Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 1733 ggr
Spöket
6/18/15, 6:11 PM

Mina Ballonger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft mina Ballonger i 2 veckor nu.                                                                                           De huserar i ett karantän-kar( utan inredning) och verkar må bra 😃…vågar man börja tro på att dem kommer att överleva eller är det nu som det börjar bli farligt 🤔

Multi vad?

Annons:
Lillyrod
6/18/15, 6:29 PM
#1

Jag tycker de ser friska ut. Efter 2 veckor borde du ha sett om något var fel.

Vanhedaren
6/18/15, 6:58 PM
#2

Nämen! Vilka sötnosar. Tror nog allt att du skulle ha märkt nu om något låg snett till. Vad heter dessa? Kan inte påstå att jag har minne av att stöta på arten tidigare 🤔

Lillyrod
6/18/15, 7:10 PM
#3

Det är ballongmolly. Alltså vanliga Molly med ett genfel kan man säga. Själv gillar jag inte när man ställer till fiskar på detta viset men visst har de sin charm.

Vanhedaren
6/18/15, 8:17 PM
#4

#3 Jaså, ja jag tyckte att dem liknade Molly lite. Det håller jag verkligen med om.

[Udoon]
6/18/15, 8:53 PM
#5

Men åh, den gulvita var ju för söt😍 Nu blir man bra sulten, men kan ju inte ha hur många kar som helst😃

Spöket
6/19/15, 9:52 AM
#6

Jag försöker komma på när mina butiksköpta Platy började dö och jag tror nog att det började vid 2:a- 3:e veckan hos mig. Som tur var så hann de föda innan dess så deras yngel har jag kvar ( de är vuxna nu)

Multi vad?

Annons:
Lillyrod
6/19/15, 10:30 AM
#7

Dina Platy dog nog inte utav sjukdom utan just för att de är Platy. Snabbodlade med mycket medicin i vattnet. När de sen kommer ner i ett normalt kar med vanligt akvarievatten så dör de. Platy och Guppy är ju tyvärr odlade på det viset.

Spöket
6/19/15, 2:21 PM
#8

Snabbodlad?

Multi vad?

Spöket
6/19/15, 2:23 PM
#9

Trodde alla av de populäraste levandefödare var uppfödda i vatten där de har diverse mediciner i men inte Mollys alltså?

Multi vad?

Lillyrod
6/19/15, 7:36 PM
#10

Jag tror inte att Molly är lika "trasiga" som resten av levandefödarna men jag är långt ifrån säker. De Molly jag har haft drabbades ofta av svamp och det berodde på att de inte var vana vid vanligt vatten. Det är länge sen jag hade några så jag är inte hundra på hur det är idag. 

Ja det är faktiskt så att de försöker få de mest populära fiskarna att växa snabbare. Så kallad Insider information jag fått.

stickanw
6/19/15, 10:27 PM
#11

Mollineserna har alltid varit kända för att vara mer känsliga för vissa sjukdomar än andra vanliga levandefödare. När jag började med hobbyn på 60talet så varnade mer erfarna akvarister för att Molly lätt drabbades av tex vita prick och just svamp plus en del andra åkommor. Detta framför allt de första veckorna innan de var aklimatiserade. Med Guppy, Platy och Svärdbärare  var det mindre problem.

Spöket
6/19/15, 10:34 PM
#12

Ok, bra att veta att de drabbas lätt. Jag slamsuger varannan/ Var 3:e dag ( för de smutsar ner rejält) + jag har salt i karet .

Multi vad?

Spöket
7/25/15, 11:43 AM
#13

Jahapp. Jag köpte 6st BallonMollys (honor) för att jag trodde att de flesta skulle dö men kanske hinna föda nån kull innan dess som jag kunde spara.

Alla 6 honor lever fortfarande och har dessutom fött totalt 2 kullar 😮. Nu får jag snart lägga ut en säljes annons på deras yngel 😃

Multi vad?

Annons:
mimåne
7/25/15, 11:47 AM
#14

Jag blir förvånad över hur bra det gått med dem, men väldigt roligt är det!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Spöket
8/3/15, 8:43 AM
#15

Yngel från Ballong Molly och Guppy

Ska bli intressant att se hur de färgar ut 🙂

Multi vad?

72mm
8/3/15, 1:00 PM
#16

Attans liten pump man måste ha för att pumpa upp de där…

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Spöket
8/3/15, 1:02 PM
#17

Tog några sekunder innan jag fattade 😃

Multi vad?

Upp till toppen
Annons: