Annons:
Etikettallmänt
Läst 1188 ggr
tootiis
8/29/14, 10:08 PM

240 liter, vilka fiskar?

Skriver detta åt min mammas sambo, då han ska få ta över mitt Juwel kar på 240 liter. Vi har två scalarer sen tidigare, och han har nyligen köpt en L177 (mal), som han blev förälskad i på djuraffären. Han såg även några papegojciklider som han är intresserad av. Fanns även några andra ciklider som han blev lite intresserad av. Men då undrar jag, skulle detta funka? Malen funkar fint med scalarerna just nu, verkar inte vara några problem där. Vad skulle ni ge förslag på att ha där? Han verkar rätt så inne på ciklider.

// MT ♥

Annons:
[Tinitusan]
8/29/14, 10:17 PM
#1

Jag har mina L-malar med mina papegojor o det funkar fin fint så de är lugna o snälla!

tootiis
8/29/14, 10:25 PM
#2

#1 är 240 L för litet för 2 scalarer (ett par), 2 papegojor och malen? Kan man ha någon liten ciklid också? Han vill ha något mer än det.. Han förstår dock om det inte får plats. Vill ju självklart fiskarna det bästa :)

// MT ♥

[Tinitusan]
8/29/14, 10:50 PM
#3

Papegojor behöver större än 240, tror gränsen går vid 300, så det är väl inte att rekommendera att stoppa i ännu mer fisk då

tootiis
8/29/14, 11:38 PM
#4

Något annat än papegojor man kan ha? Som passar karets storlek, vill inte att fiskarna må dåligt av att vara i ett för litet kar :P

// MT ♥

[Tinitusan]
8/30/14, 8:44 AM
#5

Oh ja finns ju hur många som helst! Tänk dock på att tex Malawi ciklider inte är så bra kombi med golden nugget så vill ni se hen lite så välj lite lugnare fiskar som gillar mjukare vatten.

tootiis
8/30/14, 9:16 AM
#6

Skulle denna ev funka? Golden (Labidochromis caeruleus). Ska på djuraffären idag så ska kolla upp dom som han va intresserad av :)

// MT ♥

Annons:
Vovisch nr2
8/30/14, 9:41 AM
#7

#6 Labidochromis caeruleus (malawiciklid) kommer inte att funka. Skalarer o malawis vill ha helt olika vattenvärden och så kommer de säkert inte komma överrens.😕 

Har du kollat in dvärgcikliderna?  :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

tootiis
8/30/14, 4:42 PM
#8

#7 okej :) Får be honom kolla in dom..

// MT ♥

Upp till toppen
Annons: