Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 3746 ggr
Anon
7/31/14, 9:10 PM

Guyana Jordätare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förlåt för att rutan är full av alger, hade visst glömt en fläck när jag städade senast. Dessutom är fisken så mycket större än vad det ser ut på bild, han är säkert 20 cm!!

Måste bara visa mitt senaste tillskott i akvariet, en Guyana Jordätare. Egentligen kom jag till djuraffären för att köpa ett rör till mitt ytterfilter. Istället kom jag hem med två sajicaciklider och tre jordätare, men inget rör. Hade nyss gjort mig av med tetrorna så jag tänkte varför inte. Dessutom fick jag den stora för halva priset då han har en skada på fenan. Så fantastiskt vacker är han och jag undrar om någon av er har några erfarenheter? Självfallet googlade jag fisken innan jag köpte dem, men jag hittar inte jättemycket info förutom standardinfon såsom Ph och temp.

Annons:
mimåne
7/31/14, 11:45 PM
#1

Men så trevligt!

Har du sett att de finns på zoopet? Deras latinska namn är satanoperca leucosticta och googlar du på det finner du mer information. 

Jag kan länka till zoopet när jag ändå är igång! http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=199

Medarbetare på akvariefisk ifokus

annaelfie
8/1/14, 4:53 PM
#2

GUD vad snygg!!!

Draken
8/1/14, 8:44 PM
#3

Den var jättefin :D Har själv två sorters jordätare

Tapajos "orange head" (Geophagus sp. 'araguaia') och

Tuppkamsciklid  (Geophagus steindachneri)  :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Anon
8/1/14, 10:48 PM
#4

#1 Jag såg det, men glömde att kolla på kommentarerna om fisken så nu har jag ju fått lite mer info ändå, tack! :)

#2 #3 Tack, den är verkligen superfin :D. Och jättesnäll, eller ja ganska i alla fall. Den och Sajica-honan är inte världens bästa kompisar men de verkar ha delat av akvariet nu så att de har varsitt revir. 

Jag ville jättegärna ha "Tapajos "orange head" men dom var superdyra i den akvarieaffären som kunde ta hem dom. :((((

Draken
8/3/14, 5:43 PM
#5

Orange head är ganska dyra, tyvärr. men jag har i  varje fall 5 stycken av dem ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: