Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1720 ggr
molly00
2014-10-23 21:07

Nya fiskar!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej idag kom mina efterlängtade påfågel ciklider, dem trivs redan jätte bra här men de är en sak jag undrar, vilka fiskar funkar dom med? Jag mena nu är dom ju yngel å så men dom växer hyfsat snabbt och jag har i mina sajica ciklider i samma kar. Sajica yngel å pappan men än så länge funkar de :) lämna gärna ett förslag/åsikt. Bilden blev IT så bra men orkade inte ladda över från systemkameran..

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

Annons:
Anon
2014-10-23 22:44
#1

Hur stort är akvariet? Det måste vi veta för att kunna rekommendera vilka fiskar som passar.

[raichu]
2014-10-24 00:03
#2

Jag utgår från att de bor i ditt 354l just nu.

De kommer att behöva ett akvarium på runt 1000l om du ska ha sällskap och det är minsta måttet.

Vet du på fullaste allvar vad det är för firre du ger dig i kast med?

Draken
2014-10-24 09:20
#3

Är dem i 354 liter, så är det alldeles för litet. Du kan inte ha så mycket annat m,ed påfåglarna. De är iofs. otroligt fredliga men mycket glupska, allt som får plats i munnen betraktas som mat.

Dina Sajicaciklider lever farligt om några månader.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molly00
2014-10-24 09:20
#4

De bor i mitt 354 L nu ja, dom är ännu små och innan dom hunnit bli skitstora så ska vi köpa ett 1000 l ungefär. Klart jag tar detta på fullaste allvar? Jag har läst som bara den i över ett år om dom här cikliderna, så snälla jag vet vad jag har hand om för fiskar……

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

Anon
2014-10-24 12:25
#5

Det är väl bara bra att folk reagerar när man köper fiskar som blir för stora för ens akvarium? Det är ju inte så att de vill vara elaka, de är bara måna om fiskarnas hälsa. Och påfågelciklider är ju kända för att bli väldigt stora och växer väl också väldigt snabbt. Så ja, sajicorna kan bli mat om ett tag :/. Men vad bra att du ska köpa ett större akvarium inom kort då, så att sajicorna slipper flytta till ett alldeles för litet akvarium istället.

[raichu]
2014-10-24 13:01
#6

#4

Med tanke på hur det var ställt gällande akvarium och fiskar när du började skriva här och det faktum att du för ett tag sedan var inne på Diskus i för litet akvarium så är det kanske inte så konstigt att folk ifrågasätter ditt kunnande gällande det du skaffar?

Ha dock i åtanke att vi inte gör det för att vilja verka elaka utan för att vi precis som Anon skriver är måna om fiskarnas hälsa och välbefinnande.

Om du tog illa vid dig gällande mitt ifrågasättande så ber jag om ursäkt.

Annons:
Draken
2014-10-24 16:06
#7

Jag ber också om ursäkt om du tog illa upp av mitt inlägg, det var inte menat för att såra eller vara otrevlig. men jag har alldeles för många gånger tagit rätt på Påfågelciklider (och även andra mycket stora ciklider) som folk har köpt för att de är så söta när de är i butiken.

Jag vet också att många butikspersonal inte talar om hur pass stora och glupska de blir, och hur fort de växer. men eftersom du skall köpa ett såpass stort akvarium som uppemot 1000 liter, så blir det absolut inga problem överhuvudtaget med Påfåglarna 🙂 Tänk bara på att inte släppa ner för små fiskar med dem, för de kommer att bli mat ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molly00
2014-10-24 16:12
#8

Tog inte illa upp av någons kommentar :). Jag har läst på om dom här fiskarna så jag kan en stor del om dom. De jag ville få ut av de hela var om sajica funka me påfågel å de gick inte så då har jag fått mitt svar, tack :)

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

Vovisch nr2
2014-10-26 19:15
#9

Hur har det gått med Diskusarna förresten, TS?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Anon
2014-10-26 19:20
#10

#9 Det undrar jag också :(

molly00
2014-10-27 23:45
#11

Diskusarna mår prima #9. #10 Vadå de undrar jag också och sen en ledsen smiley? Du vet väll att du kan såra folk??

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

[raichu]
2014-10-28 15:29
#12

#11

Hur stort akvarium går dessa i då?

Zahara
2014-10-28 17:53
#13

Jag hade mina Oscars i ett 500liter akvarium med växter och guramis vilket enligt folk inte alls gick, det gick jätte bra!!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Anon
2014-10-28 18:08
#14

#11 Bara undrade eftersom du inte lyssnade på oss och bara verkade ha köpt två stycken och dessutom inte svarade på hur stort akvarium dom hade. Men om dom mår bra är det ju naturligtvis bra :)

[Tinitusan]
2014-10-28 19:06
#15

nog bör det räcka att hon köper ett 720 förutsatt att hon inte fyller med massa andra fiskar oxå

molly00
2014-10-31 01:59
#16

En av påfåglarna

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

molly00
2014-10-31 01:59
#17

En av påfåglarna

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

molly00
2014-10-31 02:00
#18
Upp till toppen
Annons: