Annons:
Etikettallmänt
Läst 722 ggr
Borhan
3/28/15, 3:42 PM

Kom med tips - 540l

Ser ut som att jag får bege mig ut på vägarna och hämta hem ett 540l möbelakvarium (150x60x60). 

Jag ville tidigare göra mitt första akvarium till sydamerikanskt men misslyckades rätt hårt kan jag tycka (har växter som inte är från Sydamerika). Men jag har planer på att försöka igen med det här möbelkaret. 

Tur är att vi alla tänker i olika banor och därför tänkte jag fråga er vad ni hade velat ha i en SA-akvarium, allt från fiskar till övrig inredning. Eftersom det är lätt hänt att man endast ser en viss kategori, tex ciklider i mitt fall. Men vad hade ni velat ha i det här karet?

Fiskar som kommer att flytta in i det här karet är:
Två Chokladciklider (par)
En Black Ghost
En stor rot på cirka en meter.

Btw..
Jag kommer givetvis att flytta in fiskarna väldigt sakta, dels för att jag lärt mig en del från starten av förra akvariet och dels för att jag är väldigt rädd om mina Chokladciklider plus Black Ghosten som jag alltid handmatar. Ska försöka undvika nitrit och annat otrevligt. Det är ändå inte bråttom för mina fiskar att flytta in i 540l.

Annons:
mimåne
3/28/15, 9:45 PM
#1

Härligt med ett 540l!

Åh det finns så många härligt vackra ciklider! Hur många som helst. Men nu kanske du vill ha något annat. Någon bottenlevande fisk skulle ju passa fint. Du behöver någon med lite storlek.. Men då är jag mer inriktad på små malar.. Hmm.. Jag får fundera på det där🤔

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Tinitusan]
3/29/15, 11:15 AM
#2

jag funderar på om du inte skulle kunna ha en kinesisk algätare i, de är väldigt små när man köper dem men växter till sig på några månader, du skulle ju kunna köra in karet med den o sen flytta över den till ditt mindre för tillväxt tills den är stor nog?

Upp till toppen
Annons: