Annons:
Etikettväxter
Läst 1000 ggr
Vanhedaren
5/27/15, 2:59 PM

Vissnande Cryptocoryne

Nu är det så att för 1-2 veckor sedan slängde jag i diverse olika växter i ett akvarium där det tidigare endast befunnit sig en Cryptocoryne Wendtii, jättevallisneria och frogbite. Tidigare hade Crypton växt som tusan och frodats, men nu märker jag av vissnade (?) blad och bruna fläckar på topparna av dessa. Gödslar med "Plant Growth Premium Fertiliser" från Tropica varje dag och ser till att fiskarna äter upp all mat. Har gjort tester vilket inte visade något negativt. Vad kan detta bero på?

Annons:
Vanhedaren
5/27/15, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
mimåne
5/27/15, 3:01 PM
#2

Ta gärna kort på akvariet och växten och visa.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Vanhedaren
5/27/15, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild på hela tanken :)

Lilolizeit
5/27/15, 3:52 PM
#4

Min erfarenhet av cryptocoryne är att den inte gillar att bli omplanterad, men den tar sig igen..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Vanhedaren
5/27/15, 3:59 PM
#5

#4 Den har stått på samma plats sedan den införskaffades, någon månad sedan. Får väl klippa av det vissnade/ruttnade och se hur den mår i fortsättningen :)

Draken
5/27/15, 8:51 PM
#6

den har blivit ful pga flytten. Klipp av större blad jäms med roten, och låt små7nya blöad vara kvar, den kommer bli jättefin efter ett tag :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Vanhedaren
5/28/15, 5:51 PM
#7

#6 Tvärtom, sedan den införskaffades för ca. en månad sedan har den växt som tusan och mått toppen. Aldrig flyttat på den så kan detta vara pga. alla andra växter som konkurrerar om näring? Är helt nybörjare när det kommer till detta, så bear with me :)

Upp till toppen
Annons: