Annons:
Etikettallmänt
Läst 650 ggr
Anniekin
4/19/15, 9:02 PM

Funderingar på mer fisk

Är sugen på att köpa mer fisk till mitt 120l akvarium, har tittat runt på nätet och läst men tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig med lite tips. Akvariet: mörk sandbotten, rötter, stenar och flertal växtarter. PH ca 7, ca 26grader varmt. Invånarna är: 3st fjärilsciklider (2honor+1hane) unga 1 mal (vad jag tror är en Ancistrus) 1 Dvärggurami Så vad tror ni? 😊

Annons:
[raichu]
4/19/15, 9:14 PM
#1

Fler guramier och fjärilar känns smart till en början. 😎

Utöver det så skulle nog en tetra göra sig bra och kanske några pansarmalar. 🙂

mimåne
4/21/15, 10:40 AM
#2

Jajamän pansarmalar står jag också för! ;)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Anniekin
4/21/15, 7:29 PM
#3

Det blev 6st stimfiskar tills vidare ;) Det får nog vara så som det är just nu. Bra stämning i akvariet och alla känns pigga å alerta. Men nån pansarnas kanske hade passat bra, ja 😊

[raichu]
4/21/15, 7:34 PM
#4

Vad för sorts stimfisk? 🙂

Anniekin
4/21/15, 9:47 PM
#5

Rasbora kubtai 😉 Fina små rackare!

mimåne
4/21/15, 9:49 PM
#6

Du har valt en väldigt fin stimfisk. De är mycket vackra. 6st är däremot ganska lite att ha av arten i ett sällskapsakvarium, eftersom att de är små i storleken så behöver de vara fler individer för att känna sig trygga ibland dem. Kanske finns det kvar några till i butiken som du kan köpa också? :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Anniekin
4/21/15, 9:57 PM
#7

Ja dom är väldigt fina, skimrar riktigt vackert i grönt 😊 Du har nog rätt i det. Han i affären hade bara 6st just vid köptillfället, men jag skulle gärna tillsätta några fler! Dom hänger ihop men då,och då så beger sig två-tre stycken ut på egna äventyr, men sen tillbaka till kompisarna 😄

mimåne
4/22/15, 3:34 PM
#8

Du kan ju beställa in fler till butiken om du vill? :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Anniekin
4/22/15, 4:14 PM
#9

Dom brukar få ny fisk på torsdagar, så kikar förbi då och köper några till 😊

mimåne
4/22/15, 6:47 PM
#10

Det låter som en bra idé :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: