Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 1236 ggr
mimåne
12/21/14, 3:41 PM

Röda dagar

Är det någon som vet om posten kör ut som vanligt måndag-tisdag och onsdag denna vecka? Jag har 200st plantor som jag tänkte skicka till köpare på måndag men nu blev jag osäker på om posten ens kommer köra på julafton?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Fridaaaa
12/21/14, 3:43 PM
#1

På julafton kör de inte, så onsdag, tor och fredag kommer de inte köra vad jag vet

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lillyrod
12/21/14, 3:47 PM
#2

Det är ytterst sällan som det är brevbäring på julafton. Tror bara det hände en gång under de 17 år jag jobbade på posten. Det står inget om det på postens hemsida.

[Tinitusan]
12/21/14, 3:52 PM
#3

det blir tajt att skicka, om det inte kommer fram på en dag dröjer det ju tills nästa måndag innan det dimper ner i lådan o det klarar nog inte det mest välpaketerade paketet tror du?

mimåne
12/21/14, 9:14 PM
#4

Banne mig. Alltid ska röda dagar ställa till det 😡

På en vecka blir akvariet fullt med växter och jag måste då posta bort ca 300plantor. Veckan därpå är det likadant.. Nu är det två veckor jag alltså inte kommer kunna posta på p.g.a röda dagar och det innebär 600st plantor. Med det i karet lär allt vissna och det känns inte kul att behöva kasta bort så mycket..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Quasadin]
12/21/14, 9:22 PM
#5

Du har ingen som kan ha plantorna för tillfället?

Håller med dej, väldigt synd att kasta så pass mycket :/

wille_wille
12/21/14, 9:30 PM
#6

Vad är det för något som växer så fort? 😮

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
mimåne
12/21/14, 9:32 PM
#7

Tyvärr inte. Jag får väl ta en dag i taget och så löser jag det som det kommer..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
12/21/14, 9:32 PM
#8

Musselblommor.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

wille_wille
12/21/14, 9:34 PM
#9

Okej 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Taggeman
12/21/14, 9:41 PM
#10

Använd badkaret o bada med musselblommor. 😃

När jag rensa ur växter så åker dom ner i badkaret och är där några dar.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Fjordell
12/21/14, 10:50 PM
#11

Gah, musselblommor vill ju jag ha! Köpte några stänglar vattenspikblad till ena kampfiskkaret i början av förra veckan, men har inte fått hem dem ännu… allt verkar ta extra lång tid nu såhär vid juletider. När jag väl får dem så lär de ha dött för länge sen.😕

JACLAR123
12/21/14, 11:00 PM
#12

Den ända som jobbar på posten, på julafton är Gustav Svensson…..😎

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

sauk1
12/21/14, 11:23 PM
#13

#8 #10 Låter som ett färdigt spa-koncept! Klockrent! :D

Annons:
mimåne
12/22/14, 12:08 AM
#14

Haha njaa, badkaret, hink eller andra kärl går nog bort. Jag är så rädda om dem och vill att de ska gå under akvariebelysningen. Musselblommor är ganska känsliga och börjar snabbt släppa rötter om de hålls utan lampa. Jag har heller ingen extra att lägga över ett tillfälligt kärl.

Fjordell, är du säker på att det inte är någon som försökt lura dig? Jag postade själv en hel massa paket både i måndags och i tisdags, det har kommit fram som vanligt till köparna. Men vill du ha musselblommor så har jag 600st plantor du kan få vid nyår 😉😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fjordell
12/22/14, 2:39 PM
#15

#14 Blev inte lurad som tur var, dock rätt besviken ändå😐

HeidiH
12/22/14, 4:15 PM
#16

Ja oj det där såg inte så kul ut..

Lillyrod
12/22/14, 4:33 PM
#17

#15 Om de inte tagit sig efter helgerna så hojta. Jag har vattenspikblad som ser något bättre ut än de där  😉

mimåne
12/22/14, 6:02 PM
#18

Ojdå :(

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fjordell
12/22/14, 9:48 PM
#19

Jag hoppas att de tar sig, några av bladen ser iaf livsdugliga ut. Detta är faktiskt första gången som jag blivit besviken på en leverans när jag köpt av privatperson, men jag antar att det är något alla måste gå igenom nångång ;)

#17 Åh, kanoners! Jag köper gärna vattenspikblad av dig när alla dessa röda dagar är förbi. Jag har haft massor förr, men de försvann när andmaten tog över… nu har jag dock äntligen lyckats bli av med det och vill ge dem ett nytt försök.

Upp till toppen
Annons: