Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 8403 ggr
Thea-Cazzy
2008-02-13 22:55

Bilder på Kampfiskar!

Tycker att kampfiskar är så otroligt vackra =) Har själv en fiiiin röd i akvariet. Ska leta upp en bild =). Har du bilder på Kampfiskar skulle jag gärna vilja se dom ;) Förut hade vi en som var ljusrosa på kroppen, lila fenor och vitt längst ut på fenorna! Den var såååå fin! Det bästa var att det var en hane med stora fenor. Jag har aldrig sett något liknande förr, men SVÄRDBÄRARNA - av alla fiskar - skalade den totalt en natt :'( vi såg den på morgonen, men då var det för sent =(

Annons:
KerstinL
2008-02-14 00:05
#1

Ska se om jag kan leta fram några bra bilder.. Har fött upp ett antal kampfiskar, så nån bild borde jag ha nånstans.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

SofiaBlomberg
2008-02-14 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En bild på min gamla Kampfisk,

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Faxlin
2008-02-16 15:40
#3

Ohh, han var stilig Sofia. Finns det fler som har några bilder på kampfiskar. Jag tycker de är så snygga.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chimney
2008-02-16 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

min gula. bild tagen med mobil, varav den dåliga kvaliten…

Trissan
2008-02-18 01:24
#5

ooh, är kampfiskar lätta att ha? jag har funderat på dem flera gånger men jag är inte så insatt i akvarier förnns nu när jag o mamma köppt våra första fiskar, slöjstjärtar.
man kan väll inte ha två hanar tsm?
hur går de att föda upp? vilka färger kan de få?

vill se mer bilder på godingarna!

KerstinL
2008-02-18 01:47
#6

Slöjstjärtar och kampfiskar brukar inte gå att ha i samma akvarium, då blir det uppätna fenor.. Man kan ha flera kampfiskar i samma akvarium om det är tillräckligt stort, men då ska det vara stort! Man kan inte heller ha en hona och en hane i ett för litet akvarium för då har den ena ihjäl den andra. Kampfisk är en labyrintfisk dvs den andas luft ovanför ytan. Hanarna bygger skumbo på ytan, sen klämmer han ur ägg ur honan och befruktar dom. När det är gjort så spottar han upp äggen i skumboet och vaktar dom stenhårt! Honan får man ta bort på en gång och hanen efter ett dygn. Sen får man tänka på att ynglen är så små så dom knappt syns, så det är lite pyssel med matning och sånt. Man måste oxå ha ett helt täckglas för om ynglen går upp och andas och luften är kallare än vattnet så får dom lunginflammation.. Inte helt lätt med Kampfisk alltså.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Annons:
Trissan
2008-02-18 01:54
#7

OJOJOJOJOJ, det där lät inte helt rätt hurudu! jaja, jag får väll hålla mej till slöjisarna :') tack för hjälpen :)

Stormviskaren
2008-02-18 23:16
#8

Här är min kampis :P

Millaaann
2008-02-20 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag har en kamphane tillsammans med massor av slöjstjärtar, dom rör inte varandra. här är en bild på honom :) (lite dålig kvalité på bilden, men svårt att fota i ett akvarie när man inte har toppen kamera:P)

Raja
2008-02-20 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Denna hanen flyttade nyss hem till mig Glad

Raja
2008-02-20 17:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Lite suddigt Räcka ut tungan

KerstinL
2008-02-20 17:44
#12

Åh, en crowntail.. mmm

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Stormviskaren
2008-02-20 21:54
#13

10-11 åå vad cool :P

Annons:
Raja
2008-02-21 15:32
#14

#12, #13 Honom är jag mäkta stolt över. Har jag tur har jag CT-yngel här hemma om nån månad Flört

Faxlin
2008-02-22 02:26
#15

Ohh, vad snygg. Jag tror jag blev kär :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Wassago
2008-02-22 07:07
#16

Blir alldeles sjuk!! Vilka vackra djur, höll själv på lite när jag var yngre, men behöver man verkligen ta bort hanen från skumboet?? Trodde dom tog väl hand om äggen å ungarna!

KerstinL
2008-02-22 11:26
#17

Hanen tar hand om äggen som kläcks efter ett dygn, sen när ynglen blir frisimmande så är dom "lovligt byte" då är det äta eller ätas som gäller. Sen så växer ynglen ganska ojämt och då är det samma regel som gäller, den som är stor och stark äter den som är liten.. Har man riktig otur (som jag med min sista kull) så slutar det med 2 kampfiskyngel som lyckas nå vuxen ålder..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Veronica
2008-02-24 17:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu har jag äntligen knäppt kort på min nya "kampis" =)

Han är rödare i verkligheten, det lila som syns på bilden är bara synligt i vissa lägen (och när man knäpper med blixt =)

Amor vincit omnia

[Katteeen]
2008-02-24 22:40
#19

#18: Vilken snygging asså!

Jag har haft också haft kampisar, först hade jag en mörkblå jättesnygg som hette Hubert, men Hubbe fick vitaprick och dog trots behandling. Efter min käre Hubbe flyttade Snyggve in, en knallröd skönhet… Sedan köpte jag två fruar åt honom, Annfrid och Astrid, men den historian slutade också med vitaprick! Usch, vad jag hatar den sjukdomen! ='(

KerstinL
2008-02-25 10:14
#20

Hur varmt hade du i vattnet? Kampfisk vill ha varmt vatten, typ 28 grader..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Annons:
AlbaStiffler
2008-02-26 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#19> Vad är vitaprick för sjukdom och hur behandlas den? Hur ser man att de fått det?

#20> Jasså vill de? Har aldrig nån fisksäljare sagt till mig fast jag frågat 1000 frågor när jag köpt fisk… Min Kampfisk bor i rumsremperatur-vatten (iofs med en lampa som kanske värmet det något) och han har mått bra där i ett år. Borde man ha en värmare i? har så litet akvarie (15-20 liter) att en värmare knappt får plats, än mindre en termometer.

KerstinL
2008-02-26 11:17
#22

Vita prick är en sjukdom som är precis vad den heter.. fisken får en massa små, vita prickar över kroppen.Det finns medicin att köpa mot detta.

Kampfisk klarar att leva i rumstemp, men om du ser till hur dom har det i det vilda så kommer dom ju från varmare länder. så om tempen är lägre än vad dom är "skapade" för så ökar naturligtvis risken för nedsatt immunförsvar mm..

Nu är det oxå så att dom nya djurskyddslagarna säger att du får inte hålla sällskapsfisk i ett akvarium som är mindre än 40 l om inte deras levnadsförhållanden i det vilda är såna att dom lever i vattendrag med så lite vatten. Den enda fisken (mig veterligen) som lever i mindre än 40 l är killin (årstidsfisk) dom lever i vattenpölar..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

AlbaStiffler
2008-02-26 11:47
#23

#22> Jasså du, där ser man. Dessa lagar kände jag inte till.

Hur kommer det sig då att många akvarieaffärer har kampfiskar i supersmå akvarier (pratar enstaka liter, har tom sett akvarier/burkar som vart 1-2 liter)… Borde inte dessa ha koll? Hur ny är lagen? Intresserad av att veta. Och hur kommer det sig att de säljer såna akvarier än. Har sett skålar (på några liter) senast förra veckan på en annan djuraffär…

Håller med om att mitt akvarie kanske är i minsta laget om man har många fiskar, men det känns tillräckligt stort för en kampfirre och några tetror… Hmmm, tål att tänkas på…

KerstinL
2008-02-26 11:57
#24

Klarar sig på litet utrymme gör ju dom flesta, både människor och djur, men sen är väl frågan om hur bra livskvalitet man får.. Det är jättedåligt av alla djuraffärer att inte ha bättre koll, har sett många som inte följer lagarna!! Sen är det ju tyvärr många som resonerar som så att "det är ju bara fiskar", precis som om dom inte är levande varelser dom med… Lagarna är relativt nya så man får väl hoppas att problemet försvinner med tiden. En bra idé är att tala om för dom i affären hur det ligger till och säga åt dom att kolla upp dom nya reglerna.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

AlbaStiffler
2008-02-26 11:58
#25

#22> Googlade lite. Djurskyddsmyndigheten säger:

http://dsmweb.sjv.se/Steria/templates/Page.aspx?id=186

"Vattenvolymen i ett akvarium bör inte vara mindre än 40 liter. Akvariets volym, yta och djup ska vara anpassat efter fiskarnas storlek, antal och beteende. "

Mina fiskar har flera växter och ställen att gömma sig på… Så det känns kanske inte som att mitt akvarie är jordens största brott… Men visst, funderar faktiskt på att skaffa ett stort akvarie så småningom. detta lilla fick jag i present.

KerstinL
2008-02-26 12:03
#26

precis som man rekommenderar att vissa djur inte bör sitta i bur.. allt beror ju på hur man tolkar det.. Du har ju iller, precis som jag och där är ju rekommendationerna så att buren ska vara minst 5 m2 för en iller, sen 1 m2 extra per extra iller.. så har du 7 illrar så behöver bara ytan vara 7m2..

Jag skriver inte för att döma dig på något sätt, är bara grinig på djuraffärer som inte bryr sig om djuren, utan bara pengarna.. Jag har själv haft skål med Guldfisk för en massa år sedan.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

AlbaStiffler
2008-02-26 12:09
#27

#26> Förstår precis ditt resonemang, det är ju vettigt! :) Och gällande illrarna skulle jag aldrig komma på tanken att ha dem i bur… äger inte ens nån. :)

Tror nog jag tänkte "de är ju bara en fisk" innan jag fick akvariet. Numer är jag facinerad över hur intressant det är med fiskar och hur mycket man kan bry sig om så små varelser…

Men håller med om att det är rätt taskigt att ha tex kampfirrarna i så små burkar… akvarieaffärer borde veta bättre. :) Ska nog ta mig en sväng förbi den där affären och hinta lite…

Annons:
KerstinL
2008-02-26 12:13
#28

Gör det.. jag har sagt till på vår djuraffär och på flera andra jag varit inne i.. jag har oxå påpekat till dom som säljer vitakraft´s illerfoder att det kanske inte är så bra att rekommendera det som huvudfoder till illrar.. hehe, på flera ställen har dom plockat bort det från hyllan direkt.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

AlbaStiffler
2008-02-26 14:26
#29

En liten allmän reflektion om kampfiskar. är faktiskt imponerad över hur tåliga de är. De verkar överleva det mesta.

Hörde av nån att kampfiskar i det "vilda" bor i "slampölar"/lerigt vatten, och att det är därför de är så tåliga…

Någon som vet om det jag hört stämmer? lite intressant att veta… :)

Vilka andra vackra fiskar är sådär supertåliga?

KerstinL
2008-02-26 14:35
#30

Här finns intressant läsning om Kampfisk.. Betta splendens

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[Katteeen]
2008-02-26 18:23
#31

KerstinL: Jag hade kampfiskarna (inte samtidigt såklart) i guldfiskskål, så vattnet var alltså rumstempererat, jag har förstått att det var för kallt nu.. Och jag vet också att det inte är så bra att ha fiskar i skål (olagligt också, va?), men jag skulle aldrig göra om samma sak nu, jag var en splitterny nybörjare då, nu är jag iallafall lite mera kunnig.. :)

Thea-Cazzy
2008-04-19 00:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Här är min =) (lite dålig bild, tagen med min mobil) Kroppen är inte så speciell, men jag tycker att fenorna har en jättefin färg. Jag ville egentligen ha en blå, men när jag såg denna ändrade jag mig ganska fort ;)

Thea-Cazzy
2008-04-19 00:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

här är en till där han är med =) (dock dålig bild, men man ser att det är en fisk iaf xD Har inte så bra bilder på honom)

[Katteeen]
2008-04-19 01:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Yeah, jag har ju faktiskt en ny Kampfisk jag också! =) Lägger in en bild på Sven.. (Dock inte så bra bildkvalité)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Thea-Cazzy
2008-08-14 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Lite fler bilder på min :)

Thea-Cazzy
2008-08-14 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

:D

Totte-
2008-08-14 01:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

#37 Du har en riktig liten snygging där;) Fina jämna fenar:P Min hande är lite liknande han men nu ser han ut som ett trasigt monster:( Efter att blivit attackerad av en hona:/

Totte-
2008-08-14 01:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Efter attacken….:( Bytte hona efter det så nu är det bebbar:)

(extremt dålig bild)

Thea-Cazzy
2008-08-14 13:57
#40

nej vad synd :( :( Men kul med bebisar iaf ;D

Totte-
2008-08-14 17:25
#41

#40 Jaa men jag tog bort hanen för sent satt han åt upp typ 90% av dom:(

Annons:
TerriZue
2008-09-02 00:02
#42

Spännande med så mycket information om kampfiskar.. och ni hade ena riktiga snyggingar!

Jag hade kampfiskar förut men sen lade jag ner det där med akvariet ett tag men nu är det igång igen och jag vill verkligen ha kampisar… och det skulle ju vara jätteroligt att försöka få yngel efter dem emn det verkar vara mycket pyssel. Får se sen om vi har plats för det… (ska skaffa ett myyyycket större akvarium när jag har övertalat sambon;)) Det ska bli kul. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Ove-D
2008-09-05 00:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Jag födde upp en kull kampfiskyngel för ca 10 år sedan. Har glömt det mesta men lite kom jag ihåg.

  • Tag bort honan direkt efter att hon lagt romen annars ses hon som "Fiende" till hanen som vaktar skumboet.
  • använd inte pump, ynglena sugs in i det. Dessutom när de leker vill de ha stillastående och varmt vatten (28-32 grader).
  • Bästa fodret för ynglen är nykläckt artemia eller infusorier
  • innan ynglena är en vecka - tag bort hanen
  • Av ca 40 yngel överlevde 4-5 st. Många nybörjarfel som pump mm.
TerriZue
2008-09-05 23:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Hehe jag skrev ju för någon dag sen att jag vill ha en kampfisk… :) Och idag kom min syster på besök och hon hade lite presenter med sig… jag fick välja mellan 1,2 och 3. Jag valde tre och hon tog fram en påse med 7 stycken helt underbara guppyhanar. :D Sen valde jag två och hon drar fram en påse med tre jättesöta ballongmollysar. Och till sist sa jag 1 och då tog hon fram en påse med en helt UNDERBAR kamphane! Han är så otroligt fin och min syster har döpt honom till Greger. Jag slänger in en bild på honom så får ni se. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
2008-09-05 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Slänger in en till bild på honom. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

chigak
2008-09-06 17:26
#46

#44 vad vacker han är….

Totte-
2008-09-06 20:59
#47

Såg en gätte vacker kamphane idag på djurmagazinet:D Han hade typ oransha ( vet inte hur an stavar det) fenior och nästan svart ksopp med lite lite lila nyans vid gälarna:D Det va som att fenorna va lite inramade i svart. Ska nog inte köpa han:( Ska satsa på levandefödande fiksar nu när mina två hanar dog i en svamp sjukdom..

[Kaninfluff]
2008-12-27 13:36
#48

#44-45 Precis en sån hade vi på mitt gamla fritids :) han var så vacker!

Annons:
myhombrero
2008-12-27 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Jag hade faktiskt en rosa en gång. Mycket vacker fisk.

Rafflan
2008-12-28 01:33
#50

Svårt att få bra bild XP

Men min grabb liknar iaf #36 dock har han långa hängande fenor och sen är han lite sönderbiten i topparna då han antagligen bott med taskiga "kompisar" innan :(

Nu bor han själv och jagar äppelsnäckor som sällskap åt honom ;)

Men hur hittar ni alla era super fina fiskar? Finns ju knappast i en vanlig djuraffär :P (tex #2 & #18)

Thea-Cazzy
2008-12-28 18:55
#51

Gud vad fina alla är :)

Rafflan
2008-12-29 00:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Super dålig bild, båda färg mässigt och kvalitet mässigt men iaf, min underbara kampis ;)

Han har mer rödaktiga fenor i verkligheten ;)

MajaaR
2009-01-04 20:56
#53

Gud vad fina alla är, åh vad jag vill ha en kampis i mitt nya 20-liters. Dock säger han som jobbar i zooaffären att man måste köpa 3-4 honor också för att hanen ska trivas.. man får typ inte köpa bara en hane :(… Åh vad jag vill ha! Ingen som har till salu ?:)

Rafflan
2009-01-04 20:59
#54

#53 säg att du har 3 honor hemma som du fått som du nu vill ha en hane till dom?

RoSa-RoSeN
2009-01-04 22:02
#55

Jag ska skaffa en Kampfisk imorgon ;D Ska försöka knäppa kort på han då =) Bara jag köper en kamera på samma gång =P Tror nog jag gör de.. Annars tar jag väl med webbkameran =/

Annons:
Edgeplay
2009-01-18 01:47
#56

Hur stort akvarie vill kampfiskar ha? Funkar det att ha en hane och två honor (antar att bara en hona blir sönderstressad av hanen) i ett 45 l akvarie eller det blir för litet? Skulle det funka att ha några levandefödare med som Black molly och Platy tex? (antar att Guppy går bort pga fenorna) Och hur är neontetror mot kampfiskar? Jag har fått för mig att dom gärna tuggar på fenorna.

Nu blev det många frågor, hoppas det var ok att jag kapade din tråd lite ^^

KerstinL
2009-01-18 11:00
#57

Kampfiskar behöver inte så stora akvarium men du ska nog inte ha 3 st i ett 45 liters.. Det är lika ofta honorna som slår ihjäl hanarna som tvärtom. Jag tycker det är bäst att ha Kampfisk ensam, det är stressande för dom att vara flera, och bara föra ihop hona och hane vid lek. Du kan ha levandefödare tillsammans med kampisen så länge dom inte har långa vackra fenor, typ guppyhanar. Tror det är nån här på forumet som har neoner tillsammans med sin kampis och det funkar.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

MajaaR
2009-01-18 15:46
#58

#18 Precis sådär ser min ut :) Superfin ! Är det akvariet sexkantigt?

idisen95
2009-01-22 17:44
#59

oh nästa vecka kommer en blå kampis hihih

sophia007
2009-01-22 17:54
#60

Hur gamla blir hampfiskarna?

RoSa-RoSeN
2009-01-22 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Här 'r min Kampis Snyggve! =D

RoSa-RoSeN
2009-01-22 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

En till bild!

Annons:
RoSa-RoSeN
2009-01-22 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

En till bild!

Raja
2009-01-22 20:37
#64

#61 Ooh sån underbart vacker färg Skrattande

RoSa-RoSeN
2009-01-22 20:40
#65

#64 Taack! =D Din har också jätte fin färg! =)

sophia007
2009-01-22 20:46
#66

Hur gamla bli kampkillarna?

cfax
2009-01-22 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

El Macko

roxys-jojo
2009-01-22 21:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Vår fina kampis "Kamparen" som fick flytta till syrran eftersom han bet på slöjornas stjärtar.

sussa08
2009-01-23 09:26
#69

Blå är den "vanligaste" färgen va?

Tycker det ser så ut i affärer mm! Men blått är snyggt :D

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Annons:
Aviendha
2009-01-23 17:50
#70

#69 Blått och rött är väl det man oftast ser i affärer, men det finns ju i alla möjliga färger och former.

Själv hade jag en violett, nästan lite metallic i färgen som tonade ut mot fenorna där de var mer åt mörkt blått. En riktigt stor crowntail med ruskigt fina och jämna fenor. Tyvärr har jag ingen bild på denna underbara fisk.

Lovizaa
2009-01-23 22:03
#71

#12 Jag gissar att Crowntail är något med fenorna? Men vart finns det att köpa såna? Förvånad

Aviendha
2009-01-23 22:14
#72

#71 Ja, fenorna ser ut lite som en spretig krona, som på den i bilden i #2. Jag hade rätt bra kontakt med ett par som ägde en djuraffär inriktad mestadels på fisk, och de erbjöd sig att ta hem det jag ville ha, och de tog in några st sådana, och även andra sorter, och jag fick komma och kika på firrarna alldeles efter de fick dem för att välja ut min fisk.

Men prata med en större djuraffär så är det nog inte helt omöjligt att de kan beställa hem från sin grossist.

Lovizaa
2009-01-23 22:20
#73

#72 Okej, men är dom ovanliga eller något sånt? För dom flesta djuraffärer har bara vanliga, i blått eller rött.

Aviendha
2009-01-24 00:23
#74

#73 Ja, fullt lika vanliga som originalet är de väl inte, men inte superovanliga heller.

Lovizaa
2009-01-25 16:19
#75

#74 Okej. ;) Ska fråga nästa gång jag åker till en djuraffär om dom kan köpa hem såna. =D

limaka
2009-03-18 10:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

bild på min hanne

Annons:
limaka
2009-03-18 10:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

nåra av hans bebisar ;)

Hamstern96
2009-03-18 18:03
#78

Nä, nu MÅSTE jag skaffa en Kampfisk pågrund av alla fina bilder ni har lagt utTungan ute! Jag såg en vit jättesnygg crowntail på en djuraffär,  men det var för ungefär 2 veckor sedan så den är nog såld nu =/

MajaaR
2009-03-18 18:10
#79

#78 Vit crowntail, ? ÅÅÅHH :D Dom är sjuukt snygga, men ovanliga (tror jag) för jag har aldrig sett en sådan i nån affär ;)

Hamstern96
2009-03-18 18:33
#80

#79. Ok, jag har sett 3 vita CT på djuraffär förut Tungan ute. Jag ville så gärna ha den, men vi hade inget akvarium klart då, nu ska jag göra iordning ett, ska åka tillbaka till djuraffären och fråga om dom kan köpa in fler Skrattande

MajaaR
2009-03-19 14:15
#81

#80 Vilken djuraffär var det?

Hamstern96
2009-03-19 14:45
#82

#81 Djurfavoriten i Sollentuna (Stinsen)

Nikka
2010-05-25 00:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Jag köpte mig nyligen en fin hane. Min första, och jag är supernöjd!

 

Annons:
sussa08
2010-05-25 02:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Half sun, för att bidra med något ^^

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
2010-05-25 02:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

en delta :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
2010-05-25 02:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Crowntail honor ^^

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
2010-05-25 02:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Half sun igen XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
2010-05-25 02:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Superdelta som haft damsällskap XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Ratata
2010-05-25 18:22
#89

#85 Var riktigt annorlunda, en sån färgkombination har jag aldrig sett förr!

[aammE]
2010-05-25 19:39
#90

#86 Vad är det för skillnad på en half moon och en half sun?

Här är mina två:

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
sussa08
2010-05-26 01:59
#92

Half sun har "crowntail" kanter :) men har samma fenstorlek och utformning som en halfmoon har annars :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
sussa08
2010-05-27 11:27
#99

*upprensad nga ej relevant diskussion*

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

CherryIce
2010-08-01 16:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Här är min lilla kampis ^__^

Hemmyh
2020-03-04 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Här är en av mina hanar.

Catlady91
2020-03-04 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Här är min fisk som jag hade för ett år sedan ungefär 😊 tyvärr var jag tvungen att avliva honom, då han blev sjuk 😔 vägrade äta, så han magrade samtidigt som han hade en stor knöl precis bakom huvudet. Troligen en tumör.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Upp till toppen
Annons: