Annons:
Etikettmalar
Läst 477 ggr
billy_klara
2014-11-23 11:54

Vad ska jag göra med mina Ancistrusungar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå där fiskvänner, jag har ett litet problem. Mina Ancistruspar har nydligen fått sin första kull. Vilket jag visste skulle hända någon gång, men det var lite oväntat. Därför undrar er kunniga om ni tycker att jag ska flytta ungarna till ett annat akvarium (det är 30L) och att de får växa där eftersom att det finns en scalar i det nuvarande akvariumet. Eller om de ska få växa upp i det stora (54L) med alla andra?

The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

Annons:
-Cissi-
2014-11-23 13:46
#1

Lämna dom i 54l du kan sälja eller ge bort dom när dom är ca 3-4cm. Mata som vanligt med algtablätter och kokta grönsaker. Sen vill jag gärna påpeka att ansistrus bör ha ett akvarium på minst 100l gärna mer. Scalarer ska bo betydligt större, i kar 225l och uppåt. Edit. Jag antar att det är unga individer du har (förutom ancistrusarna) det kan fungera kortare tider när dom är små men jag råder dej att leta efter ett större kar.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
2014-11-23 17:17
#2

Säger detta av välmening för fiskarna och att du blivit dåligt informerad i butiken. Personer som jobbar i djurbutiker vill oftast bara sälja och bryr sej inte om djuren så man bör kolla upp vad man vill ha för fisk innan man går och köper och ta det personalen säger med en nypa salt.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: