Annons:
Etikettallmänt
Läst 772 ggr
Cixx
2014-11-28 16:02

Vad heter fisken?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en algätare i veckan men minns inte vad den hette. Någon som vet vad arten heter?

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Annons:
Vovisch nr2
2014-11-28 16:03
#1

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Cixx
2014-11-28 16:07
#2

Tack för snabbt svar :D

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Cixx
2014-11-28 16:14
#3

Men nej, nu när jag läser på så är det ju ingen algätande fisk, och den vill bo i stim och med strömt vatten. Inget av det har den i mitt akvarium ju. Flyttar ner den till det andra akvariet istället som har starkare utblås i pumpen och  så får jag skaffa kompisar till den. Synd att affären informerar en med felaktig information om fisken  :(

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

axa
2014-11-28 16:34
#4

#3 Då har du lärt dig en läxa.. Lita aldrig, under några omständigheter på personal i djurbutiker om inte akvarielagret eller butiker som endast säljer fisk i sin verksamhet. Kolla upp fakta innan du köper också, inte bara baserat på vad de säger, för då kan du missa viktig fakta. Hade en Sewellia lineolata tidigare också, han bodde själv och klarade sig fin fint, allt annat i karet var perfekt efter artens önskemål. Akvariet var inte tillräckligt stort för ett stim, är det för litet blir de väldigt revirhävdande mot sin och andra arter. Och han var extremt aggressiv när det kom till mat och andra fiskar, han attackerade allt i sin väg, som om livet stod på spel. Dock så var han efter en semester spårlöst borta så jag vet inte vad som hände tyvärr. Kommer nog skaffa Sewellia lineolatas i framtiden om jag får chansen, underbara är dom. Och i sådana fall ett stim.🙂

Cixx
2014-11-28 18:52
#5

Ja, kommer absolut läsa på innan jag köper igen! Men fin är den allt! Han kanske får bo ensam då för det är inget stort akvarium jag har. Dumma akvariepersonal *hmpf*…

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

axa
2014-11-29 00:00
#6

#5 Vad bra, det ska nog gå bra att kunna ha h*n själv så länge den mår bra annars i karet. Beroende på hur stort karet är så kan du ju kanske testa att tillsätta en till individ av arten om h*n inte är så bossig. Men det är ju en risk så du kan ju börja med endast den och lära dig mer om dess beteende och behov innan. Kom ihåg att ett viktigt måste är kallt vatten, vid 28 blir det för varmt och det tar kål på de! Jag skulle rekommendera att man har 23-25 grader. Om det är utav intresse kan du försöka se vilket kön din Sewellia lineolata har. Ganska enkelt, själv hade jag en hane. 

Hur du ser underifrån

Hur du ser ovanifrån

Annons:
Cixx
2014-11-29 01:57
#7

I karet jag ska flytta den är det nog nånstans mellan 23-24 grader så det är nog inga problem. Ska spana om jag kan lista ut vad det är för kön. Annars kanske jag tar kort och frågar dig :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

axa
2014-11-29 11:51
#8

Låter bra, lycka till!👍

Cixx
2014-11-30 17:52
#9

Är en hane jag har nu när jag jämförde bilder på internet :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

axa
2014-12-01 09:52
#10

#9 Vad kul att du kunde se🙂

Upp till toppen
Annons: