:34 PM
#21

Beklagar sorgen. 🌺

#FUCKCANCER

Fjordell
6/28/15, 11:10 PM
#22

Tack❤️

Säger detsamma. FUCK CANCER!

[Jens]
6/29/15, 12:55 AM
#23

Nu blir det sängen efter att ha sett 5 avsnitt av

Major Crimes

…..

Lojs
6/29/15, 6:36 AM
#24

#19 jag vet inte om andra än vi nördar tycker det är så värst roligt. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
6/29/15, 7:06 AM
#25

Näe, det måste vara sådana personer som håller på med detta eller har/haft hundar som ser det som ett intresse. Jag har haft hund i nästan hela mitt liv.

Fjordell
6/29/15, 8:22 PM
#26

Känner mig lätt uppgiven då jag sett alla avsnitt av både Game of thrones och Orange is the new black… vad ska jag nu se på?🤔

kirshim
6/29/15, 8:28 PM
#27

Full frys med Stefan och Christer….

Sen följer du upp det med dom två säsongerna med  Hem till Midgård

😂😟😍

Annons:
[Jens]
6/29/15, 8:36 PM
#28

#27 Bästa tipset någonsin… 👍🤔🤦‍♂️🤮😉

[Jens]
6/29/15, 8:37 PM
#29

Fjordell, jag ser vansinnigt mycket serier men GOT gav jag upp nu när den senaste säsongen började. Orange in Black har jag inte sett ett enda avsnitt av så någon annan får nog tipsa dig om bra serier . Tror nog inte krishims förslag var någon hit.. hehehe.

kirshim
6/29/15, 8:41 PM
#30

här hemma är dom det, kryper fram ur skåpet lite nu och då (då jah har båda på DVD) men det kanske säger mer om min klanderfria smak….😟

[Jens]
6/29/15, 8:45 PM
#31

Det finns några jag känner som gillar dessa killar men jag är inte en av dem och jag trodde du skämtade … 😞

kirshim
6/29/15, 8:52 PM
#32

måste ju varva all Disney på TV med nåt annat, finns en del tecknat man kan utantill numera, baksidan med att ha en härlig 4åring i hemmet….

Lojs
6/29/15, 9:35 PM
#33

Varit en tur om Gekås idag (Ullared), hade en massa att shoppa inför semestrarna, men det roligaste köpet var ett nytt headset, ett blått. *yey*

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

gulzebra
6/29/15, 9:57 PM
#34

#26 Better Call Saul! Om du sett Breaking Bad vill säga. Annars är det Breaking Bad som gäller 😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
mimåne
6/29/15, 11:24 PM
#35

Jag och sambon har precis sett klart breaking bad. Jag ville aldrig att det skulle ta slut😭 Det var så bra!

Men självklart att vi ska se Better call saul som nästa bara för att vi saknar breaking bad så mycket😢

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
6/30/15, 11:46 AM
#36

Godmorgon! ☀️

Här lyser sommaren med sin frånvaro åter idag och imorgon går vi in i Juli månad. Jag hoppas för allt vad jag har att juli ska komma med sommaren men börjar också fundera på om jag väntar på något som inte har tänkt komma i år. Jag har inte ens fått bära en somrig klänning ännu, en kjol, eller ett par shorts. Bikini..

Jag tar fram långkalsongerna och strumpor ännu en dag.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

marta01
6/30/15, 5:46 PM
#37

jag har badat i dag så nu är sommaren officiellt här ( andra doppet)

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Maleficum
6/30/15, 6:17 PM
#38

I morse hade vi mareld i vattnet! Ovanligt tidigt, det brukar inte dyka upp förrän fram mot augusti. Härligast var när vi gjorde nattdyk och det var mareld, blev som stjärnhimmel i vattnet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
6/30/15, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Första riktiga sommardagen och man kan tro att jag har legat på bryggan med en öl i handen och badat men icke. Började redan vid 9:00-tiden med att rensa ut förrådet i källaren och det tog sin tid. Imorgon blir det att åka till avfallsanläggningen och kasta skiten.

mimåne
6/30/15, 9:44 PM
#40

Bra jobbat jens!

Här kom solen fram på eftermiddagen också så jag hann sola en stund. Däremot så tvivlar jag på att det blir någon badsäsong här i älven i år. Det ligger fortfarande snö uppe i fjällen som smälter och kommer ner hit i vattnet, så det är mycket kallt ännu.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
6/30/15, 9:47 PM
#41

Låter inget vidare mimåne men du kanske är van vid att inte kunna bada på sommaren? Det är ju trots allt norrland 😉Ska se om jag orkar att ta mig ett dopp imorgon ….

Annons:
mimåne
6/30/15, 10:00 PM
#42

Snön brukar inte ligga kvar i fjällen så länge som det gjort i år. Så visst brukar vi kunna bada här också :) Sen finns det ju några sjöar i trakten som tur är. Där är det varmare. Men då får man förstås slåss om utrymmet med andra. Vi som har hund i familjen vill gärna vara på en "egen" plats så att de också kan få följa med och bada.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
6/30/15, 10:26 PM
#43

Ja, det där med att ha en egen plats för hunden vill man ju verkligen!

mimåne
7/1/15, 3:05 PM
#44

Det är guld värt :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
7/1/15, 7:29 PM
#45

Mina damer och herrar! Jag vågade att ta mig ett dopp idag i sjön! Det tog sin tid innan jag kunde simma fram och tillbaka i viken men va skönt det blev i sista vändan. Tror dock det inte är så varmt. Min gissning är att det ligger på ca 17 grader men imorgon så kommer jag njuta av varje simtag !

mimåne
7/1/15, 8:44 PM
#46

Du får ta med dig termometern ur akvariet imorgon och kolla jens!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
7/4/15, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Var och handlade en parasoll och nu är haciendan färdig …. Trappen ska målas men till hösten men ännu är inte arbetet klart med resten av plattorna men det går verkligen framåt =)

atos
7/4/15, 7:34 PM
#48

Använder du fogsand mellan plattorna?

Annons:
[Jens]
7/4/15, 7:44 PM
#49

Vanlig sand och kommer försöka bespruta det mesta med ättika. Jag har inte lagt plattorna själv utan dom fanns men gjorde dem rena igen för det såg förbenat illa ut innan så att man skämdes. 🙂 Är fogsand något speciellt ?

[Jens]
7/4/15, 8:39 PM
#50

Eftersom du inte svarade 'atos' så blev jag alltför nyfiken och fick läsa detta om fogsand..

"Fogsand med en starkt hämmande effekt på ogräs och mossa som växer i fogar på betongsten. I de flesta fall förhindras tillväxten av ogräs fullständigt. Fogsanden skapar ett ökenliknande förhållande i fogen vilket förhindrar ogräs från att både växa och/eller sprida sig. Fogsanden har mycket lång livslängd, den sköljs inte bort av regn och den är testad för 10 års påverkan av regn. Fogsanden är också användbar vid uppfräschning av äldre fogar, som då säkras mot ogräs och mossa."

Kommer naturligtvis köpa in detta för jag hade inte en aning utan kör med vanlig sand. Det som är gjort är gjort och kan inte göra mer åt det men jag har ett långt projekt så jag kan göra resterande med fogsand. Tack för tipset atos.

marta01
7/4/15, 9:04 PM
#51

Pollen, pollen och lite mer pollen, bilen är just nu det (näst) bästa som finns.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

[Jens]
7/4/15, 9:07 PM
#52

jag är också pollenallergiker… vad är det som är högt nu marta01?

[Jens]
7/4/15, 9:09 PM
#53

Tittade på pollenrapporten.se och det är gräs. Är det det du reagerar emot?

marta01
7/4/15, 9:25 PM
#54

Stämmer väl Jens både pappa och jag.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

[Jens]
7/4/15, 9:42 PM
#55

Samma här.. jag har bekymmer om jag inte äter min medicin. När du får denna attack av pollen får du även besvär med andningen? Att du andas tungt, svårt att få luft?

Annons:
[Jens]
7/4/15, 9:51 PM
#56

marta01, att jag frågar är att jag i flera år kämpade med min pollenallergi. testade allt. All denna medicin blev jag trött av och det hjälpte visserligen mot allergin men inte mot min trötthet. Jag blev så trött så jag tvingades åka hem från jobbet vid 13-14-tiden och det är ju inte bra när man jobbar.

Till slut träffade jag en fantastisk läkare som skrev ut ett recept på Aerius och efter att tagit dessa små blå tabletter så har jag blivit som vanligt igen. Så rådet är att ni kontaktar er läkare och ber om att få prova det. Det är inte beroendeframkallande eller något illa utan bara det lilla extra. Ett gott tips ifrån mig !

Lillyrod
7/4/15, 9:56 PM
#57

Kanske kan vara något för mej med. Senaste veckorna har varit hemska. Har kortison och fria tabletter men det räcker inte. Jag har inte fått göra något test för de tyckte då att jag hade för lite besvär. Ändå konstaterades att mina slemhinnor i halsen var väldigt ansatta och det är därför jag hostar sådant.

atos
7/4/15, 10:05 PM
#58

#50 Var bara in en snabb sväng tidigare därför inget svar.

Lägger du om plattorna från grunden eller har du samma underlag?

När du lägger ut fogsanden lägg på ordentligt sopa den fram och tillbak, låt det gärna ligga på ett lager ett tag och sopa då och då så du får ner mellan plattorna ordentligt med sand. Kan behövas sopa flera gånger då sanden "sätter" sej.

marta01
7/4/15, 10:08 PM
#59

Vi har. Ingen läkare alls kanske pappa men det vet inte jag, med andra ord är min allergi inte utred, men vi misstänker det starkt, då det finns många i min släkt med det, jag blir tröt, rinnande ögon, huvud värk samt får små ont i bihålorna plus att det kommer bär jag är i naturen och det är våning för just nu gräs, samt det hjälper att hamna i bilen med Polen filter Just nu provar jag alegra som vi har hemma för att pappa och jag (framför allt jag) mår HÄMSKT av Kerstin som den andra heter, typ. I våras kunde det bli så illa att jag nästan sommnade på lektionen, av medicinen.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

[Jens]
7/4/15, 10:41 PM
#60

jag råder er ALLA att testa det som jag kör med för det är inga biverkningar i det och det är inte farligt alls. Ska förtydliga det lite. När jag fick reaktion så  var det rinnande näsa, ögon som kliar, öron som kliar, trötthet och andnöd. Jag har väldigt svårt att andas. Prova medicinen för det räddade mig verkligen.

Ska säga er att när jag ibland klipper gräset så känner jag i kroppen att det kryper myror i varenda led men det är okej för jag vet varför och då brukar jag lägga mig och sova för jag vet att medicinen ger verkan och efter en timme så är jag på topp igen.

Jag hoppas verkligen medicinen ger er samma lycka som för mig för jag minns när min läkare skrev ut det och jag gick till apoteket och fick den dära lilla tabletten och jag tänkte att det var samma jävla skit som alltid! … men så fel jag hade … det blev ett mirakel för mig. 

När jag började med detta så fanns det inget annat alternativ men nu finns det och det är samma ingredienser som Aerius men billigare och kostar under 100-lappen för 100 tabletter.

[Jens]
7/4/15, 10:43 PM
#61

atos. plattorna har legat där sedan 30 år tillbaks och jag har inte brytt mig om dem förrän nu. Ska verkligen testa fogsand… men du är välkommen att fixa resten ;))

[Jens]
7/4/15, 10:44 PM
#62

Lillyrod, prova det för det är inte fel. Jag har till och med gett dessa tabletter till arbetskamrater och de säger JÖSSES ! Hoppas det hjälper dig med…

Annons:
Lillyrod
7/4/15, 10:58 PM
#63

Jag ska fråga på min hälsocentral. Det låter ju toppen. Tröttheten känner jag igen. Man blir trött både av allergin och medicinen.

[Jens]
7/4/15, 11:26 PM
#64

Gör det Lillyrod för det är inga biverkningar så jag skulle bli förvånad om de skulle vara oroliga att ge dig det. Jag blir aldrig trött utav denna medicin eller rättare sagt inte i jämförelse med tiden jag hade sådana problem med allergi. Innan dess så kanske jag var piggare men det är något som jag inte minns så mkt av och jag var yngre. ;))

[Jens]
7/5/15, 9:34 PM
#65

Jahapp, det verkar som om det blir regn inatt … och graderna sjunker med 10 grader så nu var denna härliga period över.

Draken
7/6/15, 10:09 AM
#66

Regnet kom hit också. Det är grått och mulet, tempen är 13 grader, kan det aldrig vara lagom heller :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jens]
7/6/15, 10:27 AM
#67

Näe, det är gott ändå att det är sol. ☀️👍

Draken
7/6/15, 1:32 PM
#68

Det har klarnat upp något, och tempen har stigit till 15,8 grader

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
7/6/15, 2:39 PM
#69

Här blåser det idag, just nu medel 17 m/s men mer i byarna och som vanligt får pappa och brorsan rädda båtar som inte förtöjts ordentligt nere vid båtbryggan. Blev inget morgonbad av förklarliga skäl (inte så mysigt när vattnet stänker och man nästan blåser bort).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[Jens]
7/6/15, 5:46 PM
#70

Ja, det är verkligen inget vidare med att bada just nu… Trist!

Lillyrod
7/6/15, 5:52 PM
#71

Här regnade det i natt och kom några små skurar på förmiddagen. Minsta temp idag 20 grader i morse. När solen tittade fram steg det raskt till 26. Blåser som sjutton så det känns ganska behagligt ändå : )

[Jens]
7/6/15, 6:37 PM
#72

Jag har kämpat på lite i trädgården. Bäst att passa på när det inte är så fint väder. Imorgon lunch åker jag en sväng med tåg och kommer hem på onsdag men inte hindrar det mig att titta in här lite grann 🙂

Maleficum
7/7/15, 12:12 AM
#73

Vi har fortfarande blåst, har haft upp till stormstyrka under dagen men är tillbaka till styv kuling skulle jag gissa på nu.

Vår lille labbe Gletta har tyvärr fått jätteont i ryggen idag och kan knappt resa sig stundtals :( hoppas att medicinen kommer i morgon (eller kanske ska säga idag eftersom det är efter tolv nu) och att hon tål dem. Vi hade iallafall kvar smärtstillande tabletter sen tidigare men dem blir hon alldeles drogad av. Aldrig skoj när ens djur har ont  :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
7/7/15, 2:21 AM
#74

Vädret är kallt, grått och blött i Sundsvall just nu, så jag har fixat och donat m,ed akvariumen, och imorron skall jag fortsätta med det. Har ett akvarium kvar att fixa :)

Tänkte försöka påta ihop/ uppdatera hemsidan, om jag kommer ihåg inloggningsuppgifterna till den ;) Annars får jag fixa iordning en ny istället :p

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jens]
7/7/15, 8:12 AM
#75

Men rovfisk! Du ska ju ha semester ;) Inte jobba alltför mycket nu för tänk på att du ska jobba om bara några fjuttiga veckor igen. Själv ska jag i det här trista vädret åka lite tåg men kommer hem imorgon eftermiddag igen. Övernattningställe blir i Lyrestad.

Draken
7/7/15, 10:11 AM
#76

Jo, det var ju det då ;) Men jag älskar att påta med mina akvarium, när jag faktiskt för en gång skull har hur mycket tid som helst för att fixa dem :D Men nu är det ju bara 112'an kvar, sedan är alla fixade, och  jag kommer vara nöjd ;)

Tror ni jag kom ihåg inlpggningsuppgifterna till hemsidan ? Nähh, inte jag inte, så jag gjorde en ny istället 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
7/7/15, 8:03 PM
#77

Fick en tråkig upplevelse i morse när jag skulle ut och kolla till duvorna :( en mink hade kommit in i voljären och tagit min fina spräckliga hona Octarine så nu är stackars Idun änkeman. Som tur är är han den mest tama av alla mina duvor jag haft så han kan uppskatta lite mänskligt sällskap.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
7/7/15, 8:07 PM
#78

Fy så otäckt och tråkigt. Ledsen för din duva. Tänker du skaffa ny fru åt Idun?

Maleficum
7/7/15, 8:30 PM
#79

Jag vet inte än hur jag ska göra, vill inte skaffa någon ny direkt och eftersom Idun blivit mobbad under vintern av Octarine och deras son (som flytta för någon vecka sedan) skulle han behöva få lite lugn och ro att rugga och få ny fin fjäderdräkt. Sen är det tyvärr inte jättelätt att få tag på speciellt honor.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
7/7/15, 9:00 PM
#80

Det var ingen snäll fru han hade. Han får vila upp sig hos dig så länge då : )

[Jens]
7/7/15, 9:02 PM
#81

Men så tråkigt Maleficum…. :(

Spöket
7/7/15, 9:40 PM
#82

Är det bara jag som inte har semester, alla jag känner har det ( är lite avundsjuk ;) ) Jens ; Va fin hacienda du har. Mysigt nu till sommaren. Själv har jag inte ens en balkong ^^

Multi vad?

Lillyrod
7/7/15, 9:54 PM
#83

Jag har inte heller semester än. Jobbar denna veckan med.

Annons:
[Jens]
7/7/15, 9:57 PM
#84

Tack tack spöket :)

kirshim
7/8/15, 1:29 AM
#85

Nej då Söket, sitter och ugglar på jobbet nu och har ytterligare 2 nätter att se fram emot men sen så är det dags för 4 veckor!!!

Draken
7/8/15, 10:43 AM
#86

Vad tråkigt Maleficum  :( Men eftersom han har blivit mobbad, såkanske han tycker det är ganska skönt att slippa ett tag :) Du får vara lite extra go mot honom så länge, så blir han säkert pigg och kry igen :)

Själv gör jag inte många knop den här veckan, jag pysslar med akvariumen och fixar lite hemma med barnen och hundarna, till veckan åker jag på en ca. vaeckolång resa i Nord Norge, med start hos mina föräldrar. Vi funderar på att åka uppöver i Norge när vi skallhem, istället för att åka dn trdisionella vägen, det tar 4 timmar extra på hemresan, men det kan det nog vara värt. Barnen tycker verkligen vi skall passa på att njuta, eftersom vi inte ha några barn alls med oss, utan det blir bara jag och maken :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mysan_
7/9/15, 6:54 PM
#87

Usch, vilket dåligt väder det är ute. Regnigt och grått har det varit hela dagen.

[Jens]
7/9/15, 6:56 PM
#88

Vi har strålande sol härnere i götet ! Hoppas det håller i sig för imorgon känner jag att jag vill jobba lite i trädgården igen.

Mysan_
7/9/15, 6:58 PM
#89

Kul med sol! Här uppe har det varit dåligt väder flera dagar i rad.

[Jens]
7/9/15, 7:01 PM
#90

Mysan_ 

En Medarbetare bor lite uppåt landet och hon berättar att det är bedrövligt väder. Det är inte kul och det brukar ju inte vara så utan uppåt landet så brukar man ha tur med vädret ändå.

Annons:
kirshim
7/9/15, 7:20 PM
#91

Kul att nån har bra väder, här i norduppland har himlen öppnat sig idag och försöker dränka oss, kan vara syndafloden men är inte säker…;P

Lillyrod
7/9/15, 7:24 PM
#92

Det är ju så att man ska bo på småländska östkusten ; ) Det har kommit några droppar idag men sol mellan och 18 grader. Blåser friskt.

Mysan_
7/10/15, 11:47 AM
#93

Idag är det också regn och fult väder här hemma, så idag har jag passat på att skrapa bort alger och rengjort glasrutorna på akvariet 🙂

Mysan_
7/10/15, 7:02 PM
#94

Jag passade även på att åka in till stan och köpa nya växter idag, som jag placerade ut, också har jag bytt bakgrund på akvariet också. Kul att göra om lite! Det blev mygglarver till middag också, väldigt uppskattat hos Star 🙂

[Jens]
7/10/15, 7:24 PM
#95

Jag är ÄNTLIGEN klar med plattorna på baksidan och nu kan jag koppla av de resterande två veckorna innan jag börjar jobba igen. Det har varit slit men jag kände att jag måste få det färdigt snabbt så jag kan få koppla av en tid innan jobbet börjar igen =)) *klappar mig själv på axeln*

Lillyrod
7/10/15, 7:46 PM
#96

Duktig Jens! Idag börjar min semester. Har nog inte fattat riktigt än ; )

kirshim
7/10/15, 7:48 PM
#97

Min semester har också kommit igång idag från 06:00 i morse när jag kom hem från jobbet…

….och regnet bara öser ner…;P

Annons:
[Jens]
7/10/15, 8:01 PM
#98

Här har det varit strålande sol och kommer vara det imorgon också men sedan blir det mulet igen…

Tack Lillyrod!

Lojs
7/11/15, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Jag vill bara skryta om min makes senaste pyssel. En miniplånbok för 3 kort och lite sedlar, perfekt nu när det är sommar och det inte är lika mycket plats i fickorna som annars. Han måste bara få hem lite svart läder så jag kan få en i egen i en färg jag trivs bättre med. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
7/11/15, 12:18 PM
#100

Lojs, plånboken såg ju riktigt bra ut!

Lojs
7/11/15, 12:44 PM
#101

#100 Eller hur! Jag ska få en svart som det står Lojs på, blir perfekt att ha i sommar! Vi ska se om vi kan få tag på någon form av clip till baksidan med så man kan fästa den i kläderna så man slipper ha fickor alls. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
7/11/15, 1:47 PM
#102

Det vore ju väldigt praktiskt med clips. Sommarkläder har ju knappt några fickor.

Lojs
7/11/15, 4:07 PM
#103

#102 Ja, precis, maken brukar ha bättre fickor än mig så han brukar få bära min plånbok, men med en sån här med ett clip så skulle man kanske kunna klämma fast den till exempel på insidan av en kjol eller kanske till och med på sidan av bh:n. Om vi nu hittar någon form av clip som inte gör ont mot huden. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Mysan_
7/11/15, 4:15 PM
#104

Idag har jag rotat som en björn i jordgubbslandet, och det enda jag hittade var 3 små jordgubbar och en trädgårdssnäcka. Och så fick jag veta något jag inte visste om tidigare - min katt Mysan tycker visst om jordgubbar. 🙂

Annons:
[Jens]
7/12/15, 12:50 PM
#105

Satte mig och kollade på en förmiddagsfilm. Jurassic World! Gillade filmen starkt!!

Mysan_
7/12/15, 1:08 PM
#106

Har också sett Jurassic World, den är bra!

Lillyrod
7/12/15, 1:53 PM
#107

Jag ser nog inte mer än max en film om året. Har inte ro att sitta stilla framför tvn och bio kan jag inte gå på pga doftallergi. Parfym är ju absolut nödvändigt att ha på sig i litervis när man går på bio ; )

ElinvBorg
7/12/15, 5:33 PM
#108

Har också sett Jurassic world och jag gillade den skarpt! Är förresten precis hemkommen ifrån Arlanda efter en vecka i Skiathos, Grekland :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Maleficum
7/12/15, 7:51 PM
#109

Idag var första dagen jag var iväg och hjälpte till i stallet på ett stuteri här i närheten, stod och gosade med en fyra veckor gammalt supergulligt föl.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hallon2015
7/12/15, 7:52 PM
#110

Vad roligt. Jag älskar hästar och har hållt på med det sen jag var 3år

stickanw
7/12/15, 9:41 PM
#111

Flyttade min burk från sovrummet till vardags dito för ca en vecka sedan och nu är det rena algodlingen innan det hämtat sig.

Annons:
Maleficum
7/12/15, 10:41 PM
#112

Hållit på med hästar sen jag var 9 men mest på ridskola så är skoj att få göra mer markarbete och hålla på med unghästar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fjordell
7/14/15, 1:19 PM
#113

Är det bara för mig det står "404 /Hittar inte sidan" där nya inlägg på iFokus ska vara?

Lillyrod
7/14/15, 1:26 PM
#114

Det har hänt några gånger idag när jag har uppdaterat sidan. Rättar till sig efter en stund men kommer tillbaks med ojämna mellanrum.

Fjordell
7/14/15, 2:00 PM
#115

Ja, nu har det ordnat upp sig hos mig igen! Tänkte mest så att det inte är mitt internet som fått spel igen, haha.

marta01
7/14/15, 2:03 PM
#116

Hände mig med

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Taggeman
7/14/15, 4:53 PM
#117

Fågel, fisk eller mitt emellan. 😉

Men här har ni mer att göra nu i sommartider. Passa på att rösta vilken som ska bli Sveriges nationalfågel.

Då var det dags att rösta igen. Nu är det sista gången att rösta och det är 10 st att välja på. Man får lägga en röst på den som man vill ha som Sveriges nationalfågel till den sista Augusti.

På den här tråden kan man se vilka som är kvar och en provröstning (även en länk till skälva röstningen)  för att se vart det lutar åt vilken fågel det skulle kunna bli. Tummen upphttp://fagelskadning.ifokus.se/discussions/55946a35ce12c4776300047e-vilken-fagel-ska-bli-sveriges-nationalfagel?discussions-1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Jens]
7/14/15, 5:41 PM
#118

#117 Haha Taggeman, jag får verkligen skämmas men jag är faktiskt väldigt dålig på svenska fåglar överlag. Visst kan jag några st …. men jag funderar dock på en sak och det är om det finns någon fågel som verkligen stannar kvar i Sverige och vistas i Sverige så borde en sån fågel vara det vinnande bidraget. Man kan ju inte säga att t ex flyttfåglar borde vara med i röstningen men det kanske de inte är?

Annons:
Taggeman
7/14/15, 7:40 PM
#119

Jo då flyttfåglar är med men många inhemska ockå, men går du in på sof sidan så kan du läsa om varje fågel o lite historik om dom.

Men flygfisken finns inte med.😂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Jens]
7/14/15, 8:36 PM
#120

Skulle jag rösta så skulle jag nog säga skatan.

Taggeman
7/14/15, 8:39 PM
#121

#120 Det är enkelt att rösta  gå in på sof länken o rösta med ditt emailkonto så har du möjlighet att vinna en kikare med.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

kirshim
7/14/15, 8:49 PM
#122

Jaha, då ligger man i soffan igen då efter en dag som inte alls blev som det var tänkt….

Packade ihop oss och åkte iväg strax före lunch med några korta pitstops på sopstation och apotek för att sen åka vidare mot Furuvik, djurparken med grabben, kan ju inte bli bättre…

Ett sista stopp i Skutskär för lunch på en liten grill där och så vidare mot…..FURUVIKSPARKEN!!!

OK, framme i Furuvik, ser grindarna,  nu ska vi BARA hitta en parkering….

OCH där sket det sig helt, snurrade i det enorma Furuvik i nästan en timme innan vi till slut gav upp, inte en parkering i sikte…

Så vad nu göra, en lätt missnöjd son i baksätet (och inte undra på det) som behöver få nåt skoj att göra….

Ringde hans moster och där var kusinerna hemma så raka vägen till Gävle och in dit så han åtminstone fick träffa dom en stund…

När då ändå var i Gävle så blev det sen shopping av sommarkläder till pappan vars garderob ekade tom när det gällde detta och sen in på ett riktigt myyyysigt (ryyyys) IKEA för att köpa ett par hyllor med backar till sonens rum (nåt måste ju stackaren få)

Sen hem, montera IKEA-möbler, ställa upp i barnrummet, utan allt för mycket svordomar faktiskt…

Frun tar med sonen upp på rummet och låter honom börja fylla alla 11 nya backar med sina grejer och han har skitskoj (nåt fel på honom är det) och dessutom blir hela rummet städat (föräldrarna jublar i högan sky)

Inte som vi tänkt oss, men dagen tog slut ändå, imorgon ska jag få åka och hjälpa mig gamla farmor att flytta så det blir och en härlig semesterdag, i värsta fall blir det en tur till till IKEA för att komplettera med ytterligare två hyllor till sonens rum om jag inte lyckas slingra mig på något sätt…

Någon som toppar detta?…;P

Lojs
7/14/15, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#123

Jag har fått min egna miniplånbok nu! :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
7/14/15, 9:24 PM
#124

#122 Än är inte semester över! Lugna dig.. det kommer bli bättre =)

[Jens]
7/14/15, 9:26 PM
#125

#123 Kanonfin! Påminner lite om min gamla plånbok men problemet var att det räckte inte med mina kort. Jag behöver lite mer fack så att säga ;) Återgien, skitsnygg!

Annons:
Lojs
7/14/15, 10:34 PM
#126

#125 Jo, den räcker inte till mina kort heller egentligen, den går att töja till 6-7 kort som mest. Jag behöver även plats för kvitton och mynt, tydligen är jag en samlare av både och. ;) Men denna ska jag mest ha nu över sommaren när fickorna är små och få och sedan när jag inte behöver ha hela plånboken med mig, till exempel på jobbet är det himla smidigt att ha en plånbok som är bekväm att ha i främre jeansfickan, min vanliga stora plånbok lägger jag jämt ifrån mig och har glömt den både en och två gånger på jobbet. ;) Jag är i alla fall himla nöjd, jättekul att kunna specialbeställa så den blir precis som jag vill!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
7/15/15, 8:36 AM
#127

Absolut Lojs, man kan ha en plånbok för enklare tillfällen.

sauk1
7/15/15, 10:00 AM
#128

#122 Själv gick jag på lungröntgen och fick veta att min hosta är lunginflammation. Kunde sen inte natta sonen på kvällen, som han sett fram emot. Jag hostade för mycket. Allt slutade med att han sprang ut ur sovrummet gråtandes. Det finns i alla fall bättre dagar :) Plus att det inte är semester än, men den börjar iofs på fredag….

Lillyrod
7/15/15, 10:32 AM
#129

#128 Jobbigt. Jag hade det i höstas och hostade så jag knappt fick luft.

kirshim
7/15/15, 5:35 PM
#130

Det låter ju inte som nåt vidare sätt att ladda inför semestern på Sauk1, idag har jag agerat flytthjälp till min gamla farmor, sen passat på att käka sushi när jag ändå var inne i stan och stökade, en ny tur till IKEA då det bestämdes att sonen behövde fler hyllor på rummet, så nu är det bara att sätta igång och bygga igen..*pust*

sauk1
7/16/15, 12:11 AM
#131

#130 Grattis, du är en sann mästerbyggare ;)

kirshim
7/16/15, 8:49 AM
#132

Nu står äntligen alla hyllor på sonens rum och han är lycklig, idag ska jag roa mig med att elda upp all kartong som mystiskt dykt upp i vardagsrummet dom senaste dagarna….;P

Annons:
sauk1
7/16/15, 9:29 AM
#133

Man kan ju försöka tänka att allt ont för något gott med sig :) Igår vid middagen deklarerade min fru att hon bra gärna allt ville ha en Kampfisk. Jag försökte vifta bort det och säga att vi inte kunde få plats med mer. En vinnande taktik! Hon säger då att ett litet ytterligare akvarium nog får plats bredvid 54-litern! Haha. Får se om hon fortsätter hålla fast vid det. Sen började hon prata om att vara trött på hennes favoriter, som hon bestämde att vi skulle ha, nämligen mosaikguramisarna. Jag sa samma sak. Ett större kar som ersätter 180 liter ger oss möjlighet till skalarer och annat. Det nappade hon också på. Jag vet inte vad som hände. Försöker minnas om det var mycket vin till middagen… :)

kirshim
7/16/15, 9:37 AM
#134

När du kommer på receptet på den middagen så vill jag ha det, ska försöka sälja in nyinköp av akvarier här hemma också om ett år eller så, öka från 112 + 60 till 300 + 100 + 100, så behöver alla argument jag kan hitta…=)

[Jens]
7/16/15, 9:42 AM
#135

#133 Hahaha sauk1 !

mimåne
7/16/15, 12:17 PM
#136

Haha!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

stickanw
7/16/15, 2:37 PM
#137

#122

Hur KUNDE ni bara åka från Furuvik till Gävle UTAN att stanna till på järnvägsmuseet. Med både barn och gubbe i bilen, jag (komplett tågtokig) bara undrar. Hur kan man göra det, det är nästan brottsligt att inte stanna i varje fall en liten stund (7-8tim sådär)!?😭😃😮

kirshim
7/16/15, 2:50 PM
#138

Oj då, finns det nåt sånt där??? men är det bättre än IKEA då som är så MYYYSIGT att traska runt på? (ryser bara av att skriva det hemska)…

Men ett tågmuseum låter ju som något vi borde besöka snart så tack för tipset…=)

stickanw
7/16/15, 3:00 PM
#139

Visst finns det platser på Ikea som kan upplevas som positiva. Som cafeét intill barnlekutrymmet så länge decibelvärdet understiger en jumbojets. Men bäst av allt är nog utgången för då besöket nästan över vanligtvis.

Annons:
mimåne
7/16/15, 3:25 PM
#140

Jag älskar att gå på ikea. Gör det gärna till en heldagsutflykt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

kirshim
7/16/15, 3:44 PM
#141

Min kära fru hatar att gå i affärer, hur kunde jag ha sån tur!!!!…=)

Fjordell
7/17/15, 12:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Såhär mysigt har jag det om kvällarna🙂

Lojs
7/17/15, 7:03 AM
#143

#142 Vad härligt det ser ut!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
7/17/15, 8:31 AM
#144

#142 Vilka söta små rackare!

mimåne
7/17/15, 10:23 PM
#145

Oj det såg ut som en stor kull! Hur stora kullar får råttor vanligtvis?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fjordell
7/18/15, 3:27 PM
#146

#145 Ja, denna var dessutom helt oplanerad. Honan kom hem till mig som en omplacering, och jag var ovetandes om att hon var dräktig. Det visade sig ganska snart…

Vanligast är 5-14 ungar skulle jag vilja säga, men de kan få allt från 1-20 ungar. I just denna kull är det 13 bebbar :)

Annons:
mimåne
7/18/15, 7:23 PM
#147

Ojdå vilken överraskning. Vilken fin teckning de hade också.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Mysan_
7/18/15, 7:34 PM
#148

Får man undra varför grannens barn springer runt i min trädgård när dom har en alldeles egen bredvid? 🤐

mimåne
7/18/15, 7:52 PM
#149

Så ser det ut hos oss också Mysan_. Men jag tycker bara det är trevligt, vi har så små gräsmattor här i bostadsområdet så jag unnar gärna grannbarnen utrymmet så att de får springa och leka ute :) När jag tänker efter så var jag nog likadan själv när jag var liten, även om vi hade stor tomt att leka på så nog hängde man på grannarnas tomter också😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
7/18/15, 8:02 PM
#150

Så länge de inte förstår något så är det helt okej tycker jag. Nu bor jag inte i ett bostadsområde men gjorde det när jag var liten och bodde hos mina föräldrar och då var vi överallt =)

mimåne
7/18/15, 8:05 PM
#151

Förstår? Eller förstör? :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
7/18/15, 8:10 PM
#152

Skit.. 😡Jag vill ta bort den dära stavningskontrollen men glömmer av det varenda gång. 🙂

mimåne
7/18/15, 8:10 PM
#153

Hahaha!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
gulzebra
7/18/15, 10:53 PM
#154

Har ungar som är in här också. Vi har dock stora grönområden här och min lilla pytteplätt var så fint undangömd bakom buskar… Men nu har de hittat in genom busken och ska in och hälsa på mina katter som ofta sitter på min innätade altan. Absolut inte välkommet, ena katten blir rädd om de är för närgångna och jag vill helt enkelt kunna vara ifred när jag är hemma liksom, vill inte passa så andras ungar inte är och sliter i nätet eller matar katterna med något olämpligt. Men vad man ska göra åt det vete sjutton, säger man åt de är man ju bara rolig att jävlas med och föräldrarna skiter i vilket… Funtar på om man kan fixa en rejäl grind av något slag. Hoppas bara att de inte upptäcker min jordgubbsodling också, har slitit som ett djur med den och får en minimal skörd från bara en planta i år, ser ju gärna att jag faktiskt får behålla den skörden också.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mysan_
7/19/15, 7:45 AM
#155

#154 Jordgubbarna här ryker lätt dom också.

[Jens]
7/19/15, 8:51 AM
#156

#154 Förstår dig väl och det vore ett alternativ att bygga upp ett staket runt om odlingen men då kan ju inte katterna vara där om man nu inte gör en lucka för dem.

[Jens]
7/19/15, 9:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Igår så gjorde jag det som jag har tänkt att göra under hela min semester men men … nu har jag rensat ut massor med växter så att det fyllde en 15 L hink. Otroligt vad mycket som försvann men jag är nöjd och det kommer växa upp igen.

[Jens]
7/19/15, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Akvarie nr 2. 63 L.

Lillyrod
7/19/15, 9:42 AM
#159

Verkligen snygga kar Jens! Så grönt och fint.

[Jens]
7/19/15, 9:58 AM
#160

Tack Lillyrod, efter att jag såg bilden på det lilla akvariet så flyttade jag runt lite växter så det ser ännu bättre ut nu … 🙂

Annons:
gulzebra
7/19/15, 4:27 PM
#161

#156 Skulle typ döda för ett staket runt tomten, men hyresvärden tillåter det inte. Men någon grind borde jag kunna få till vid buskhålet… Får luska vidare på det. I värsta fall får jag väl sätta dit en till buske som täcker för den ytterst lilla öppning som finns men jag har gärna öppningen kvar för att själv kunna passera med gräsklippare och annat.
Katterna kommer inte åt jordgubbsodlingen oavsett så för deras del är det inga problem. Jordgubbsodlingen är i pallkragar ute på gräsmattan och katterna får bara vara på altanen :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Maleficum
7/19/15, 10:14 PM
#162

#161 använd kompostgaller kanske? funkar bra som staket eller hage utan att egentlign vara staket.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
7/21/15, 11:23 AM
#163

Godmorgon!

Här har semestern tagit slut och vardagen börjar infinna sig igen. Det känns faktiskt skönt att få tillbaka lite rutiner och vardagliga sysslor. Nu orkar vi ett år till!

Idag är det dags att fylla på matförrådet åt fiskarna. Frysfoder ska inhandlas och sen ska en räkmix göras. Vad hittar ni på idag?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
7/21/15, 11:31 AM
#164

Idag blir det frissan och ärenden på stan med mamma. Andra veckan semester och 3 kvar : )

[Jens]
7/21/15, 12:37 PM
#165

Jag är nu inne på min sista semestervecka och på måndag börjar jag jobba. Känns lite konstigt men så är det… semester kan man inte ha hur länge som helst.

mimåne
7/21/15, 12:56 PM
#166

Jag har också tänkt ta ett frisörbesök och en tur på stan någon dag. Det blir nog inte denna vecka däremot då det är festival inne i stan.

Men så fort jag får ett lämpligt läge så står det högt på min lista :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

sauk1
7/21/15, 4:41 PM
#167

För mig har semestern precis börjat. Sitter och njuter av regnet på landstället :) Men jag sitter med fingret på köpknappen för ett litet inomhusprojekt ju… 375 liter… :D

Annons:
gulzebra
7/21/15, 4:50 PM
#168

Mitt i semestern här och vill mest att den ska ta slut så jag får nånting att göra om dagarna igen… Väl medveten om att jag kommer vilja ha mer semester innan jag ens klivit upp första dagen efteråt 😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Draken
7/21/15, 8:54 PM
#169

Är också inne på min sista semestervecka. Börjar jobba 06.45 på Måndag, så snart är det slut på friden  ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jens]
7/21/15, 9:11 PM
#170

Men Rovfisk, du började ju din semester alldeles nyligen ju !?!?

Lillyrod
7/21/15, 9:49 PM
#171

Ja så känner jag med. Vi diskuterade ju extrajobb under semestern för någon vecka sen??

mimåne
7/21/15, 10:22 PM
#172

Godnatt på er, nu slog tröttheten till för mig😴

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MonsterTrollet
7/22/15, 10:11 AM
#173

☺️  Jag borde inte få prata med folk!
Kompisen tröttnade på sitt akvarium och jag skulle få fiskarna, lite skalarer och nåt annat smått.
Började fundera lite… Det ska man inte göra….
Har ett kar på 200 liter till mina små malawisar, men det är så tråkigt med rådasand som är mörkröd och trångt i karet.
Funderade lite till…. Jättedumt…
Ringde kompis och vips så har jag nu gått med på att byta ett litet kar på 60 liter som bara står oanvänt mot hennes 350 liter.
🤦‍♂️
Vilken cirkus jag ställer till med.
Nu måste jag bli av med det på 200 liter också annars föser jag väl det åt sidan och petar ner nåt i det också. 
Säg åt mig att sluta!!! 🤪

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Lillyrod
7/22/15, 10:13 AM
#174

Visst är det kul med nya kar. Akvaristik är en sjukdom och det går inte att sluta 😉

Annons:
Mysan_
7/22/15, 10:14 AM
#175

När jag vaknade idag sken solen, hmm, nu är det grått ute, det ska väl inte börja regna?! 🤔

[Jens]
7/22/15, 10:27 AM
#176

#173 Haha så det kan gå men lite positivt var det dock 😎

MonsterTrollet
7/22/15, 3:05 PM
#177

Ja som tur är har vi ingen brådska att hiva fisk och akvarium runt oss, vi tar det i lugn och ro.
Men kul ska det bli.  😃

Hoppas också att vädret håller sig lugnt, vill inte ha regn för vi ska dra ihop ett gäng och promenera runt en sjö.
Blir ca 8-9 hundar och 7 pers, folk flyttar sig när vi kommer i elljusspåret, vi har 5 schäfrar, 1 amstaffblandning och kanske 3 bearded collies.  😛

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Draken
7/22/15, 11:22 PM
#178

#170  Det känns som igår, men tyvärr så är jag inne på min tredje semestervecka, jag valde att bara ta 3 veckor nu, eftersom jag kommer behöva extra semesterdagar i September och Oktober, när vi skall anordna ytterligare en träff med auktion.

#173  Tycker du gjorde en bra deal jag ;) Inte varje dag man byter bort ett 60 liters och får ett 350 liters i byte  👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
7/23/15, 4:14 PM
#179

Efter en cykeltur är det så skönt att sätta sig ute på balkongen med ett glas kall, färskpressad apelsinjuice med is i. Mums! ☀️

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
7/23/15, 4:27 PM
#180

Vad gott! Nu blev jag sugen : )

mimåne
7/23/15, 5:34 PM
#181

Haha ja nu när jag såg bilden igen blev jag sugen på en till också :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Fjordell
7/23/15, 10:42 PM
#182

Jag klarade det andra teoriprovet för taxiförarlegitimationen idag!👍 Bara ett teoriprov kvar, sedan är det dags för uppkörning :D

[Jens]
7/23/15, 10:46 PM
#183

God fortsättning Fjordell!

[Jens]
7/23/15, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Kom ner till Vikhög på förmiddagen och det har varit full fart hela dagen och nu är det sängen som gäller. Visar en bild på en av Vikhögs åkrar. Bortom horisonten anar man Turning Torso. Vackert! 😍

Lillyrod
7/23/15, 11:04 PM
#185

Grattis Fjordell! Väldigt vackert Jens. Ser avkopplande ut.

Fjordell
7/23/15, 11:19 PM
#186

Tack snälla ni! :D

Wow, vilken vacker miljö och bild, Jens!

[Jens]
7/23/15, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Huset som vi bor i när vi är i Vikhög. Allt i huset är nyrenoverat! Kanonfint är det 🤪 bild1

[Jens]
7/23/15, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#188

Bild 2.. innergården med vinrankor och blommor.

Annons:
mimåne
7/24/15, 11:10 AM
#189

Vad fina bilder jens, du ser ut att ha det väldigt bra där nere :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
7/24/15, 6:01 PM
#190

Fredag kväll och middagen är snart klar. Det blir fisk, inte akvariefisk, utan lax. Önskar er alla ett riktigt trevligt fredagsmys 🙂🍸

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
7/24/15, 6:24 PM
#191

Lax är gott. Här blir det rester för jag är själv hemma. Köttfärsbiffar med lite annorlunda kryddning och potatissallad och grönsaker. Ha en bra kväll alla!

Draken
7/25/15, 9:14 AM
#192

Underbara bilder Jens. Njut av den vackra omgivningen :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
7/25/15, 11:43 AM
#193

Köttfärsbiffar är också gott.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
7/26/15, 11:23 AM
#194

Passar på att stänga denna tråd.

Nya tråden hittar du här:

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/55b4a751ce12c4570b001100-babbeltraden-8

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: