Annons:
Etikettväxter
Läst 919 ggr
Lizelda
2014-11-23 19:21

Tips på kraftiga växter

Jag har ju mitt akvarium med Gordon (stora malen) och han river upp alla mina försök att göra något med akvariet i växtväg. Han ska få större akvarium så fort vi byggt ut mitt rum så några månader till bara :) Men alla mina växter tynar bort. Jag vet inte varför men det är så.. Det ser i alla fall för sorgligt ut så nu behöver jag tips på fina växter som inte tynar bort och som inte dras upp av Gordon!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
[Udoon]
2014-11-23 19:43
#1

kanske nån fin flytväxt? den kan han ju inte dra upp iallafall😃

Lizelda
2014-11-23 19:47
#2

Men de får typ alger på sig… Har haft växter som jag inte orkat sätta tillbaka när han haft upp dem för femtioelfte gången >.>

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

kasse71
2014-11-23 20:07
#3

Tästa att köpa några växter som växer på stenar det blir nog svårare för malen att dra upp dom då eller tästa att sätta dom under stenarna om du har några stenar i karet

mimåne
2014-11-23 20:20
#4

Jag tror att javaormbunke eller anubias skulle passa bra. De kan du binda fast på inredning i akvariet. Du skriver också att du haft problem med att växterna smälter bort och de här två arterna är av de enklaste och kräver ingenting särskilt.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
2014-11-23 20:20
#5

Jag kan tänka mig att sälja en javaormbunke åt dig om du vill pröva på växten.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Sussi_67
2014-12-03 17:57
#6

Hej minimåne =). jag är i en liknande situation som  Lizelda , så jag köper den hemskt gärna av dej. Har du kanske några andra växter typ lite  mera kraftiga, sen tycker jag om mörkare gröna växter :)

Annons:
sauk1
2014-12-03 21:22
#7

Sen kanske vallisneria gigantea kan vara något? Kraftfull och när den rotat sig svår att ta upp.

mimåne
2014-12-05 14:45
#8

Sussi_67, Ursäkta mitt sena svar. Är du fortfarande intresserad får du gärna höra av dig via privat meddelande så kan jag sälja av den åt dig :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: