Annons:
Etikettväxter
Läst 651 ggr
MiaBertilsson
8/23/14, 9:07 PM

Mossa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick med lite mossa när jag köpte räkor idag. Undrar nu vilken sort det är och hur man lättast får den att fästa på roten. Tror det är Javamossa. Kan man binda fast den i typ en boll med lite fiskelina eller liknande?

Annons:
Lilolizeit
8/23/14, 9:13 PM
#1

Det ser ut som javamossa. :) Jag brukar använda vanlig sytråd att sätta fast mossan med.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MiaBertilsson
8/23/14, 9:15 PM
#2

Tack! Det har jag i massor så då använder jag det :)

[Udoon]
8/23/14, 10:19 PM
#3

tycker också det ser ut som javamossa, brukar surra fast min på nån rot med lite fiskelina :)

mimåne
8/23/14, 11:55 PM
#4

Javamossan är inte kräsen, du kan rulla den till en boll om du så vill. Även om du bryter av den lite så gör det ingenting. Annars fungerar det bra som övriga sagt att bilda fast det med sytråd eller fiskelina på inredning. Bara fantasin sätter stopp! :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MiaBertilsson
8/24/14, 12:05 AM
#5

Toppen! Hoppas den klarar sig för det hade varit kul att ha mycket sånt. Tänkte surra fast den på roten så räkorna kan klättra i den utan att mossan nästan flyter iväg.

mimåne
8/24/14, 12:25 AM
#6

Den brukar inte vara svår att få att överleva, du ska se att du snart har lite mera än vad du köpte också.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
MiaBertilsson
8/24/14, 12:37 AM
#7

Detta fick jag med som reseväxt till räkorna så jag misstänker att han hade mer än han behöver i butiken :)

Upp till toppen
Annons: