Annons:
Etikettvilken-fisk
Läst 1483 ggr
[akumas7]
10/11/12, 9:35 PM

25L akvarium

Hej Hej

Jag ska starta upp mitt akvarium igen och det är på 25L, jag är intresserad av vilka djur man kan ha i som inte är fiskar. Jag tänker givetvis även ha lite fiskar i men då tänkte jag typ en Kampfisk eller 3-5 guppy/endlers.

Kan man ha en dvärgklogroda i? eller är det för littet?
Kan man ha i någon sorts ål eller något likande?
Vad för roliga snäckor finns det?
Kan man ha i räkor av olika sorter?
Vad mer för roliga djur finns det man kan ha i?

Hällsningar

Annons:
HilmaN
10/12/12, 8:49 PM
#1

Inte groda i så litet. Räkor går om inte fiskarna äter upp dom. Isåfall läs redbee.se för info. Du kan ha massa olika snäckor där i, bara kolla runt på bilder och på Google och hitta en favorit att läsa på om :)

[hejhejnaffy]
10/12/12, 11:36 PM
#2

Du kan inte ha Kampfisk o räkor ihop, det brukar iaf inte fungera. Inte groda, ål eller Guppy heller, det är lite litet för det ;) Du kan ha några posthornsnäckor och en Kampfisk eller lite mer krävande räkor ex körsbärsräkor. Så antingen Kampfisk och posthorn eller räkor och posthorn är mitt tipps :) Vissa sårter av killifiskar går även bra! Malin säljer jätte fina posthornsnäckor och räkor

[akumas7]
10/12/12, 11:38 PM
#3

Jaha vad spännande jag ska kolla på dom :)

[hejhejnaffy]
10/13/12, 9:53 AM
#4

Gör så :) Zoopet.com är en väldigt bra sida där du hittar fakta om dem flässta fiskarna. http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=3

HilmaN
10/13/12, 1:30 PM
#5

Någon liter rasbora? De minsta kan de ha med räkor, men de kan ta räklingar om de är tillräckligt små :D

Upp till toppen
Annons: