Annons:
Etikettsalt-och-bräckvatten
Läst 1900 ggr
dragonstar
2014-10-12 14:40

Alternativ till saltvatten?

Jag skulle väldigt gärna vilja ha ett saltvattenkar, tycker de är så spännande med levandesten och alla olika små varelser som finns i gömmorna.   Men  jag är orolig att jag inte kommer kunna hållar koraller och likande levande och det är ju väldigt dyrt.

Finns det något alternativ, där man kan få en likande kännsla av massor ed småvarelser fast i sötvatten?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Vovisch nr2
2014-10-12 17:09
#1

Malawiciklider!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Gurky
2014-10-12 19:27
#2

Fast det kostar inte speciellt mycket att starta upp ett nano.

dragonstar
2014-10-13 02:29
#3

För en nybörjare,  hur stort och vad för kar bör jag köpa om jag ska starta ett saltvatten?   Har kollat runt på videor. Vill ha koraller men tänkte mig mjuka. någon putsräka eremitkräftor turbosniglar och sjöstjärna.. Vill ha in måga olika djur  några fiskar….

Vad för fiskar och annat skulle ni rekomendera en nybörjare ?    och vad för kar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Tinitusan]
2014-10-13 09:31
#4

tycker man ser mindre kompletta begagnade saltvattenkar på blocket titt som tätt runt 2-3 tusen kr

dragonstar
2014-10-13 13:57
#5

Ska hålla utkik där = )

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sleggyman
2014-10-13 20:28
#6

RSM 130 & Jade 50 brukar vara färdiga kit kar med all teknik för enkla koraller.

Annons:
dragonstar
2014-10-17 14:03
#7

Har kollat lite på RSM 130 och har fittat kar som säljs begagnat som jag funderat på… men sambon är negativ… Så måste vänta ett tag så att ha när med på notorna. =P

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sleggyman
2014-10-19 18:45
#8

Låter som en plan.

Är det med levande sten eller bara tomt? Du kommer få räkna på 1-2 månaders uppstart innan du stoppar ner något levenade i karet om du köper ny LS. 

Sjöstjärna kommer du få vänta upp till 1år innan du kan köpa. De behöver ett väl inkört kar annars svälter de ihjäl.

Start fisk så funkar de eviga clownfiskarna, de är tål det mesta.

dragonstar
2014-11-10 18:04
#9

uppdatering  sambon seger justnu nej till allt. men kommer skaffa et kar på under 100L tror jag.. blir då söt tror jag….   vet inte vad för kar… men misstänker att räkor och snäckor kommer ingå =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: