Annons:
Etikettallmänt
Läst 1566 ggr
Fjordell
11/20/14, 11:12 PM

Mitt slöjstjärtskar

En filmsnutt från ikväll 🙂

Annons:
[Tinitusan]
11/20/14, 11:41 PM
#1

så fint, ska erkänna att det känns lite ovant att se en fisk utan ryggfena, men de påminner om min pakistanbotia utan stjärtfena som jag "räddade" från en affär, han simmar oxå lite så böljigt liksom o har sån personlighet!

är det polysperma du har där i bakgrunden?

Fjordell
11/21/14, 12:03 AM
#2

#2 Ja, är inte ögat helt vant så blir det lite märkligt, men jag tycker de är söta, väldigt egna. Dock ser jag inte att de simmar annorlunda än resten av slöjstjärtarna, förutom min ryukin som man ser simma på sidan där i slutet, han har väldigt speciell simstil, och är inte speciellt smidig. Men det beror ju på att han är så hög och kompakt i kroppen. Medan ranchusarna far runt som projektiler i karet, haha.

Dock lite typiskt att jag valde att filma precis innan matning, hade ju vart trevligare att se dem simma runt istället för att se dem stå och vänta i mathörnet😃

[Jens]
11/21/14, 5:44 AM
#3

Jag misstänkte att det var något sånt för de höll ju sig vid ett hörn men de är verkligen fina och har fin miljö att vistas i. Det borde många fler se för men ser alltför ofta slöjstjärtar i helt fel miljö. Jag skymtade förbi något litet 20 sek in i filmen? 

Väldigt fina slöjstjärtar! 🙂

mimåne
11/21/14, 11:54 AM
#4

Åh vilket himla tjusigt akvarium! Har du fått ca 20 visningar för detta klipp så är säkert 15 av dem från mig! 😊

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fjordell
11/21/14, 5:00 PM
#5

#3 Haha ja, de är verkligen alltid hungriga, ändå matar jag dem 2-3 gånger om dagen. Det lilla du skymtar där i bakgrunden är en otocinclus. Jag har ett gäng där i, men de syns sällan då de ofta hänger i det där molnet av Hygrophila polysperma.

#4 Men tack snälla! Jag är nästan nöjd med det. Nu ska det bara fixas lite med växterna så blir det nog bra sen. Jag ska ta bort jättevallisnerian då de tuggar på den i samma veva som de försöker äta upp romkornen som någon/några alltid lägger på bladen längs ytan, så tanken är att fylla karet med enbart hygrophila polysperma, eventuellt att jag låter svärdsplantorna vara kvar också.

peppe_ing
11/21/14, 7:01 PM
#6

ååhh va fina dom är! 

Dom nya va fräcka, aldrig sett såna innan.

Annons:
Memee
11/21/14, 9:30 PM
#7

Men åh vad fint! Speciellt att det är så många olika färger! Den som är vit med orange på huvudet, är det nån speciell färgvariant eller bara en slump om dom ser ut så? :D

Vovisch nr2
11/21/14, 9:49 PM
#8

Åh så fint! Ser så fridfullt ut!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Lilolizeit
11/25/14, 2:03 PM
#9

Åh så fint det är. Skulle gärna ha ett Slöjstjärt. akvarium i vardagsrummet!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Draken
11/25/14, 2:08 PM
#10

Ser helt underbart ut, och jag tycker de nya är så otroligt söta 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: