Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 1114 ggr
missemi
2014-09-02 13:08

Hur ska man rengöra glaset?

Hej!

Jag och min sambo har nyligen startat ett akvarium på 54 liter. Med undantag för ett bakslag i form av en bänk som inte ville bära akvariet (rekommenderar inte MALM byrå från IKEA, vi fick beställa en akvariemöbel istället) har allt gått enligt plan med fina vattenvärden.

Nu till frågan!

Hur rengör man bäst akvariets utsida? (Man ska ju inte använda sig av kemikaliska medel).

Annons:
[VSK]
2014-09-02 13:42
#1

Badrumsrent funkar.. eller kakelrent eller vad det nu heter… Bara ha det på en trasa och gnugga.. Spreja ej för då kommer det i luften och kan hamna i karet.

Vet flera som gör detta utan problem.

missemi
2014-09-02 13:50
#2

Okej! Då ska jag vara noga. Tack för svar! 😂

[VSK]
2014-09-02 13:52
#3

Va supernoga så det inte kommer den minsta lilla pyttedroppe i karet. Spraya pappret/handduken i annat rum. Gärna under köksfläkt eller nåt liknande.

missemi
2014-09-02 16:23
#4

Jo, ett akvarium är väldigt känsligt för yttre påverkan av kemikalier har jag förstått. Har hittills rengjort glaset med varmt vatten och en trasa att gnugga med. Men det blir så lätt ränder och skit kvar… Får se om jag vågar prova med något medel. Såpa kanske annars fungerar och är lite fiskvänligare? Men då vet jag att det finns folk som använder badrumsspray iallafall. 

Får prova mig fram🙂

Upp till toppen
Annons: