Annons:
Etikettmalar
Läst 1383 ggr
Sweetbebban
11/20/13, 3:28 PM

Gold ancistrus bebbar:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Det är såhär att jag köpte en Ancistrus hona till min hane för ca 3 veckor sedan och dom har börjat bekanta sig med varandra. Och när jag kom hem onsdagen 20/11 fanns det en klump rom som hanen satt och fläktade:D I mitt 220l akvarium har jag nämligen en bakgrund där pumpen och dopvärmaren sitter, och där har honan o hanen kommit in och lekt. Det är ett litet "skrumsle" i ena hörnet och den platsen gillade dom!:)) Det är ju precis vid pumpen så dom får väldigt bra cirkulaton, och hanen fläktar som en galning också hehhe;) Men ska jag sätta en nylonstrumpa över pumphålet så att dom inte fasnar/ sugs in??? Jag tänker flytta dom sedan till ett eget akvarium så fort dom klarar sig utan pappan:)) Jag har haft Ancistrus bebbar innan av andra föreldrar med det var ett tag sedan, så är så suuuuuuper glad över detta:) Malar är mina favoriter så är extra glad;) Jag kommer att uppdadera så fort det händer något nytt och tänkte lägga in massa bilder och annat skoj, ha det bra så ses vi:) Bilden blev inte jätte bra eftersom jag fick zoma in lite osv. Jag ville inte heller störa hanen för mycket i sitt fläktarjobb;) Det är 1 litet romkorn som har ramlat ned från klumpen, det ser så ensamt ut, men hoppas att det klarar sig endå:)

Annons:
Sweetbebban
11/20/13, 3:30 PM
#1

Oj bilden blev visst på fel håll men om ni klickar på den som vänds den:)

-Cissi-
11/20/13, 3:38 PM
#2

Jag skulle sätta en nylonstrumpa för pumpens insug :) Har haft ett par kullar själv och när jag tog bort kåpan så bebisarna inte skulle fastna var det betydligt fler som klarade sej.

Grattis! :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Sweetbebban
11/20/13, 4:18 PM
#3

Ja men då gör jag det, tack:))

Sweetbebban
11/24/13, 7:50 PM
#4

Nu har dom kläckts!:) Dom är så underbart söta så jag nästan dör, dom simmar runt som galningar och viftar på sina små fenor:)) Pappan har ett sånt sjå med att hålla dom små inne i hans "kryp in" så att dom inte simmar ut;) Det är så gulligt och det ska bli så spännande att se när dom växer:)

Sweetbebban
11/24/13, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Skickar en litet bild, man ser inte så bra för pappan sitter ivägen för alla:) men jag tror det är mellan 20-30 stycken men det är ju deras första kull;) Om bilden är på fel håll så klicka på den:))

-Cissi-
11/25/13, 10:53 AM
#6

Grattis igen ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[KiwieMie]
11/25/13, 2:50 PM
#7

Om du bor i stockholm, kan jag få köpa en hane av dig efter julen? ^^ Har en vanlig Ancistrus hona :) efter jul flyttas hon till mitt 220-liter där min reeves hane finns. Kommer få ett ytterfilter i jul, och få igång en bra bakteriekultur i det filter innan jag flyttar över min hona dit. Efter några veckor efter att hon har flyttat dit vill jag ha en hane och försöka para dem ^^

Sweetbebban
11/29/13, 11:59 PM
#8

Låter ju bra men bor tyvärr inte i närheten av Stockholm:) Hoppas du hittar en hane;)

Julip
4/23/14, 4:33 PM
#9

Hur gick det med bebbarna? Är jättenyfiken på att få se bilder ifall du har det 😍 gärna en då-och nutid 😃

Upp till toppen
Annons: